چرا رفتار جف بیزوس در برابر دونالد ترامپ و برنی سندرز فرق دارد؟

به گزارش ورزش من و تو، ماه ها است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده حملاتی مکرر را علیه آمازون و در راس آن جف بیزوس ترتیب می دهد. حملاتی که عمدتا با بی تفاوتی جف بیزوس همراه است. اما این بی تفاوتی چه ارزشی دارد؟

چرا رفتار جف بیزوس در برابر دونالد ترامپ و برنی سندرز فرق دارد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، آمازون طی هفته های جاری رفتاری بسیار استراتژیک و منطقی در برابر دونالد ترامپ در پیش گرفته است. این شرکت با نادیده گرفتن حملات رئیس جمهور ایالات متحده با زیرکی در حال عبور از بحران هایی است که شاید دونالد ترامپ آرزویش را دارد.

اما جالب است که آمازون با همه منقدانش یکسان برخورد نمی نماید. این شرکت در برابر نقدها برنی سندرز سکوت نکرد. برنی سندرز طی هفته گذشته به شکلی نادر با ترامپ هم عقیده شد و آمازون را به جعل مالی محکوم کرد.

کارشناسان روابط عمومی می گویند آمازون دلیلی برای پاسخ دادن به سندرز دارد. درواقع آمازون در این هفته به سرعت اقدام به پاسخگویی به انتقاد یک سیاستمدار حرفه ای دموکرات کرد و گفت ادعای وی نادرست است. اکنون پرسش این است که چرا وقتی ترامپ از آمازون انتقاد می نماید این شرکت واکنش نشان نمی دهد اما در برابر برنی سندرز توان سکوت ندارد.

شاید گزینه اول را بتوان افراطی گری های ترامپ دانست. بسیاری از ما می دانیم که ترامپ مهار چندانی روی رفتارهای توییتری خود ندارد و گاهی واکنش هایی بسیار عجیب از خود نشان می دهد. او در عرض چند روز از مالیات تا نرخ بسته های پستی آمازون و اقدامات جف بیزوس در مورد سیاست گذای های واشنگتن پست را زیر سوال برد.

اما آمازون تقریبا همواره سکوت کرد و هیچ تصمیمی مبنی بر تلافی رفتارهای ترامپ را از خود نشان نداد. اما در همین مرحله باز هم به پرسش اول باز می گردیم. پس چرا آمازون در برابر سندرز واکنش نشان داد؟

به گفته کارشناسان حوزه روابط عمومی، با توجه به این که آمازون، دومین شرکت ارزشمند دنیا است با پیامدهای بالقوه آینده حملات ساندرز به کسب و کار و برند خود آشنا است. بنابراین تصمیم آمازون برای پاسخ دادن به سندرز کاملا منطقی است.

پل آرجنتی، استاد ارتباطات در دانشکده تجارت کالج دانتموث در این خصوص می گوید: آمازون پاسخ هایی حساب شده را براساس آنچه که برای کسب و کارش مناسب است،اتخاذ می نماید.

سندرز در بیانات خود مدعی شد که آمازون به کارکنان سطح پایین خود دستمزدی منصفانه نمی پردازد، این در حالی است که بیزوس ثروتمند ترین فرد در دنیا است.

این موضوعی است که همه آمریکایی ها را حساس می نماید چرا که متوجه توسعه شکاف طبقاتی هستند. وجه مهم ماجرا نیز جایی است که یک سیاستمدار منطقی و حرفه ای این سخن را مطرح می نماید. بنابراین بین نظرات مطرح شده و گوینده آنها تفاوت هایی جدی وجود دارد.

نقدها ترامپ برخلاف سندرز چندان معنادار و دقیق نیستند و بیشتر رنگ و بوی تسویه حساب شخصی دارد.دوری کلارک، متخصص حرفه ای و استاد کسب و کار در دانشگاه دوک، گفت: آمریکایی ها بیشتر به واکنش های یک سیاستمدار حرفه ای توجه می نمایند تا یک رئیس جمهور عصبی و پر تشنج.

استیو دیشارت، بنیانگذار گروه مشاوران مدیریت ارتباطات و بحران، نیز می گوید: ترامپ هیچ مدرک و سندی برای اثبات ادعاهای خود ندارد و در نتیجه کمتر فرد و گروهی از سخنان وی حمایت می نمایند.

از سوی دیگر نکته جالب این است که واکنش بازار سرمایه گذاری نیز نسبت به رفتارهای سندرز و ترامپ فرق دارد.

رویا پاک سرشت

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2132

به "چرا رفتار جف بیزوس در برابر دونالد ترامپ و برنی سندرز فرق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رفتار جف بیزوس در برابر دونالد ترامپ و برنی سندرز فرق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید