ترامپ: به وقتش وارد دعوای نفتی عربستان و روسیه می شوم

به گزارش ورزش من و تو، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد به وقت مناسب در جنگ قیمت نفتی که میان عربستان سعودی و روسیه در حال وقوع است، دخالت خواهد نمود.

ترامپ: به وقتش وارد دعوای نفتی عربستان و روسیه می شوم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عربستان سعودی و روسیه پس از این که در مذاکرات ماه جاری وین در مورد سیاست فراوری نفت به توافق نرسیدند و همکاری نفتی سه ساله آنها دچار فروپاشی شد، وارد جنگ قیمت برای تصرف سهم بازار شدند. برنامه این کشورها برای افزایش فراوری نفت همزمان با افت شدید تقاضای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، قیمتهای نفت را در هفته جاری به پایینترین حد خود در 20 سال گذشته رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما کوشش می کنیم نوعی زمینه واسط پیدا کنیم. زمانی که نگاه می کنید می بینید جنگ قیمت نفت تا چه حد برای روسیه ویران کننده بوده زیرا کل اقتصاد این کشور بر پایه نفت است و ما با پایینترین قیمت نفت در چند دهه اخیر روبرو شده ایم بنابراین برای روسیه بسیار نابودکننده است. این شرایط برای عربستان سعودی هم بسیار بد است اما آنها وارد جنگ قیمت و جنگ فراوری شده اند. در یک زمان مناسب در این موضوع وارد خواهم شد. ترامپ که خود را برای رقابتهای ریاست جمهوری در نوامبر آماده می نماید، همچنین اظهار کرد: با وجود این که جنگ قیمت به صنعت آمریکا آسیب زده اما قیمتهای ارزانتر بنزین به نفع مصرف کنندگان است.

ترامپ 10 روز پیش درباره بازارهای نفت با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت وگوی تلفنی داشت. همچنین وزارت خارجه آمریکا گفت سفیر عربستان در آمریکا پنج شنبه گذشته با وزیر انرژی عربستان درباره بازارهای نفت صحبت نموده است اما جزئیات بیشتری از این صحبتها اعلام نشد.

بر اساس گزارش رویترز، سناتورهای آمریکایی در مذاکراتی که روز چهارشنبه با سفیر عربستان در آمریکا داشتند، فشار برای توقف جنگ قیمت میان ریاض و مسکو را افزایش داده و از سوی دیگر از ترامپ خواستند نفت عربستان و روسیه را هدف تحریم قرار دهد.

دولت ترامپ اخیرا خط لوله گاز طبیعی نورد استریم 2 روسیه و همچنین زیرمجموعه های شرکت روسنفت را به دلیل یاری به فروش نفت ونزوئلا هدف تحریم قرار داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 848

به "ترامپ: به وقتش وارد دعوای نفتی عربستان و روسیه می شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: به وقتش وارد دعوای نفتی عربستان و روسیه می شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید