ورود هیئت هندی به تهران برای آنالیز راه های جدید پرداخت پول نفت ایران

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران: منابع هندی با اشاره به اجرایی شدن تحریم های جدید آمریکا علیه ایران از 18 بهمن، از حضور مقامات هند در تهران برای یافتن راه جایگزین پرداخت پول نفت ایران به وسیله هالک بانک ترکیه خبر دادند.

ورود هیئت هندی به تهران برای آنالیز راه های جدید پرداخت پول نفت ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران پایگاه هندی بیزینس استاندارد طی گزارشی نوشت با توجه به اجرای دور جدید تحریم های دولت آمریکا علیه ایران از ششم فوریه، 18 بهمن، احتمالا هند دیگر از ماه آینده نخواهد توانست پول نفت ایران را به وسیله یک بانک ترک بپردازد.

هند 18 ماه بود که از این روش برای پرداخت بخشی پول نفت ایران استفاده می کرد. دهلی نو از جولای سال 2011 به وسیله هالک بانک آنکارا پول نفت ایران را به یورو پرداخت می نماید. حدود 55 درصد از 10 میلیارد دلار پول نفت ایران به وسیله هالک بانک پرداخت می گردد و مابقی به صورت روپیه و به وسیله بانک یو سی اوی هند به حساب ایران واریز می گردد.

تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا که از ششم فوریه به اجرا در خواهد آمد، بانک های خارجی را از انتقال درآمدهای نفتی ایران به تهران منع می نماید.

این بدان معناست که ایران مجبور است درآمد نفتی خود را در حساب های داخلی بانک های کشورهای خریدار نفت سپرده گذاری کند. ایران تنها می تواند از این درآمدهای نفتی برای خرید کالاها و خدمات مجاز از آن کشور استفاده کند. کالاها و خدمات مجاز شامل مواد غذایی، دارویی و تجهیزات اولیه پزشکی می باشند.

به گفته منابع مطلع هندی، در صورت اجرای تحریم ها شرکت ملی نفت ایران باید تمام درآمد نفتی خود را در بانک یو سی او و یا سایر بانک های هندی سپرده گذاری کند. از این پول نفتی تنها می توان برای خرید کالاها و خدمات مجاز هندی استفاده کرد.

اما مشکل اینجاست که حجم واردات ایران از هند نسبت به صادرات نفت به این کشور تنها حدود یک پنجم است.

گروهی از مقامات هندی از روز آدینه در تهران به سر می برند تا در مورد راه های پرداخت پول نفت ایران پس از اجرای دور جدید تحریم ها با مقامات ایرانی به رایزنی بپردازند.

بر اساس این گزارش حدود 14 هزار کرور روپیه از پول نفت ایران در حسابی در بانک یو سی او قرار گرفته است و شرکت ملی نفت ایران نمی داند چطور از آن استفاده کند.

مقامات هندی ایران را تشویق می نمایند که از هند گندم و سایر کالاهای مورد احتیاج خود را خریداری نمایند.

بر اساس این گزارش، حتی کشورهای معاف از تحریم های آمریکا علیه ایران نیز در صورتی که از بانک های خود برای انتقال پول نفت به ایران استفاده نمایند، با مجازات های دولت آمریکا روبرو خواهند شد.

40

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 572

به "ورود هیئت هندی به تهران برای آنالیز راه های جدید پرداخت پول نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود هیئت هندی به تهران برای آنالیز راه های جدید پرداخت پول نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید