هشدار پامپئو به کوبا؛ انتها دولت مادورو نزدیک است

به گزارش ورزش من و تو، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت، حلقه داخلی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به دنبال یک استراتژی خروج از این حلقه و سرانجام دادن به حمایت خود از مادورو است؛ مساله ای که نشان می دهد روزهای دولت تحت فشار مادورو به شماره افتاده است.

هشدار پامپئو به کوبا؛ انتها دولت مادورو نزدیک است

به نقل از پایگاه هیل، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما شاهد هستیم که رهبرانی در داخل حلقه مادورو در حال حاضر کوشش می نمایند تا یک بلیت طلایی به دست آورند. آن ها می گویند اگر من از این حلقه خارج شوم، چه می گردد؟ از آنجایی که چنین سوالاتی در ذهن آنها به وجود آمده، قطعاً تعدادی از آن ها متوجه شده اند که در صورت عدم حمایت از این گردن کلفت و آدم کش شرایط بهتری برایشان فراهم می گردد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تغییر رژیم در ونزوئلا را یکی از اولویت های اصلی سیاست خارجه اش قرار داده است. بین 50 کشوری که خوآن گوآیدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت، آمریکا اولین کشور محسوب می گردد.

به دنبال انتخاب مجدد مادورو، گوآیدو توسط اپوزیسیون در ژانویه امسال میلادی به عنوان رئیس جمهوری موقت سوگند یاد کرد. انتخاب مجدد مادورو از سوی اکثر ناظران بین المللی از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی نامشروع اعلام شده است.

پامپئو گفت: امیدوارم چین نیز خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

وی همچنین به دیگر متحدان مادرو از جمله کوبا، ایران و روسیه هشدار داد.

پامپئو گفت: شما کوشش هایی را که ما برای ترغیب کوبایی ها انجام دادیم، مشاهده نموده اید؛ کوبایی هایی که صدها افسر اطلاعات و هزاران نیرویی دارند که با دولت مادورو همکاری می نمایند. ما کوشش کردیم تا آنها را مجاب کنیم که این یک سیاست خارجه نادرست است و مادورو قرار است که از رأس دولت کنار برود. هنگامی که مادورو برکنار گردد اگر کوبایی ها روند بهتری انتخاب نموده باشند قطعاً در صندلی بهتری قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: ما همین رویکرد را برای دیگر کشورهایی که از مادورو حمایت می نمایند در نظر گرفته ایم.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 193

به "هشدار پامپئو به کوبا؛ انتها دولت مادورو نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پامپئو به کوبا؛ انتها دولت مادورو نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید