خبرنگاران ونزوئلا: اتحادیه اروپا از سیاست های آمریکا تبعیت می نماید

به گزارش ورزش من و تو، تهران- خبرنگاران- دولت ونزوئلا درواکنش به بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص وخامت اوضاع سیاسی و انسانی در کاراکاس اعلام نمود که این اتحادیه با چنین بیانیه ای نشان داده است که با سیاست های آمریکا تبعیت می نماید.

خبرنگاران ونزوئلا: اتحادیه اروپا از سیاست های آمریکا تبعیت می نماید

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتین، وزارت خارجه ونزوئلا درباره گزارش فدریگو موگرینی رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام نمود که سخنان موگرینی در خصوص وضعیت اوضاع سیاسی و انسانی ونزوئلا در حقیقت حمایت از برنامه دولت دونالد ترامپ برای تغییر دولت قانونی کاراکاس به حساب می آید.

وزارت خارجه ونزوئلا در ادامه اضافه نمود، این نوع از دخالت های اتحادیه اروپا که به طور معمول تکرار می گردد مانع تحقق دستیابی به یک دولت مستقل می گردد.

پیش از این موگرینی رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام نمود: اتحادیه اروپا نسبت به وخامت اوضاع سیاسی و وضعیت انسانی در ونزوئلا بسیار نگران است. بر همین اساس این اتحادیه کوشش های خود را افزایش می دهد.

این اتحادیه به وسیله گروه تماس بین الملل و همچنین انتصاب یک مشاور ویژه در امور ونزوئلا برای حل این بحران کوشش می نماید.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا به نظارت بر وضعیت ونزوئلا ادامه می دهد و آماده است از هر گونه تدبیر مناسب برای پیشرفت اوضاع در ونزوئلا استفاده کند.

موگرینی همچنین در ماه گذشته اعلام نمود: گروه تماس بین الملل تحت سرپرستی اتحادیه اروپا در امور ونزوئلا با ایجاد تماس هایی با کوبا، چین، روسیه، گروه لیما و کشورهای جامعه کارائیب برای یاری به حل بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین موافقت نموده است.

ونزوئلا از ژانویه گذشته(دی ماه) با بحران سیاسی روبرو است.

خوآن گوآیدو رهبر اپوزیسیون به عنوان رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا به دنبال ساقط کردن حکومت نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 236

به "خبرنگاران ونزوئلا: اتحادیه اروپا از سیاست های آمریکا تبعیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ونزوئلا: اتحادیه اروپا از سیاست های آمریکا تبعیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید