موگرینی خواهان حل و فصل منازعه دریای جنوبی چین شد

به گزارش ورزش من و تو، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از چین و سایر کشورهای دریای جنوبی چین خواست تا اختلافات خود بر سر مالکیت این دریا را حل و فصل نمایند.

موگرینی خواهان حل و فصل منازعه دریای جنوبی چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری پس از نشست وزرای خارجه کشورهای اروپایی و آسیایی توضیح داد: چین و کشورهای دریای جنوبی چین باید اختلافات و منازعات بر سر این دریا را حل و فصل نمایند و به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

وی اضافه کرد: ما با هرگونه کوشش برای اثبات ادعاهای ارضی و یا دریایی به وسیله ارعاب، استفاده از زور یا اقدامات یکجانبه که موجب تشدید تنش گردد، مخالف هستیم.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، موجب تشدید تنش در منطقه شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 663

به "موگرینی خواهان حل و فصل منازعه دریای جنوبی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی خواهان حل و فصل منازعه دریای جنوبی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید