جاهای دیدنی باتومی ، زیبایی های پنهان و آشکار شهری آسیایی (تور ارزان گرجستان)

به گزارش ورزش من و تو، در این مطلب قصد پرداختن به جاذبه های گردشگری باتومی را داریم و می خواهیم کمی شما را با کشور گرجستان و سپس شهر باتومی که از جهات زیادی برای سرزمین گرجی ها حائز اهمیت است، آشنا کنیم. بعلاوه بد نیست بدانید که در حال حاضر به علت عدم احتیاج به ارائه ویزا یا همان ویزا از سوی گردشگران و مسافران، شهر و دیدنی های باتومی می توانند یک مقصد گردشگری و تفریحی ایده آل برای شما هموطنان عزیز ایرانی قلمداد شوند که همانند کشورهای اروپایی می توان در آن رفتار کرد و از تماشای جاهای دیدنی باتومی لذت برد.

جاهای دیدنی باتومی ، زیبایی های پنهان و آشکار شهری آسیایی (تور ارزان گرجستان)

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

کمی آشنایی با گرجستان و شهر باتومی

گرجستان کشوری است در منطقه اوراسیا یعنی منطقه میان آسیا و اروپا که البته مسئولان این کشور توانسته اند با عضویت سرزمین خود در اتحادیه های ناتو و اروپا، کاملا کشور خود را همچون کشورهای اروپایی مدیریت نمایند و از قوانین اتحادیه اروپا نیز در سطح جامعه تبعیت نمایند. وسعت کشور گرجستان نزدیک به 70 هزار کیلومترمربع تخمین زده شده که از این حیث می توان گرجستان را بزرگتر از کشورهای متعددی در آسیای شرقی و بعلاوه اروپای مرکزی نظیر کره جنوبی، ارمنستان، بلژیک، دانمارک، اتریش، استونی، هلند، کرواسی، لتونی، نروژ، لیتوانی، اسلوونی قلمداد کرد. مدیران و مسئولان عالی رتبه این کشور در طول تمام سال های پیشرفت و ترقی گرجستان در کوشش جهت ورود به اجلاس اتحادیه اروپا و بعلاوه عضویت در سازمان ناتو بودند و تا به امروز نیز همکاری های فراوانی را با این دو سازمان مطرح اروپایی داشته اند. به لحاظ مختصات جغرافیایی، گرجستان سرزمینی با قطر 613 کیلومتری، عرض 200 کیلومتری و بعلاوه طول 370 کیلومتری است. مردم آن به زبان سنتی و ریشه دار خود یعنی همان زبان رسمی گرجستانی صحبت می نمایند و از الفبای مخصوص به خود نیز برخوردار هستند. شایان ذکر است که این الفبا یکی از 14 الفبای موجود در گرامر ادبی کل دنیا بحساب می آید. با اینکه در جامع انسانی گرجستان می توان با انواع آیین ها و مذهب ها رو به رو شد، اما باید گفت سهم بیشتری از ساکنان شهرهای مختلف گرجستان، پیرو مذهب مسیحیت ارتدکس هستند و برای کلیساهای ارتدکسی که در اقصی نقاط این کشور ساخته شده، احترام بسیار زیادی قائل هستند. شهر باتومی نیز یکی از نقاط مجذوب کننده و البته بندری موجود برای این کشور استقرار یافته تلقی می گردد که با اتخاذ تصمیمات درست دولتمردان شهر تفلیس توانسته اند تا در طول یک دهه اخیر با رشد قابل توجهی در زمینه های مالی و فرهنگی روبرو شوند و هم با جذب تعداد بیشتری از جمعیت توریست و توریست وارد شده به کشور برای خود نام و آوازه زیادی بوجود آورند. بد نیست بدانید شهر باتومی در واقع همان شهر باستانی و بندرگاهی رومی باتوس بوده که گویی به وسیله آدریانوس پایه گذاری شده است و با گذشت زمان به وسیله یوستی نیانوس تصرف شد. سپس به مرور زمان اهمیت های خود را در منطقه از دست داد و بعدها نیز مجدد با کش و قوس های فراوان تاریخی در گروی گرجستان باقی ماند و به شکوه و عظمت امروزی خود دست پیدا کرد. گفتنی است توریستان و علاقمندان جاذبه های توریستی باتومی می توانند خود را به وسیله راه های متعددی که برای دسترسی به این نقطه بندری در نظر گرفته شده به آن برسانند. بعلاوه بد نیست بدانید که شهر باتومی دارای یک فرودگاه بین المللی است که مورد تائید سازمان هوانوردی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته و کاملا از پارامترهای استاندارد پایانه های هوایی برخوردار هست.

معرفی تعدادی از جاذبه های توریستی باتومی

آکواریوم باتومی

در باتومی یک مجموعه فوق العاده دیدنی و مخصوص جانوران دریایی از سال 1966 میلادی بازگشایی شده و آن را آکواریوم باتومی می نامند. در این آکواریوم بزرگ و مجذوب کننده که یکی از جاهای دیدنی باتومی به شمار میرود، نزدیک به 100 گونه مختلف جانوری قرار گرفته که عمدتا نیز از زیستگاه آبی دریای سیاه به این آکواریوم منتقل شده اند. نمای بیرونی این جاذبه توریستی بگونه ای طراحی شده که گویی از گذاشتن 4 سنگ بر روی یکدیگر همچون صخره های موجی ایجاد شده و در داخل آکواریوم که یکی از معروف ترین دیدنی های باتومی به شمار میرود نیز می توان با نمایشگاه های متنوع روبرو شد.

تله کابین شهر باتومی

یکی از معروف ترین دیدنی های باتومی، تله کابین بوده که بر بلندای کوه Anuria به طولی برابر با 2000 متر ساخته شده است. تله کابین باتومی در سال 2013 میلادی ساخته شده و فعالیت های خود را نیز در همین سال آغاز نموده و می تواند مقصد مناسبی برای آن دسته از مسافران و توریستانی باشد که تمایل به تماشای نمایی دیدنی و مجذوب کننده از شهر باتومی باشد. ناگفته نماند که در ایستگاه مرکزی تله کابین آرگو یک مرکز تفریحاتی نیز احداث شده که حضور در آن قطعا برای شما بازدیدنمایندگان این منطقه خالی از لطف نخواهد بود.

برج آلفابتیک

برج آلفابتیک، یکی از مشهورترین دیدنی های باتومی بوده که از ارتفاع 130 متری برخوردار است و به وسیله یک شرکت ساخت و ساز اسپانیایی در سال 2011 میلادی در این نقطه از کشور گرجستان ساخته شد. برج آلفابتیک دارای نمایی بصورت DNA بوده و بر روی آن 33 حروف الفبایی زبان گرجی حکاکی شده است. گفتنی است که در قسمت میانی این برج که یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی باتومی به شمار میرود، یک بالابر جهت دستیابی شما به طبقات مختلف در نظر گرفته شده و بر روی بام آن نیز از یک گوی نقره ای تو خالی استفاده نموده اند.

پارک سی ساید

باتومی دارای یک مسیر بسیار قدیمی در امتداد خط ساحلی خود بوده که بسیاری آن را بلوار و یا بهتر است بگوییم پارک سی ساید (Seaside Park) قلمداد می نمایند. این محوطه چشم نواز و بسیار لذت بخش در سال 1881 میلادی در این نقطه از شهر باتومی با شکل و شمایل ابتدایی ساخته شد و بعدها با گذر زمان و صادر شدن دستوری مستقیم از سوی فرماندار شهر باتومی، یک باغبان خوش ذوق و آلمانی مسئول ایجاد یک پارک در امتداد موقعیت ساحلی شد که تا به امروز نیز کماکان به جای مانده و از طولی تقریبا 7 کیلومتری برخوردار هست. در پارک سی ساید و یا همان قدیمی ترین بلوار شهر بندری باتومی شما می توانید با صندلی ها، مجسمه ها، آبنماها و بعلاوه فواره های مختلفی رو به رو شوید و در کنار آن ها به قدم زدن مشغول شوید و از بودن در چنین نقطه توریستی و توریست پسندی که یکی از برترین جاهای دیدنی باتومی به شمار میرود، حسابی لذت ببرید.

موزه هنر آجارا

موزه هنر آجارا سراسر پر شده از آثار هنرمندان گرجی و روسی که در آن جهت بازدید عموم توریستان داخلی و خارجی قرار گرفته اند. گالری Adjara که یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی باتومی به شمار می آید، می تواند برای کسانی که در پی اماکن هنری و فرهنگی در شهر باتومی می گردند، یک مقصد فوق العاده ایده آل تلقی گردد.

مجموعه فضای سبز May Six

از جمله معروف ترین دیدنی های باتومی، پارک May Six است که محل برگزاری نمایش دولفین ها قلمداد می گردد و در سال 1881 میلادی به وسیله یک طراح آلمانی ساخته شد. مجموعه فضای سبز May Six از یک طرف به بلوار تاریخی شهر باتومی منتهی می گردد و طبق آنچه در مورد آن بیان شده، باید بگوییم که تزار روس ها یعنی الکساندر سوم در سال 1888 میلادی از این مجموعه دیدنی و دلپذیر که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی باتومی هست، بازدید نموده و تحت تاثیر زیبایی های بصری آن قرار گرفته است.

میدان بزرگ Piazza

Piazza نام یکی از برترین دیدنی های باتومی بوده که با اختلاف کاملا فاحش و مشهودی نسبت به سایر میادین این شهر به عنوان زیباترین میدان بحساب آورده می گردد. میدان Piazza همانطور که از نامش تعیین است، دارای اصالتی مرتبط با کشور ایتالیا بوده و به سبک و سیاق بناهای ایتالیایی ساخته شده است. وسعت این میدان تقریبا 5700 مترمربع برآورد شده و دور تا دور آن را مجموعه های دوست داشتنی فرا گرفته اند. توجه داشته باشید حضور در یکی از معروف ترین جاهای دیدنی باتومی، بدون گرفتن چند عکس یادگاری در کنار سرامیک های براق و همچینن شیشه های رنگی قطعا سفر شما به باتومی را نیمه تمام باقی خواهد گذاشت!

تماشای دلفیناریوم

دلفیناریوم در حقیقت نام محوطه مخصوصی است که به نمایش و شوی دولفین ها در پارک May Six شهر باتومی در سال 1975 میلادی اختصاص داده شد. در مجموعه دلفیناریوم نزدیک به هفتصد نفر می توانند در هر سانسی از نمایش دولفین ها بازدید نمایند و با این جانوران دریایی و فوق العاده دوست داشتنی از نزدیک ارتباط برقرار نمایند و بدن آن ها را لمس نمایند. توریستان و مسافران کشور گرجستان توجه داشته باشند که نمایش دولفین ها در مجموعه دلفیناریوم که یکی از برترین جاهای دیدنی باتومی به شمار میرود، همه روزه در سه تایم 14، 17 و 21 به اجرا گذاشته می گردد.

دوچرخه سواری

خوشبختانه به علت اروپایی بودن شرایط زندگی در گرجستان می توان در اقصی نقاط این کشور به جای استفاده از وسایل موتوری از دوچرخه استفاده کرد که شهر باتومی نیز از این قاعده مستثنی نیست! در باتومی شما می توانید به ازای مبالغ ناچیزی از ایستگاه های متعددی که به دوچرخه سواری توریستان داخلی و خارجی اختصاص داده شده اند، دوچرخه تهیه نمایید و در محیط ساحلی این شهر بندری آزادانه به گشت و گذار بپردازید. گفتنی است که در باتومی خط ویژه دوچرخه سواران در بخش های زیادی از شهر به چشم می خورد که حتما بایستی به هنگام استفاده از دوچرخه در خیابان های اصلی باتومی، از این لاین های مخصوص بهره ببرید.

مجسمه عشق

یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی باتومی، مجسمه یک مرد و یک زن است که بصورت متحرک ساخته شده اند و در طول روز به همدیگر می رسند و گویی که در بغل هم آرام می گیرند. در حقیقت این دو تندیس زیبا که اهالی گرجستان آن را مجسمه و نماد عشق جاویدان قلمداد می نمایند، برگرفته از یک رمان نوشته شده به وسیله یک آذربایجانی بوده و نمایانگر دو کاراکتر عاشق به نام علی (پسر دلباخته مسلمان) و نینو (پرنسس و معشوقه گرجی) هست. گفتنی است که مجسمه عشق از ارتفاع 8 متری برخوردار بوده و درست در مسیر ورودی شهر بندری باتومی قرار گرفته است.

بازدید از میدان اروپا

میدان اروپا در حقیقت یکی از میدان های اصلی و یکی از معروف ترین دیدنی های باتومی بوده که آن را به نواحی اروپایی نشین موجود متصل می نماید. این میدان که از نظر بصری فاقد مجذوب کنندهیت های خاص و منحصر به فرد بوده، تنها دارای یک مجسمه معروف به نام Medea است که معمولا نیز اگر توریست و توریستی از حوالی آن عبور نماید، آغاز به گرفتن عکس با پس زمینه این مجسمه خواهد کرد. بعلاوه در مورد این میدان که یکی از برترین جاهای دیدنی باتومی بوده، بد نیست بدانید که اغلب هنرمندان مطرح خارجی نظیر انریکه در همین میدان به برگزاری کنسرت بسیار باشکوه و بزرگی پرداخته و نزدیک به 50 هزار نفر نیز از اجرای ترانه های وی بصورت حضوری در سال 2011 میلادی استقبال بعمل آورده اند.

مجموعه باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی باتومی یک مجموعه کاملا ملی و طبیعی جهت نمایش تعداد زیادی از گونه های مختلف گیاهی و درختی از نقط مختلف دنیا بوده که البته در مساحت داخلی شهر بندری باتومی واقع نشده و برای دستیابی به آن بایستی نزدیک به 9 کیلومتر از باتومی فاصله بگیرید. این مجموعه ارزشمند و نفیس گیاه شناسی از مساحتی بالغ بر 105 هکتار برخوردار است و به وسیله یک گیاه شناس و محقق روسی به نام Andrey Nikolayevich ساخته شده است. باغ ملی گیاه شناسی شهر باتومی دارای بخش های مختلفی جهت نشان دادن تنوع گیاهی موجود در اقصی نقاط این کره خاکی است که از جمله این قسمت ها می توان به بخش های مربوط به پوشش گیاهی کشورهای مختلف اشاره داشت. ناگفته نماند که این باغ گیاه شناسی تا زمان حیات دولت جماهیر شوروی به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های گیاه شناسی در کل دنیا بحساب می آمد!

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2146

به "جاهای دیدنی باتومی ، زیبایی های پنهان و آشکار شهری آسیایی (تور ارزان گرجستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی باتومی ، زیبایی های پنهان و آشکار شهری آسیایی (تور ارزان گرجستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید