پکن خواهان خروج فوری ناوهای آمریکایی از دریای جنوبی شد

به گزارش ورزش من و تو، نیروی دریایی چین به دنبال ورود دو رزمناو آمریکایی به جزایر مورد منازعه در دریای جنوبی این کشور از ناوهای آمریکایی خواست هر چه سریعتر منطقه را ترک نمایند.

پکن خواهان خروج فوری ناوهای آمریکایی از دریای جنوبی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه ای گفت نیروی دریایی این کشور از واشنگتن خواسته است ناوهای خود را به بیرون از منطقه راهنمایی و به این اقدامات تحریک آمیز انتها دهد.

نیروی دریایی آمریکا امروز دوشنبه با هدف آنچه تضمین دسترسی به این آب راه مستقل عنوانی نموده است دو رزمناو خود را به این منطقه گسیل داشت.

ایالات متحده دریای جنوبی را از آب های بین المللی می داند و بر حق قانونی کشتی ها و زیر دریایی هایش در رفت و آمد در این دریا تاکید می ورزد و مخالف ساخت تاسیسات دریایی توسط چین در این آب راهه است.

چین نیز بارها ضمن محکوم کردن ورود ناوها و کشتی های آمریکا به این دریا، اعلام نموده است پکن در کنار همسایگان امنیت این منطقه را تضمین می نماید و نیازی به حضور نیروهای بیگانه نیست.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می آید و ناحیه ای در حدود 3 و نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می گیرد این دریا پس از پنج اقیانوس دنیا بزرگترین ناحیه دریایی دنیا است.

جزیره های واقع بر دریای جنوبی چین و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف هستند به همین علت حتی نام های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می رود که البته دریای جنوبی چین نام پذیرفته شده بین المللی، حداقل در انگلیسی و زبان های اروپایی است.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

حضور دو رزمناو آمریکایی در منطقه سومین حضور ناوهای آمریکایی در امسال میلادی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 551

به "پکن خواهان خروج فوری ناوهای آمریکایی از دریای جنوبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن خواهان خروج فوری ناوهای آمریکایی از دریای جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید