لوازم خانگی در 6 ماه گذشته چقدر گران شد؟

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدنمایندگان لوازم خانگی با اشاره به شرایط معین قیمت لوازم خانگی اظهار کرد: برای معین قیمت تمام شده؛ مواد اولیه، قطعات و هزینه دستمزد قیمت نهایی یک محصول را معین می نمایند.

لوازم خانگی در 6 ماه گذشته چقدر گران شد؟

او اضافه کرد: افزایش قیمت در حدود 290 درصد را خصوصا در 6 ماه گذشته شاهد بوده ایم، حتی در نهاده های اولیه داخلی نیز زیر 50 درصد افزایش نداشته ایم، همچنین هزینه نیروی انسانی نیز 39 درصد طبق قانون افزایش پیدا نموده است. در نهایت قیمت تمام شده لوازم خانگی تابعی از قیمت مواد اولیه و هزینه های بالاسری است.

افزایش 290 درصدی قیمت لوازم خانگی در 6 ماه گذشته

او در ادامه اعلام کرد: سال 1400 نسبت به سال گذشته به طور میانگین حدودا 10 درصد افزایش قیمت داشته ایم. اما در بعضی از موارد قیمت ها بیشتر افزایش پیدا نموده است مانند؛ تلویزیون.

سخنگوی انجمن فراورینمایندگان لوازم خانگی اظهار کرد: تلویزیون به واسطه اینکه پنل آن در کره و چین فراوری می گردد، در هیچ کشوری مانند ژاپن، آلمان و آمریکا فراوری نمی گردد؛ بنابراین قیمت این پنل ها افزایش بسیار زیادی و حداقل 50 درصد را داشته است. به همین دلیل تلویزیون افزایش قیمت بیشتری نسبت به سایر لوازم خانگی داشته است.

او در پاسخ به اینکه آیا این افزایش قیمت مشمول قیمت گذاری ستاد می گردد یا خیر؟، اعلام کرد: معین و افزایش قیمت لوازم خانگی احتیاج به مجوز سازمان حمایت ندارد؛ زیرا نه ارز دولتی به آن تعلق می گیرد و نه امکانات دولتی خاصی را می گیرد. به همین دلیل شامل معین قیمت توسط دولت نمی گردد.

سخنگوی انجمن فراورینمایندگان لوازم خانگی در پاسخ به اینکه با احتمال به نتیجه رسیدن برجام آیا صنعت لوازم خانگی نگران این نیست که در ب ها باز گردد و لوازم خارجی بازار را پوشش دهند؟، اعلام کرد: موضع ما این است که درب ها را به روی سرمایه گذاری خارجی باز می بینیم؛ بنابراین احتیاجمند سرمایه گذاری خارجی هستیم مشروط به اینکه براساس یک استراتژی این سرمایه گذاری انجام گردد. یعنی آن ها نمی توانند محصولات کامل خود را در بازار عرضه نمایند. بازار ما امروز یک فراوری خیره نماینده داشته و در صنعت دیگری تا این حد افزایش فراوری را نداشته ایم.

او گفت: بنابراین هیچ جایی برای برند های خارجی برای اینکه محصول کامل خود را عرضه نمایند و در نهایت سبب کاهش فراوری و اشتغال شوند، وجود ندارد. شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی که در وزارت صمت تاسیس شده به اتفاق همه انجمن های فراوری نماینده برنامه منع واردات محصول کامل را تا 5 سال آینده دارند، تا فراوری را بیشتر از این تقویت کنیم.

منبع: خبرنگاران

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1642

به "لوازم خانگی در 6 ماه گذشته چقدر گران شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوازم خانگی در 6 ماه گذشته چقدر گران شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید