اکثریت مردم اروپا خواهان بهبود روابط با روسیه هستند

به گزارش ورزش من و تو، نتایج یک نظرسنجی در فرانسه نشان می دهد بسیاری از شهروندان اروپایی تمایل به بهبود روابط دوجانبه با روسیه دارند.

اکثریت مردم اروپا خواهان بهبود روابط با روسیه هستند

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علیرغم اینکه بیشتر دولت های اروپایی با بهانه های مختلف از لغو تحریم ها علیه روسیه خودداری می نمایند، تعدادی از سیاست مداران اروپایی و احزاب، خواهان سرانجام درگیری و تنش سیاسی و مالی با این کشور و تغییر روابط با همسایگان شرقی آن هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: بر اساس نظرسنجی که در قدیمی ترین موسسه نظرسنجی فرانسه (IFIO) از کشورهای پرجمعیت اروپایی شامل فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا به عمل آمده، آنان خواهان بهبود روابط سیاسی و مالی بین اتحادیه اروپا و روسیه طی سال ها تنش هستند. این نظرسنجی که در اوایل اکتبر 2019 با مشارکت هزاران نفر انجام گرفته نشان می دهد بیشتریت مردم علاقمند به پیشبرد روابط دو جانبه (اتحادیه اروپا) با روسیه هستند.

آلمان

84 درصد از آلمانی ها از بهبود روابط با روسیه حمایت نموده اند که البته این مسئله با توجه به همکاری های دوجانبه این کشور در زمینه های مالی جای تعجب ندارد. علیرغم فشارهای آمریکا پروژه انتقال گاز نورد استریم2 به زودی به بهره برداری خوهد رسید. (جزییات بیشتر)

ایتالیا

نتایج نظرسنجی در ایتالیا نشان می دهد 78 درصد از شهروندان این کشور از بهبود روابط با روسیه حمایت می نمایند. این کشور روابط عمیق مالی با روسیه دارد و تجارت دوجانبه آنان تقریبأ به میزان 27 میلیارد دلار تخمین زده می گردد. (تقریبا برابر با نیمی از تجارت روسیه با آلمان) ؛ پیشتر نیز متئو سالوینی معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا گفته بود: به روابط خوب با روسیه بازخواهیم گشت

فرانسه

75 درصد از فرانسویان به برقراری روابط بهتر با مسکو رأی دادند اگرچه 12 درصد از آنان بیان کردند در این باره نظری ندارند. علیرغم اینکه در اوایل سال 2019 فرانسه روسیه را به مداخله در امور داخلی این کشور و ماجرای جلیقه زردها متهم رد اما این دو کشور هیچ گاه از مذاکره رویگردان نبودند و روسای جمهور دو کشور در آگوست 2019 برای بهبود روابط دوجانبه مصاحبه کردند.

انگلیس

در انگلیس 68 درصد از شهروندان از بهبود روابط با روسیه حمایت کردند. تعداد افراد ممتنع نیز تقریبا برابر با مخالفین بود (تقریبا 16 درصد)؛ انگلیس پیش تر در آخرین موضع گیری خود روسیه را در مرگ سرگئی اسکریپال و دخترش مقصر دانسته درحالی که روسیه قاطعانه هرگونه نقش و یا دخالت در این مسئله را رد نموده است. (جزییات بیشتر)

این نظرسنجی در حالی علاقه مردم و شهروندان اروپایی به بهبود رابطه با روسیه را اثبات می نماید که در 30 خرداد98 (20 ژوئن2019) دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا بیان کرد این اتحادیه تحریم های خود علیه روسیه را تا آخر ژانویه 2020 تمدید نموده و این تحریم شامل اقدام تنبیهی بانک های دولتی، صادرات و واردات تجهیزات جنگی و صنایع نفت و گاز روسیه می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 640

به "اکثریت مردم اروپا خواهان بهبود روابط با روسیه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثریت مردم اروپا خواهان بهبود روابط با روسیه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید