فردا؛ بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح آب و برق افتتاح می گردد

به گزارش ورزش من و تو، تهران (پانا) - چهلمین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران فردا (سه شنبه) 6 طرح را در قالب هشت پروژه عظیم صنعت آب و برق با اعتبار 39 هزار و 740 میلیارد تومان برای استان های فارس و اردبیل به ارمغان خواهد آورد.

فردا؛ بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح آب و برق افتتاح می گردد

به گزارش روابط عمومی وزارت نیرو، پویش هر هفته الف- ب- ایران به هفته چهلم خود رسیده و قرار است فردا همزمان با روزهای پایانی دهه فجر، 6 طرح در قالب هشت پروژه عظیم صنعت آب و برق با اعتبار سه هزار و 974 میلیارد تومان در دو استان فارس و اردبیل با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و وزیر نیرو افتتاح گردد.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با ظرفیت 160 مگاوات تنها پروژه ای است که در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

سد تنظیمی ملاصدرا در اقلید فارس برای تنظیم 92 میلیون مترمکعب آب خروجی از نیروگاه سد ملاصدرا و تحویل به چهار هزار و 400هکتار از اراضی کشاورزی افتتاح خواهد شد.

سد تنظیمی تنگ خمار با کنترل سیلاب های مخرب، علاوه بر کاهش اثرهای نامطلوب و خسارت های وارده به اراضی و روستاهای پایین دست با تزریق و تغذیه آب به آبخوان شیبکوه باعث افزایش سطح آب زیرزمینی و تامین آب کشاورزی و افزایش رضایت مندی اهالی منطقه خواهد شد.

پروژه دیگر تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید صدرا است که حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب را انجام خواهد داد و جمعیت 87هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

تصفیه خانه آب فسا و تاسیسات وابسته به آن که تامین آب شرب و صنعت شهرستان های فسا (ایچ-ششده-زاهدشهر و روستاهای جهت) را انجام می دهد و جمعیت 184 هزار و 142 نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

نیروگاه خورشیدی 6 دهم مگاواتی داراب -لایزنگان و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی شهرک صنعتی سروستان و نیز نصب و راه اندازی و مدیریت شبکه فیبر نوری، از جمله پروژه هایی است که در استان فارس به بهره برداری می رسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1430

به "فردا؛ بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح آب و برق افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا؛ بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح آب و برق افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید