صنایع خارگ از نیروهای بومی جزیره استفاده نمایند

به گزارش ورزش من و تو، محمود رضایی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت کارخانه ان.ال.جی خارگ از سال 1385 تاکنون در حال اجرا بوده و درطی سالیان اخیر با وقفه روبرو شده که با کوشش و همکاری وزارت نفت و بخشداری ویژه خارگ در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران شروع بکار مجدد خواهد نمود.

صنایع خارگ از نیروهای بومی جزیره استفاده نمایند

وی افزود: پیش بینی می گردد با تکمیل این پروژه به طور متوسط روزانه حدود 600 میلیون فوت مکعب گاز همراه از سکوهای نفتی بهرگانسر، سروش، نوروز، فروزان، ابوذر، خارک و میادین دورود یک، دو جمع آوری و مورد بازیافت قرار گیرد و به همین منظور مدیران ارشد شرکت مجری پروژه ان.ال.جی خارگ امروز به دعوت بخشداری ویژه خارگ در این بخشداری حضور یافتند.

رضایی اضافه نمود: طرح ان.ال.جی خارگ به زودی راه اندازی می شوند که باید از ظرفیت این طرح ها برای توسعه جزیره خارگ استفاده گردد، مذاکرات بسیار فشرده ای در باب این پروژه با مدیر عامل این شرکت و با همکاری انجام شده مقرر شد نیروی کار بومی این جزیره بصورت ویژه آموزش ببینید و این موضوع برای اولین بار در این جزیره اتفاق خواهد افتاد.

بخشدار ویژه خارگ توضیح داد: همچنین با اجرای این قرارداد توسط یک شرکت ایرانی، به نوعی فرایند انتقال و ارتقای تکنولوژی نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: طرح جمع آوری گازهای همراه نفت و استحصال مایعات گازی جزیره خارگ و احداث کارخانه ان جی ال با حدود 56 درصد پیشرفت در بخش خشکی و دریا در دست ساخت است و پیشرفت آن در بخش خشکی معادل 35 درصد است.

رضایی گفت : برنامه ریزی انجام شده توسط این بخشداری در حوزه اشتغال این پروژه به زودی تدوین و به اطلاع اهالی شریف جزیره خارگ خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 150

به "صنایع خارگ از نیروهای بومی جزیره استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع خارگ از نیروهای بومی جزیره استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید