زاخارووا: آمریکا حق انتقاد از سایر کشورها را ندارد

به گزارش ورزش من و تو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا که خود توافقات مربوط به کنترل تسلیحات را نقض نموده، از لحاظ اخلاقی و حقوقی، حق انتقاد از سایر کشورها در این رابطه را از دست داده است.

زاخارووا: آمریکا حق انتقاد از سایر کشورها را ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که ایالات متحده نه از لحاظ اخلاقی و نه از لحاظ حقوقی، حق انتقاد از سایر کشورها در مورد عدم رعایت توافقات مربوط به کنترل تسلیحات را از دست داده است.

زاخارووا گفت: گزارش کریستوفر فورد معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره عدم پایبندی روسیه به تعهداتش در قبال مسئله کنترل تسلیحات کاملاً مغرضانه است و هدف از چنین ادعایی، پنهان کردن تخلفات انجام شده از سوی خود ایالات متحده است. و در چنین شرایطی، واشنگتن از لحاظ اخلاقی و حقوقی، حق انتقاد از کشورهای دیگر را ندارد.

این دیپلمات روس اضافه نمود: طرف آمریکایی این خط مشی را در پیش گرفته تا موشک های برد متوسط و کوتاه تر را در مناطق مختلف دنیا مستقر کند. طرف روسی هنگام رایزنی های چند روز قبل درباره ثبات راهبردی در وین، در رابطه با بی ثبات کننده بودن چنین سیاستی که تنها باعث افزایش تنش ها و خطر ازسر گیری مسابقه تسلیحاتی دیگری خواهد شد، هشدار داده است.

به گفته وی، روسیه بر اهمیت خارج کردن تسلیحات هسته ای آمریکایی از خاک اروپا تأکید داشته و معتقد است که وجود آنها تنها امنیت این قاره را در معرض خطر قرار می دهد.

گزارش کریستفر فورد در تاریخ 20 ژوئن (31 خرداد ماه) منتشر شد. این سند ادعا نموده که در سال 2000 دوره رقابت تهاجمی و عدم پایبندی به تعهدات از طرف روسیه شروع شد.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز بارها مسکو را به نقض توافق نامه های مربوط به کنترل تسلیحات متهم نموده اند. روسیه تمامی این ادعاها را رد نموده و با دلیل و مدرک، خود واشنگتن را ناقض توافقات در این زمینه می داند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1042

به "زاخارووا: آمریکا حق انتقاد از سایر کشورها را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آمریکا حق انتقاد از سایر کشورها را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید