روز سخت بازار سرمایه

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران/فارس یک مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه بیست و یکم مهر روزی سخت برای بورس و سرمایه گذاران این بازار اقتصادی بود، به این پرسش که آیا می توان به آینده این بازار امیدوار بود.

روز سخت بازار سرمایه

محمدرضا ظرافت، کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی، با اشاره به اینکه شاخص می تواند به زیر خط فرایند نزولی برگشت داشته باشد، افت یک و نیم درصدی شاخص کل به مقدار 21 هزار و 226 واحد و رسیدن به محدود یک میلیون و 397 هزار و 444 واحد را متذکر شده است.

در ادامه این یادداشت، نویسنده ضمن طرح این پرسش که می توان به آینده بازار امیدوار بود؟، نوشته است: استراتژی شخص من از جز به کل رسیدن است در تایم فریم 30 دقیقه و 15 دقیقه تقاضایی به چشم می خورد سئوال این جاست که آیا ادامه دارد؟

اگر تقاضا ادامه دار باشد می توان برگشت شاخص را از حوالی 1 میلیون و380 هزار داشته باشیم. یادمان نرود وجود افراد غیر حرفه ای و هیجانی با توهم نوسانگیری که بهترین روش معاملاتی است، باعث می شوند تا افراد حقوقی سود جو و دولت از بازار سوء استفاده نمایند و سهام ارزنده را از دست سهامداران خارج نمایند و باعث جا ماندن آنان از بازار شوند بنابراین بهتر است سهامداری نموده از هیجان خود بکاهیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه، در بخشی از یادداشت خود، با اشاره به اینکه شاخص کل در صورت شکست حمایت 1 میلیون 380 هزار می تواند تا محدوده 1 میلیون 350 الی 345 برسد، یادآور شده است که در سرانجام بازار امروز، 691 نماد منفی 37 نماد بدون نوسان و 157 نماد مثبت به کار خود سرانجام دادند.

ظرافت در ادامه یادداشت خود نوشته است:

در ده دقیقه ابتدایی جلسه معاملاتی 21 مهر ماه 17 نماد صف خرید و 67 نماد در صف فروش که صف فروش در اواسط این جلسه معاملاتی به 260 نماد رسید و از ساعت ده و نیم تا انتهای بازار به 208 نماد رسید.

شاخص گروه خودرویی که لیدر بازار در آن واقع شده است در تایم فریم یک ساعته تقاضا دارد اما باید دید که شنبه چه واکنشی نشان می دهد. اگر شنبه رنج کشی منفی را نداشته باشیم و تقاضا روی گروه باشد می توان به آینده گروه و در ادامه بازار، امید داشت.

حمایت شاخص گروه خودرو در ابتدا 187 هزار 676 و در ادامه 180 هزار واحد حرکت کرد و همانطور که انتظار می رفت فرآورده های نفتی به کف کانال صعودی خود نزدیک شد در صورت شکست کف کانال صعودی و تثبیت می تواند گروه فرآورده های نفتی و شیمیایی با چالش روبرو شوند.

شاخص فرآورده های نفتی به مقدار 138514 واحدی کاهش داشته و تا زمانی که شاخص فرآورده های نفتی در بالای محدوده 4 میلیون و 550 هزار واحد واقع شده است فرایند را می توان صعودی دانست.

اگر تقاضایی که در تایم فریم پایین شاهد هستیم ادامه دار باشد می توان از اواسط هفته آینده شاهد بازاری مثبت باشیم، شنبه و یکشنبه روزهای مهمی برای بازار سرمایه تلقی می گردد.

این مدرس بازار سرمایه در ادامه، اعطای تسهیلات به فعالان بازار سرمایه که کارت سرانجام خدمت دارند، تعیین شدن رئیس صندوق توسعه ملی، برآورد صندوق بین المللی پول در خصوص رشد 60 درصدی میانگین قیمت نفت در سالجاری میلادی نسبت به سال قبل و رسیدن آن به 65 دلار در هر بشکه، گزارش صندوق بین المللی پول در خصوص منظره مالی ایران در سال میلادی جاری نسبت به سال گذشته، انتخاب اعضای شورای عالی بورس و ... را به عنوان مهمترین خبرهای تاثیرگذار بر بورس، یادآور شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1803

به "روز سخت بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز سخت بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید