برترین ماشین های هیوندای در بازار ایران که همچنان ارزش خرید دارند

به گزارش ورزش من و تو، خودروی هیوندای چی بخریم؟ در راهنمای خرید خودروی هیوندای پیش رو سعی کردیم که برترین خودروهای هیوندای بازار ایران را به علاقمندان و خریداران این خودرو معرفی کنیم.

برترین ماشین های هیوندای در بازار ایران که همچنان ارزش خرید دارند

در ابتدا باید گفت که هر خریدار خودرو در نقاط مختلف در حین فرایند خرید خودرو ممکن است چندین بار دچار شک و تردید گردد؛ از قیمت و کیفیت محصولات در دسترس گرفته تا برندهایی که در بازار موجود است همگی بر انتخاب نهایی او تاثیرگذار خواهند بود.

در این میان، اگر یک خریدار ایرانی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و تورم و گرانی بیش از حد در عرصه تهیه کردن خودرو جزو گروهی باشد که از توانایی اقتصادی بیشتر برخوردار هستند، به سمت گزینه های خارجی خواهد رفت.

یکی از این برندهای فعال خارجی و آسیای شرقی که چند سال است توانسته اعتماد مشتریان کشور را به خود جذب کند شرکت هیوندای کره جنوبی است.

در مطلب زیر به معرفی چند مورد از برترین خودروهای هیوندای بازار ایران خواهیم پرداخت تا اگر کسی در پی خرید یکی از مدل های این برند معروف و پیروز است، با دقت و تحقیق بیشتری به انتخاب خود بپردازد.

1 - هیوندای i20 مونتاژ

یکی از برترین خودروهای هیوندای بازار ایران هیوندای i20 است. عمر حضور این هاچ بک قدیمی هیوندای در ایران به بیش از 8 سال می رسد. در روزهای اول معرفی این ماشین، خیلی زود پای نسخه بازطراحی شده اش به کشور باز شد که دارای چند امکان اضافه مثل دوربین عقب، سیستم بدون کلید و سنسور باران بود؛ در حالی که موتور آن هم تقویت شده بود.

با این حال، امروز در بازار خودروهای صفر کشور مدل تازه و مونتاژی آن نهاده شده است؛ کرمان موتور هیوندای i20 تازه را از اواخر سال 1395 مونتاژ و فراوری کرد. این نسخه برخلاف نمونه های قبلی از طراحی زیر نظر گروهی از آلمان بهره گرفته که ظاهر و چهره ماشین را به مراتب مجذوب کننده تر نموده است.

از آنجا که به نبود بعضی از امکانات و آپشن ها در این ماشین خرده گرفته شد، گروه ایرانی مونتاژکننده آن دو سال بعد نسخه آپشنال i20 را معرفی کرد که چند قابلیت تازه به آن اضافه شده بود و ظاهر ماشین نیز دچار تغییرات کوچکی شد.

این محصول هیوندای با همه این تغییرات در این سال ها از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است؛ با وجود ابعاد نه چندان بزرگ، دارای کابین جادار و از همه مهمتر مصرف سوخت پایین و کمتر از 7 لیتر در 100 کیلومتر را دارد. اما شتاب اولیه آن ضعیف است و از پایین بودن قدرت موتور رنج می برد. هم اکنون در هنگام نوشتن این مطلب، هیوندای i20 در بازار داخل قیمتی در حدود 750 میلیون تومان دارد.

آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای i20

2 - هیوندای النترا

در ادامه پاسخ به این تردیدها درباره اینکه خودروی هیوندای چی بخریم؟ به یکی از سدان های شناخته شده این شرکت می رسیم. بعد از اینکه نسل پنجم النترا چه در کشور و چه در جهان به استقبال خوبی رسید، نسل ششم آن نیز حدود 5 سال پیش با نام تجاری AD به ایران آمد.

ابعاد و چهرهٔ نسخهٔ تازه هیوندای النترا در نسل آخر کشیده تر شده و گنجایش موتور آن نیز به 2000 سی سی رسیده است. این ماشین نیز بعد از گذشتن از روزهای اول واردات، به مونتاژ در ایران رسید و باز هم کرمان موتور این نقش را بر عهده داشت. در کیفیت نوع مونتاژی تفاوت و نقصی در مقایسه با نسخه وارداتی نیست و خوش ساخت بودن النترا به ویژه از لحاظ محکم بودن شاسی و بدنه قابل اعتناست.

این محصول در رقابت با نمونه های هم رده بازار امکانات بیشتری دارد و به علت فرمان پذیری با کیفیت و خوبش جزو انتخاب های اول خریداران است. شاید تنها صندوق نه چندان جادار و بزرگ آن و بعلاوه فنربندی کمی خشک و نامطلوب نکات منفی النترا باشد، اما بازار خوب دست دوم این ماشین به فروش آن یاری می نماید.

هیوندای النترا هم اکنون یکی از برترین خودروهای هیوندای بازار ایران است که در هر دو نسخه وارداتی و مونتاژ به صورت صفر می توان آن را خرید.

آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای النترا

3 - هیوندای سوناتا (بنزینی و هیبریدی)

گزینه بعدی برترین خودروهای هیوندای در ایران از جمله محصولاتی است که به دو صورت بنزینی و هیبریدی در کشور حضور دارد. سوناتا نامی معروف و آشنا برای علاقمندان و هواداران هیوندای است و بیش از 15 سال از حضور این خودروی با کیفیت کره ای در ایران می گذرد.

بعد از دو نسل NF و YF ، آخرین نسل سوناتا در ایران با نام تجاری LF شناخته می گردد که هم در طراحی و استحکام در ساخت و بدنه و هم در کیفیت رانندگی بهبود یافته است. در نسخهٔ تازه این سدان خوش ساخت یک تکنولوژی هوشمند در سوپاپ ها و سیلندرهای موتور نهاده شده که با استفاده از یک مهارکننده و تنظیم کننده برقی، تایمینگ بهتری به این بخش می دهد. هیوندای سوناتا LF به صورت نیمه فول و فول در بازار وجود دارد.

غیر از نسخه بنزین سوز، این مدل در سه تیپ هیبریدی هم به کشور وارد شده اند که برای خرید در دسترس است. هر سه نوع هیبریدی پایه، نیمه فول و فول تنها در امکانات باهم تفاوت دارند و ساختمان فنی و مکانیکی آنها با هم یکی است.

یک موتور 2000 سی سی به همراه یک محرک برقی که با باتری های 270 ولتی لیتیوم تغذیه می گردد بر روی این ماشین نهاده شده و در مقایسه با نوع بنزینی که که موتور 2400 سی سی دارد مسلما سوخت کمتری مصرف می نماید.

سوناتا در هر نوع و تیپش خودروی با کیفیت و دارای ایمنی بالاست؛ رانندگی بسیار نرمی از خود نشان می دهد؛ دارای بازار دست دوم خوب و به نسبت خودروهای هم رده از آپشن های متنوعی بهره می برد. اما شتاب اولیه بالایی ندارد و به علت پیچیدگی فنی، دانش خاصی در تعمیرات می طلبد.

4 - هیوندای توسان ix35

بعد از این موارد گفته شده در مورد راهنمای خرید خودروی هیوندای به یکی از شاسی بلندهای فعال این برند کره ای در داخل کشور می رسیم. هیوندای توسان با وجود موارد تکنیکی مشابه با پلتفرم النترا، در کلاس کراس اوور ساخته و ارائه شد و به خاطر ادامه داشتن کیفیت ساخت بالای هیوندای در این مدل، توسان نیز با استقبال خوبی روبرو شد.

با این حال، چند سال پیش و در نسخه تازه این ماشین با کد تجاری TL ، گنجایش موتور از 2400 به 2000 سی سی کاهش یافت تا بازار این محصول تحت تاثیر قرار بگیرد. موقع خرید این مدل باید دقت کنید و ببینید که آن انتخاب به وسیله کدام گروه ایرانی ارائه شده و یا احتمالاً جزو واردات مجزا و شخصی است یا خیر؟ چرا که بین تعدد آپشن ها در نمونه های فول وارداتی دو گروه ایرانی و واردات شخصی این محصول تفاوت وجود دارد.

در هر صورت توسان از بدنه بسیار با کیفیتی برخوردار است، با وجود شاسی بلند بودن خودرو مصرف سوخت زیادی ندارد و در 100 کیلومتر کمتر از 8.5 لیتر بنزین مصرف می نماید؛ ضمن اینکه دارای تنوع خوبی در امکانات رفاهی و جانبی بوده و فضای اتاقک نیز جادار و بزرگ است.

البته باید گفت که توسان شتاب اولیه کمی دارد و بخاطر تقاضا و فروش نه چندان پر تعداد، ممکن است دارنده آن هنگام تعمیر و تهیه لوازم یدکی دچار مشکلاتی گردد. توسان یکی از برترین خودروهای هیوندای موجود در بازار ایران است.

آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای توسان

5 - هیوندای سانتافه ix45

گزینه بعدی برترین خودروهای هیوندای بازار ایران، کراس اوور دیگری است. سانتافه به نوعی یکی از محبوب ترین شاسی بلندها بین مشتریان ایرانی است و بعد از اینکه حدود 6 سال پیش نمونه های وارداتی این عنوان از اقبال مناسبی بین خریداران بهره مند شد، نسخه بازطراحی شده سانتافه خیلی زود برای ارائه در دسترس علاقمندان نهاده شد.

کرمان موتور که حضور پررنگی در ارائه محصولات هیوندای در ایران داشت، فروش نسل تازه را با توجه اسپرت تر شدنش شروع کرد. اگر چه که سانتافه هم به خاطر واردات مختلف به وسیله دو گروه ایرانی دارای نسخه های متفاوتی از لحاظ پراکندگی امکانات و به اصطلاح فول و نیمه فول بودن در کشور است، اما در نهایت این شاسی بلند جزو محصولات خوش ساخت و پر آپشن بازار به شمار میرود.

کیفیت رانندگی و کارکرد فنی این ماشین بالاست؛ بازار خوبی در بخش کارنموده ها دارد و به علت اضافه شدن بعضی امکانات و رادارها در فراوریات آخر و تازهش همچنان جزو پرفروش های بازار است.

متاسفانه ساختار اتاقک آن به نوعی است که دید خوبی به سرنشینان نمی دهد. ضمن اینکه کیفیت به کار رفته در ساخت ادوات کابین و داشبورد بالا نیست. این محصول در سال ساخت 2017 و 2018 به صورت نو در بازار معامله می گردد.

آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سانتافه

6 - هیوندای آزرا (گرنجور)

آخرین گزینهٔ فعال این شرکت کره ای در بازار ایران در این مطلب شاید جواب روشن و قطعی به سوال کدام ماشین هیوندای بهتر است ندهد، اما بدون شک یکی از زیباترین سدان های موجود در کشور است.

هیوندای آزرا از همان ابتدا چشم ها را به خود جذب و فروش خوبی پیدا کرد، اما بعد از چند سال ورود آن متوقف شد. تا اینکه مدتی بعد و در میانه سال 1397، نسخه تازه و شیک این مدل محبوب دوباره به کشور وارد شد. در میان تمامی محصولات هیوندای در ایران، آزرا با ارائه مدل 2019 تازهترین ماشین این برند کره ای به شمار میرود.

نسل ششم هیوندای آزرا اگر چه در پلتفرم با سوناتا و کیا اپتیما مشترک است، اما ظاهر و طراحی مشخصاً به روزتر و چهره ای خیره کننده دارد. هر چند که از لحاظ تعدد و تنوع آپشن ها از رقبای خارجی خود در سطح پایین تری قرار می گیرد، اما کیفیت ساخت بسیار بالا و ایمنی خوب بدنه در کنار این رخ و صورت مجذوب کننده، کماکان خریداران را به سمت خود جلب می نماید.

متاسفانه واردات این خودرو به علت عدم توانایی مشتریان در خرید و تقاضای کم پر تیراژ نبوده و برای همین در خدمات پس از فروش، تعمیرات و دسترسی به لوازم یدکی سختی ها و مشکلاتی دیده می گردد.

قیمت خرید و فروش هیوندای آزرا گرنجور

جمع بندی؛ این بود فهرست برترین خودروهای هیوندای در ایران

همانطور که در ابتدا گفتیم در این راهنمای خرید خودروی هیوندای سعی کردیم برترین خودروهای هیوندای موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم و در واقع، پاسخی به سوال کدام خودروی هیوندای را بخریم داده باشیم.

مطمئناً فهرست خودروهای خوب و خاص هیوندای به همین فهرست ختم نمی گردد از هیوندای i10 گرفته تا هیوندای اکسنت از جمله خودروهای دیگر هیوندای هستند که در ایران هواداران خودشان را دارند.

در هر صورت امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودروساز در اختیارتان قرار داده باشد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ از نظر شما برترین خودروهای هیوندای کدامند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید تا به یاری شما این فهرست را تکمیل کنیم.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2056

به "برترین ماشین های هیوندای در بازار ایران که همچنان ارزش خرید دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ماشین های هیوندای در بازار ایران که همچنان ارزش خرید دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید