دیدگاه روسیه درباره مانور نظامی ناتو در شرق اروپا

به گزارش ورزش من و تو، معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، هدف اصلی مانور نظامی مدافع اروپا که بهار آینده در شرق اروپا برگزار خواهد شد، یافتن بهانه مناسب برای تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه است که تنها باعث تعمیق شکاف در اروپا می گردد.

دیدگاه روسیه درباره مانور نظامی ناتو در شرق اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود که این کشور از برگزاری مانور نظامی کشورهای عضو ناتو تحت عنوان مدافع اروپا ( Defender Europe ) در شرق اروپا استقبال نمی نماید.

دیپلمات روس با اشاره به اینکه این رزمایش هیچ ارتباطی با تقویت امنیت در منطقه ندارد، گفت: هدف از این مانور برای ما کاملاً واضح است، عنصر اصلی مدافع اروپا یافتن بهانه مناسب برای تقویت نیروهای آمریکایی در اروپا به منظور مقابله با دشمن خواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این اقدام اتلاف منابع و ایجاد خطوط تقسیم کننده مضاعف در قاره اروپاست.

در اوایل ماه دسامبر تعیین شد که ایالات متحده برای نخستین بار طی 25 سال گذشته، 20 هزار سرباز را به اروپا اعزام می نماید تا در رزمایش گسترده مدافع اروپا شرکت کند. این مانور نظامی قرار است در بهار 2020 برگزار گردد و برای این منظور در ماه فوریه الی آوریل نظامیان آمریکایی به شش کشور اروپایی اعزام خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 594

به "دیدگاه روسیه درباره مانور نظامی ناتو در شرق اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه روسیه درباره مانور نظامی ناتو در شرق اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید