کوشش شدید آمریکا برای ماندن در عین الاسد

به گزارش ورزش من و تو، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق از فشار های واشنگتن بر بغداد برای عدم پایبندی به تصمیم مجلس درباره اخراج نظامیان آمریکایی و باقی ماندن در پایگاه استراتژیک عین الاسد اطلاع داد.

کوشش شدید آمریکا برای ماندن در عین الاسد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، از اعمال فشار شدید آمریکا بر دولت عراق و فرماندهان امنیتی این کشور برای مانع تراشی در فرایند تخلیه پایگاه عین الاسد در استان الانبار اطلاع داد.

کریم المحمداوی عضو این کمیسیون مجلسی در تبادل نظر با پایگاه خبری المعلومه، گفت: آمریکا فشار های زیادی بر دولت عراق وارد می نماید تا مانع اجرای تصمیم مجلس در مورد اخراج نیرو های خارجی از کشور گردد. واشنگتن نمی خواهد پایگاه عین الاسد را که از پایگاه های راهبردی به شمار می رود و از آن برای تهدید کشور های همسایه عراق که مخالف سیاست دولت آمریکا هستند، استفاده می نماید، ترک کند.

وی اضافه نمود: آمریکا نمی خواهد پایگاه عین الاسد را که مجهز به سامانه موشکی پاتریوت است و از آن برای تهدید استفاده می نماید، از دست دهد. واشنگتن تحرکات زیادی را برای باقی ماندن در عراق و حفظ عین الاسد شروع نموده است. اما مجلس، دولت را به اجرای تصمیم اخراج نظامیان خارجی و عدم توجه به فشار های آمریکای که حاکمیت عراق را با هدف قرار دادن مقر های الحشد الشعبی و ترور ابومهدی المهندس نقض نموده، ملزم نموده است.

ائتلاف سائرون عراق، نیز یکشنبه (2 فوریه) یک روز پس از انتخاب محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی، تاکید نمود که وی نیز ملزم به اجرای تصمیم مجلس در مورد اخراج نظامیان خارجی از کشور است.

پایگاه عین الأسد بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق است که در فاصله حدود 200 کیلومتری غرب بغداد در نزدیکی رود فرات در شهرک البغدادی در غرب استان الأنبار واقع شده است. مساحت این پایگاه 10 کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است.

این پایگاه دارای اهمیت استراتژیک زیادی است و یکی از بزرگ ترین پایگاه های هوایی غرب عراق و دومین پایگاه در این کشور است. بیش از دو هزار نظامی ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد مستقر هستند و علاوه بر آن بالگرد های جنگی، یگان های شناسایی و تیم های ویژه در آن قرار دارند و مجهز به سیستم های رصد هوایی تا شعاع بیش از 400 کیلومتر مجهز است و آمریکا به بهانه مأموریت جستجوی ابوبکر البغدادی سرنموده پیشین داعش، عملیات های شناسایی زیادی را از این پایگاه کلید زده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 766

به "کوشش شدید آمریکا برای ماندن در عین الاسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش شدید آمریکا برای ماندن در عین الاسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید