تداوم حمایت های جهانی از اعلام آتش بس دوماهه در یمن

به گزارش ورزش من و تو، بعد از ایران و آمریکا، کشورهای انگلیس، ترکیه و مصر نیز حمایت خود را از آتش بس دوماهه در یمن اعلام کردند.

تداوم حمایت های جهانی از اعلام آتش بس دوماهه در یمن

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و وزارتخانه های امور خارجه ترکیه و مصر در بیانیه های رسمی جداگانه از اعلام آتش بس دوماهه در یمن حمایت کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، جانسون طی یک پیغام توئیتری به آتش بس دوماهه در یمن واکنش نشان داد و نوشت: پیش روی ما یک فرصت برای رسیدن به صلح و خاتمه رنج های انسانی واقع شده است. از تمام طرف های درگیر می خواهم که به سمت راه چاره سیاسی دائم حرکت نمایند.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی نوشت، وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای ضمن اشاره به تداوم حمایت های آنکارا از فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، اعلام نموده است: امیدواریم که گام مثبت برداشته شده در جهت آتش بس تداوم پیدا کند و توقف دائمی جنگ اعلام گردد تا بدیت ترتیب فرایند حل وفصل سیاسی مسائل در تمام بخش های یمن شروع گردد.

روسیا الیوم بعلاوه در گزارش دیگری، از حمایت مصر از اعلام آتش بس دوماهه در یمن اطلاع داد.

در این بیانیه آمده است: مصر امیدوار است که این آتش بس به راهنمایی کوشش ها در جهت حل کامل بحران یمن منجر گردد و از طرح های مربوط به حل سیاسی بحران (همچون نشست مشورتی به میزبانی ریاض) حمایت کند.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ضمن اعلام حمایت واشنگتن از آتش بس دو ماهه در یمن، آن را ناکافی توصیف نموده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز از ابتکار عمل نماینده سازمان ملل برای توقف دو ماهه عملیات نظامی در یمن و بعلاوه گام های مثبت دیگری نظیر اجازه ورود کشتی های حامل مواد غذایی و سوخت و بازگشایی نسبی فرودگاه صنعاء استقبال نموده بود.

روز گذشته هانس گفرایندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، توافق صنعاء با دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی بر سر توقف عملیات های نظامی و کاهش محاصره علیه یمن برای دو ماه را اعلام نموده بود.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2017

به "تداوم حمایت های جهانی از اعلام آتش بس دوماهه در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم حمایت های جهانی از اعلام آتش بس دوماهه در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید