برنزهای بنین از جنس فلزاتی ساخته شده اند که در آلمان ضرب شده بودند

به گزارش ورزش من و تو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، برنزهای بنین از جنس فلزاتی ساخته شده اند که در آلمان ضرب شده بودند.

برنزهای بنین از جنس فلزاتی ساخته شده اند که در آلمان ضرب شده بودند

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که بعضی از برنزهای بنین با استفاده از آلیاژ برنجی ساخته شده اند که هزاران کیلومتر دورتر از بنین و در منطقه راینلند واقع در آلمان ضرب شده بودند.

مردم اِدو که در پادشاهی بنین (نیجریه امروزی) زندگی می کردند، مجسمه های شگفت آور بنین را با ذوب کردن دستبندهای برنجی ساختند که به عنوان پول رایج بین تاجرانی مورد استفاه قرار می گرفتند که در قرن شانزدهم و نوزدهم از اروپا به غرب آفریقا سفر می کردند.

در جریان بزرگترین مطالعه درباره این دستبندها، گروهی از محققان آلمانی پیش از آنکه متوجه شوند منشا دستبندها به راینلند در غرب آلمان می رسد، فلز آنها را با سنگ معدن و معادن فلزی در سراسر اروپا مقایسه کردند.

سرپرست این تحقیقات اعلام کرد: برنزهای بنین معروف ترین آثار هنری باستانی در غرب آفریقا هستند. این که این حجم بزرگ فلز از کجا آمده و بنین چگونه برنج را بدست آورده است، مدتها معما بوده است.

صدها برنز بنین زمانی به وسیله نیروهای بریتانیایی در سال 1897 مصادره شد که دربار سلطنتی بنین با خاک یکسان شد. امروزه این مجسمه ها در موزه ها و گالری های بریتانیا و نقاط دیگر دنیا نگهداری می شوند.

نیجریه مدتها خواهان استرداد برنزهای بنین بوده است. آلمان یکی از معدود کشورهایی است که روند بازگرداندن این آثار تاریخی را شروع نموده است.

موزه هورنیمان واقع در لندن نیز یکی دیگر از موسساتی است که این آثار را بازگرداند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2180

به "برنزهای بنین از جنس فلزاتی ساخته شده اند که در آلمان ضرب شده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنزهای بنین از جنس فلزاتی ساخته شده اند که در آلمان ضرب شده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید