10 بازی نقش آفرینی ژاپنی برتر PS4 با برترین سیستم مبارزه

به گزارش ورزش من و تو، وقتی می خواهیم یک بازی ژاپنی نقش آفرینی را ارزیابی کنیم جوانب و زوایای فراوانی را باید مدنظر گرفت اما بی شک سیستم مبارزه یکی از معیارهای اصلی این سنجش است. در این مقاله به بازی های عرضه شده بر روی پلی استیشن 4 می پردازیم که برترین سیستم های مبارزه در ژانر نقش آفرینی را دارند.

10 بازی نقش آفرینی ژاپنی برتر PS4 با برترین سیستم مبارزه

کنسول پلی استیشن 4 در میان هیاهو و اشتیاق بسیاری از طرفداران عرضه شد و با شکست ایکس باکس در تمامی زمینه ها به یکی از سخت افزارهایی تبدیل شد که برای علاقه مندان به بازی بر روی کنسول، جز بایدها به شمار میرود. دلایل متعددی را می توان برای پیروزیت پلی استیشن 4 نام برد اما یکی از نقاط قوت این کنسول قدرتمند موج توقف ناپذیر عناوین انحصاری بود که بر روی آن عرضه شد و گوی سبقت را از تمامی رقبایش ربود.

در این میان بازی های ژاپنی نقش آفرینی هم منفعت فراوانی بردند زیرا سونی سرسختانه حامی عناوین ساخته شده به وسیله توسعه دهندگان ثالث (third-party) بوده و هست. در نتیجه، پلی استیشن 4 به مأمن برگزیده بسیاری از بازی های ژاپنی نقش آفرینی بدل شد تا با تمام توان خودنمایی نمایند. تعداد فراوانی از این بازی ها سیستم مبارزاتی مدرن و بهسازی شده ارائه کردند که مکانیک های نوبتی (turn-based) و همزمان (real-time) بهتر و کارآمدتر از گذشته به کار می گرفتند. عناوینی که در این مقاله درباره شان می خوانید به سیستم مبارزات شاخص خود در ژانر ژاپنی نقش آفرینی شناخته می شوند.

10- Ys IX: Monstrum Nox

تهیه نماینده: NIS America

سازنده: Nihon Falcom

سال انتشار: 2019

بازی Ys IX: Monstrum Nox مجموعه ای کمتر شناخته شده در میان همتایان ژاپنی خود است و در بازار بازی های غربی سروصدای چندانی به پا نکرد که البته جای تأسف دارد زیرا آخرین اسم منتشر شده از این فرنچایز، Ys IX، بازی ای فوق العاده است که همه دوستداران سبک نقش آفرینی ژاپنی باید آن را تجربه نمایند.

مبارزات سریع و تعویض روان میان شخصیت ها تجربه سرگرم نماینده ای را رقم می زند که در طول سی و پنج ساعت گیم پلی بازی خسته نماینده نمی گردد. علاوه بر این، مکانیک های منحصربه فرد مبارزه بازی از جمله Monstrum Gifts علاقه و توجه شما را به پیشروی هرچه بیشتر در بازی حفظ می نماید.

9- FINAL FANTASY TYPE-0

تهیه نماینده: Square Enix

سازنده: Square Enix

سال انتشار: 2015 (نسخه پلی استیشن 4)

محدود ماندن بازی فاینال فانتزی تایپ -0 در ژاپن پس از عرصه آن بر روی پی اس پی (پلی استیشن همراه) در سال 2011 نامیدی بسیاری از طرفداران را در پی داشت. هرچند اسکوئر انیکس اجازه نداد این پروژه از رونق بیفتد و تصمیم گرفت یک نسخه HD از بازی را برای نسل بعدی کنسول ها ارائه کند.

نتیجه شد بازی فاینال فانتزی تایپ -0 HD. محصول نهایی، بازسازی چندان خوبی نبود اما بااین حال پیروز شد طرفداران را با داستان سرایی خوب و سیستم مبارزه ای بسیار دلپذیر راضی نگه دارد. خصوصاً مکانیک های جالب Landing Break Sights و Kill Sights که در صورت استفاده سریع و پشت سرهم به بازیکن حس دستیابی به پیروزی و پیروزیت عظیمی را می دهد.

8 - Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

تهیه نماینده: Bandai Namco Entertainment

سازنده: Level-5

سال انتشار: 2018

اولین بازی Ni No Kuni بازی فوق العاده ای بود اما یک جنبه از بازی به مذاق طرفداران خوش نیامد و آن سیستم مبارزه بود. نبردهای Wrath of the White Witch نزار و ناامیدنماینده اند به ویژه اگر آنها را با عناوین مشابه بازی مقایسه کنیم.

انتشار بازی Ni No Kuni II: Revenant Kingdom نشان داد که استودیوی Level-5 این شکایات را شنیده و به خوبی به آنها پاسخ داده است. تیم سازنده سیستم مبارزه ای در بازی دوم تعبیه کرد که به یکی از نقاط عطف بازی تبدیل شد.

7- Kingdom Hearts III

تهیه نماینده: Square Enix

سازنده: Square Enix

سال انتشار: 2019

کینگدم هارتس 3 شاید از زوایای داستانی و ارائه آن ناامیدنماینده بود اما بازیکنان نمی توانند انکار نمایند که نبردهای آن چشمگیر و خیره نماینده نیست.

البته بااین وجود، نقدها قابل قبولی نسبت به این سیستم مبارزه ارائه شده است. برخی بازیکنان اشاره نموده اند که نبردها آسان هستند و کنترل آنها بر روی قدرت های سورا محدود است. هرچند، بازیکنانی که ورای مسائل سیستم را می بینند یا می توانند آنها را نادیده بگیرند اوقات بسیار خوشی را در بخش های اکشن بازی تجربه خواهند کرد.

6- Final Fantasy XV Royal Edition

تهیه نماینده: Square Enix

سازنده: Square Enix, Luminous Studios

سال انتشار: 2016

از آنجا که صحبت از سیستم های مبارزه آسان شد باید به این بازی خاص هم اشاره کنیم. بازی فاینال فانتزی 15 با اینکه مدت مدیدی را در جهنم و برزخ ساخت سپری کرد اما در خاتمه به محصول نهایی قابل قبولی در دستان علاقه مندان به فرنچایز فاینال فانتزی تبدیل شد.

نسخه اصلی فاینال فانتزی 15 در زمان عرضه علی رغم تا حدی تهی بودن آن شاید تنها بتواند اسمِ قابل قبول را به دست بیاورد اما نسخه رویال (Royal Edition) بازی، مکانیک های بیشتر و امکانات و محتویات فراوانی را به بازی اضافه می نماید. این آپدیت تجربه بازی را به مراتب بهتر می نماید. البته نباید فراموش کرد که سیستم نبرد هیجان انگیز بازی در شکل دادن به این تجربه به یادماندنی نقش پررنگی دارد.

5- Tales Of Berseria

تهیه نماینده: Bandai Namco Entertainment

سازنده: Bandai Namco Studios

سال انتشار: 2017

برای آن دسته بازیکنانی که در پی روایتی تاریک درباره ازدست دادن عزیزان و انتقام جویی هستند بازی Tales of Berseria را پیشنهاد می کنیم. داستان که درباره شخصیتی به نام Velvet است، در روایتی شخصی در پی انتقام جویی از مرگ برادرش شما را بر روی صندلی تان میخکوب می نماید.

البته، به جز داستانی گیرا، سیستم مبارزه تمیز و روان بازی که سازندگان آن را به لطف آزمون و خطاهای پیاپی در ساخت عناوین گذشته به برترین شرایط ممکن برای این اسم رسانده اند هم به بهبود تجربه بازیکن یاری شایانی می نماید. سیستم نبرد Linear Motion در این بازی بهتر از آنچه که تصورش را می کنید است و لحظات لذت بخش و خوش ضرب آهنگی را در سکانس های اکشن ایجاد می نماید.

4- Nier: Automata

تهیه نماینده: Square Enix

سازنده: Platinum Games

سال انتشار: 2017

نیئا: اتوماتا را شاید بتوان با اندکی تأمل در ژانر نقش آفرینی ژاپنی قرار داد اما در خاتمه تفاوت چندانی ایجاد نمی نماید زیرا سوای تعلق به ژانری خاص، سیستم مبارزه نیئا به تنهایی آن را به یکی از بازی هایی تبدیل می نماید که باید حتماً تجربه کرد. استودیوی PlatinumGames هرگز در خلق و ارائه گیم پلی های خود شکست نخورده است و نیئا: اتوماتا هم از این قاعده مستثنی نیست.

البته باید گفت که سیستم نبرد نیئا: اتوماتا تنها جنبه قابل توجه این بازی نیست. داستان بازی هم روایتی مجذوب کننده درباره احتیاج انسان به شناخت و شکل گیری اهداف قطع نظر از ریشه اوست.

3- Dragon Quest XI: Echoes Of An Elusive Age

تهیه نماینده: Square Enix

سازنده: Square Enix

سال انتشار: 2018

سری دراگون کوئست مجموعه ای افسانه ای در ژاپن است و یکی از محبوب ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ این کشور است. بااین حال این سری با استقبال گرمی در غرب روبرو نشد. خوشبختانه عرضه پیروز دراگون کوئست 11 بالاخره توجه عده ای را به این فرنچایز فوق العاده محبوب اما نادیده گرفته شده جلب کرد.

بازی Echoes of an Elusive Age سیستم مبارزه ای قابل درک دارد اما حرفه ای شدن در استفاده از آن کار ساده ای نیست. همین مسئله از حوصله سر بر شدن گیم پلی که اغلب اوقات با سیستم مبارزه آسان همراه است جلوگیری می نماید.

2- Final Fantasy VII Remake

تهیه نماینده: Square Enix

سازنده: Square Enix

سال انتشار: 2020

زمانی بود که ریمیک بازی فوق العاده پیروز فاینال فانتزی 7 چیزی بیش از یک خیال خام نبود. حال که این افسانه دست نایافتنی در سال 2020 میلادی به واقعیت محقق شد هنوز هم باورش اندکی سخت است.

بازی فاینال فانتزی 7 ریمیک بی نظیر و وسیع است؛ شاید بتوان گفت در برخی جاها بیش از حد پیشرفته است. مغازله ای دلپذیر که به همراه سیستم مبارزه تاکتیکی و سرعتی با چالش های مؤثر صندلی خود را به اسم تجربه ای دلپذیر در یادها مستحکم می نماید. در کل، باید گفت این ریمیک، تحولی عظیم نسبت به سیستم مبارزه بازی فاینال فانتزی 15 است که گاهی اوقات بازیکن را در میان موقعیتی پرهرج ومرج و گیج نماینده قرار می دهد.

1- Persona 5 Royal

تهیه نماینده: Atlus

سازنده: Atlus, Studio Zero

سال انتشار: 2020

نسخه رویال پرسونا 5، گواهی بر کیفیت بازی و توانمندی تیم سازنده اش است که باعرضه مجدد بازی به طرز باورنکردنی باری دیگر تجربه ای بدیع و به یادماندنی برای طرفداران این سری محبوب رقم زدند. نسخه رویال علاوه بر در برداشتن محتویات تازه فراوان، تمامی ابعاد و مکانیک های بازی را هم بهبود بخشید از جمله سیستم مبارزه.

اگر سیستم مبارزه در پرسونا 5 را عالی توصیف کنیم، نسخه رویال از عالی فراتر می رود و سیستمی ارائه می نماید که به همان مقدار که از نظر بصری شکوهمند و خیره نماینده است از نظر تاکتیکی هم فوق العاده برجسته است و گامی عظیم در راستا درست برای این سری محبوب است. اکنون طرفداران تنها می توانند تصور نمایند که پرسونا 6 چه تمهیدات بهتری را برای فرنچایز به ارمغان خواهد آورد.

منبع: gamerant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1723

به "10 بازی نقش آفرینی ژاپنی برتر PS4 با برترین سیستم مبارزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی نقش آفرینی ژاپنی برتر PS4 با برترین سیستم مبارزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید