کمبودی در تامین کالاهای مورد احتیاج کشور نداریم، پایش مستمر بازار برای کنترل قیمت ها

به گزارش ورزش من و تو، معاون وزیر صنعت گفت: شرایط فعلی بازار عادی است و هیچ گونه کمبود کالایی نداریم.

کمبودی در تامین کالاهای مورد احتیاج کشور نداریم، پایش مستمر بازار برای کنترل قیمت ها

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، عباس قبادی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر توضیح داد: پس از اعلام قیمت های جدید بنزین در کشور، صبح آدینه فراخوان دادیم و جلسه تنظیم بازار با حضور تمام اعضا برگزار گردید و در سراسر کشور نیز استانداران جلساتی مشابه برگزار کردند.

او ادامه داد: مقرر شده جلسات تنظیم بازار به طور مستمر هر روز صبح با حضور اعضای ستاد و برای نظارت بر بازار و فرایند تنظیم فروش، برگزار گردد.

قبادی درباره شرایط فعلی بازار گفت: شرایط فعلی بازار فرایند عادی است و هیچ گونه کمبود کالایی نداریم.

او اعلام کرد: با توجه به شرایط کشور، واردات کالا های اساسی شرایط مطلوب دارد و تا این لحظه، ورودی کالا به کشور 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است و در وفور کالا و انباشت کالای مصرفی مردم مسئله ای نداریم.

در ادامه احمدی معاون سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان دیگر مهمان برنامه گفت: در جلسه روز گذشته کارگروه تنظیم بازار، 4 الی 5 مصوبه برای حاکم شدن آرامش در بازار داشتیم که در درجه نخست، پایش مستمر بازار نهاده شده است.

او ادامه داد: امروز نیز با ابلاغیه جدیدی که صادر شد تشدید نظارت بر بازار در دستور کار نهاده شد.

احمدی گفت: هماهنگی نزدیکتر با اتحادیه ها و اتاق های اصناف نیز موجب آرامش بیشتر بازار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری گشت های مستمر اصناف و تعزیزیرات برای نظارت بر بازار اضافه نمود: همچنین با ابلاغ مصوبات به 96 انجمن، سندیکا و اتحادیه تاکید شد که در شرایط فعلی با هماهنگی های لازم از افزایش قیمت خدمات و کالا ها خودداری نمایند.

معاون سازمان حمایت گفت: تا این لحظه افزایش قیمتی که متاثر از قیمت بنزین باشد نداشته ایم و گزارش هایی در حوزه های حمل و نقل درون شهری داشته ایم که با نظارت تاکسیرانی، کنترل ها صورت گرفته است.

در ادامه شهرام رضایی نماینده شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه، درباره بسته تکمیلی سهیمه سوخت ناوگان شهری گفت: ناوگان تاکسی تلفنی در سهمیه بندی قبلی کارت شخصی شان باطل و به آن ها کارت سوخت داده شد و اکنون نیز اگر این خودرو ها از طریق وزارت صمت و شهرداری ها ساماندهی شوند به میزان 200 لیتر برای خودرو های بنزین سوز و 120 لتیر برای دوگانه سوز در کارت بانکی شان واریزی خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: برای خودرو های بین شهری ها نیز منتظر اطلاعات سازمان راهداری هستیم تا سهمیه سوخت آن ها اعمال گردد؛ و براساس اعلام وزارت نفت و شرکت پخش فراوده های نفتی، پس از دریافت اطلاعات، 750 لیتر برای خودرو های بنزین سوز و 450 لیتر برای دوگانه سوز از آذرماه اعمال و برای این 10 روز باقیمانده آبان نیز سهمیه واریز خواهد شد.

وی درباره سوخت سرویس های مدارس نیز گفت: اگر این خودرو ها در سامانه سپند ثبت نام شده باشند بر اساس اطلاعات سهمیه بندی، مبلغ به کارت بانکی واریز خواهد شد.

رضائی اضافه نمود: خودرو های وانت بار نیز سهمیه دریافت می نمایند که از روز گذشته برای وانت بار های پرمصرف 300 لیتر و برای کم مصرف 200 لیتر اعمال شده است، ولی وانت بار هایی که در حمل ونقل بین شهری کار می نمایند بعد از ساماندهی مابه التفاوت آن واریز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه خورو های ون در همه کلاس های خودرو وجود دارند بنابراین برای تاکسی های ون بعد از شناسایی، کارت جدید صادر خواهد شد و سهمیه آن ها 600 لیتر در ماه اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول اعلام کرد: تاکسی های اینترنتی نیز با توجه به استفاده از نرم افزار ها در صورت داشتن مجوز وزارت صمت و تایید وزارت کشور و داشتن پیمایش بالای 200 کیلومتر، اعتبار به کارت بانکی آن ها واریز خواهد شد.

رضایی درباره تمهیدات لازم برای روان سازی ناوگان حمل و نقل گفت: در هر سهمیه بندی اگر احتیاج به تغییرات باشد در کمیته های لازم پایش های لازم انجام می گردد.

تاثیر اصلاح نرخ بنزین بر فراوری ناچیز است/ مجوزهای افزایش قیمت را منتفی می کنیم

در ادامه رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: بازار تاکنون آرام داشته است و هیچ گونه افزایش قیمت نداشته ایم.

او اضافه نمود: روز شنبه بخشنامه ای به استان های مختلف برای رسیدگی به پفراینده های افزایش قیمت صادر شد و با هماهنگی وزارت صمت بازار، مدیریت و کنترل خواهد شد و رسانه ها نیز می توانند در بازدید و رصد روزانه همراه گشت های سازمان تعزیرات حکومتی حضور داشته باشند.

حصاری مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: برای تاکسی های اینترنتی حتما سهمیه در نظر گرفته شده است که با احتساب مابه التفاوت به حساب آن ها واریز و پرداخت خواهد شد.

وی اضافه نمود: سنجش پیمایش بر اساس شرکت های تاکسرانی اینترنتی انجام می گردد و اطمینان می دهیم سهمیه به ان ها تعلق خواهد گرفت.

صاری گفت: برای سهمیه سرویس های مدارس نیز 120 لیتر برای خودرو های تکسوز و بر اساس تعداد سفر از کلانشهر ها تا شهر های کوچک و 60 لیتر برای دوگانه سوز ها در نظر گرفته شده است که بعد از ثبت در سامانه سپند اعمال می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 575

به "کمبودی در تامین کالاهای مورد احتیاج کشور نداریم، پایش مستمر بازار برای کنترل قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبودی در تامین کالاهای مورد احتیاج کشور نداریم، پایش مستمر بازار برای کنترل قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید