کشتی جنگی آمریکایی وارد تنگه تایوان شد

به گزارش ورزش من و تو، یک کشتی جنگی آمریکایی موسوم به یواس اس میلیوس درست چند روز پس از سرانجام رزمایشات چین در اطراف تایوان، از میان تنگه تایوان عبور کرد؛ اقدامی که نیروی دریایی ایالات متحده آن را رفت وآمدی عادی خوانده است.

کشتی جنگی آمریکایی وارد تنگه تایوان شد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می داند، روز دوشنبه گذشته رسما رزمایشات خود را در اطراف این جزیره سرانجام داد.

چین این رزمایشات را در پی ملاقات تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برگزار کرد تا خشم خود را نسبت به این مسئله ابراز کند، زیرا چین چنین ملاقات هایی را به عنوان دخالت در امور داخلی کشورش تلقی می نماید و معتقد است که آمریکا با این اقدامات از استقلال تایوان و جدایی این جزیره از چین حمایت می نماید.

ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ضمن بیان اینکه کشتی های جنگی اش یک بار در ماه وارد تنگه تایوان می شوند، اظهار داشت: ناوشکن یواس اس میلیوس مجهز به موشک راهنمایی شونده کلاس آرلی بورک یک رفت وآمد عادی را به وسیله آب های تنگه تایوان انجام داد؛ جایی که آزادی دریانوردی و پرواز عبوری براساس قوانین بین المللی اعمال می گردد. بعلاوه، حمل ونقل این کشتی تعهد آمریکا را نسبت به منطقه هند-آرام آزاد و باز نشان می دهد.

فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین هم امروز (دوشنبه) در شبکه های اجتماعی بیان کرد که سربازانی را سازماندهی نموده تا فعالیت این ناوشکن آمریکایی را دنبال و رصد نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2185

به "کشتی جنگی آمریکایی وارد تنگه تایوان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی جنگی آمریکایی وارد تنگه تایوان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید