از تنگه بسفر تا کاخ توپکاپی در سفری به یاد ماندنی

به گزارش ورزش من و تو، خبرگزاری خبرنگاران- سفر به شهر استانبول گشت و گذاری تمام عیار و منحصر بفرد است . این شهر زیبا در میان دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و به طرزی هنرمندانه المان های سنتی آسیایی را با زندگی مدرن اروپائی پیوند داده است . به همین علت مسافران علاوه بر تماشای آثار تاریخی هزاران ساله و تماشای تمدن هزاران ساله از بودن در شهری مدرن و امروزی لذت می برند . این شهر شگفت انگیز دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که بخش بزرگی از آن به بازدید از آثار باستانی و اماکن تاریخی هزار ساله مربوط می شود . اغلب آثار تاریخی شهر در محله ای به نام سلطان احمد واقع شده است .

از تنگه بسفر تا کاخ توپکاپی در سفری به یاد ماندنی

سپس گردشگران در تور استانبول از تهران ارزان ، در ادامه از طبیعت زیبای این شهر دیدن می کنند و گشتی یک روزه در جزایر پرنس خواهد داشت . در ادامه به بازدید از تنگه بسفر و چشم انداز ها زیبای دریای مرمره و خلیج شاخ طلائی خواهند رفت . خیابان های این شهر نیز همانند یک موزه و یا گالری هنری بوده و شما را به قدم زدن و وقت گذرانی ترغیب می کند . خیابان استقلال و میدان تقسیم یکی از پر جاذبه ترین خیابان های این شهر است که به پاتوق گردشگران تبدیل شده است . در اطراف این خیابان مراکز خرید لوکس و هتل های متعددی دیده می شود که برخی برای اقامت مناسب بوده و قیمت های معقولی دارند .

این شهر جاذبه های دیدنی زیادی دارد و حتی شمارش آن ها کار دشواری است. از این رو در ادامه مطلب شما را تنها با برخی از معروف ترین شان آشنا می کنیم . پس با ما همراه باشید :

تنگه بسفر

تنگه بسفر نقطه ای است که شهر را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تبدیل نموده و دریای مرمره و دریای سیاه در هر سوی آن قرار گرفته است . این منطقه یکی از زیباترین منطقه ها این شهر بوده و جاذبه های دیدنی فراوانی در اطراف آن واقع شده است . تنگه بسفر در حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است .کاخ چراغان و کاخ دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی تنگه بسفر واقه شده اند.

کاخ توپکاپی

کاخ باشکوه توپکاپی یکی از برجسته ترین آثار تاریخی شهر است که به دست عثمانیان ساخته شده و به مدت چهارصد سال محل اقامت و مقر فرماندهی قدرتمندترین سلاطین این سلسله بوده است . این کاخ در محل تلاقی تنگه بسفر ، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره واقع شده است و اکنون به موزه تبدیل شده و با وجود جاذبه های دیدنی شگفت انگیز ، سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . همچنین باید افزود این بنا در سال 1985 میلادی از طریق سازمان دنیای یونسکو به ثبت رسیده است .

در سمت راست کاخ درختان سرو سر به فلک کشیده ای را خواهید دید که در حدود چهار قرن قدمت دارند و مطبخ های کاخ نیز در همین قسمت قرار دارند .در قسمت چپ کاخ نیز بخش پرطرفدار حرمسرا واقع شده است.سومین بخش کاخ شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم و همچنین نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده ها آن ها است. در این قسمت مجموعه ای شگفت انگیز از جواهرات و اشیاء قیمتی و همچنین مجموعه ای از دست نوشته های سلاطین نگهداری می شود و از همه مهم ترردای حضرت محمّد (ص) نیز در این مکان به نمایش در آمده است .

بازار ادویه فروشان

بازار ادویه فروشان یکی از مکان های دیدنی و پر طرفدار در شهر است که البته مشابه آن در برخی از شهر های ایران نیز داریم . این بازار قرن ها قدمت داشته و از دوران حکومت عثمانی به یادگار مانده است . باید افزود بازار ادویه فروشان دومین بازار سر پوشیده است و بعد از بازار بزرگ بیشترین مقدار گردشگر را به خود اختصاص داده است .حین ورود به این بازار بوی خوش ادویه های عربی و آسیایی به مشام رسیده و شما را مشت می کند و هر چه جلوتر بروید با تنوع بیشتری از مواد خوراکی و شیرینی جات ترکی و همچنین انواع چای و قهوه روبرو می شوید .

مسجد ایاصوفیه

مسجد باشکوه ایا صوفیا یکی از بناهای باستانی است و بیش از هزار و پانصد سال قدمت دارد . این بنا در زمان امپراتوری روم شرقی یا همان بیزانس به مدت هزار سال بزرگ ترین کلیسای کاتالیک دنیا بود و با ورود اسلام از کلیسا به مسجد تبدیل شد . همزمان با استقلال کشور ترکیه به موزه تبدیل گشت و در سال های اخیر به دستور اردوغان دوباره به مسجد تبدیل شد .

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

این مسجد باشکوه و بسیار دیدنی از دیگر شاهکارهای امپراتوری عثمانی است و به دستور سلطان احمد بنا گشت . وی همیشه در فکر ساخت مسجدی بود تا از لحاظ وسعت و زیبایی با مسجد ایاصوفیه رقابت کند و تلاشهای او به بار نشست و مسجد آبی به زیباترین شکل ممکن ساخته شد .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2000

به "از تنگه بسفر تا کاخ توپکاپی در سفری به یاد ماندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تنگه بسفر تا کاخ توپکاپی در سفری به یاد ماندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید