چین دب اکبر را به فضا فرستاد

به گزارش ورزش من و تو، چین بیان کرد آخرین ماهواره سامانه ناوبری بیدو (BeiDou) به نام دب اکبر را ساعت 9 و 43 دقیقه صبح امروز سه شنبه از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان واقع در جنوب غربی چین با موفقیت پرتاب نموده است.

چین دب اکبر را به فضا فرستاد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مرکز هوا فضای چین، این ماهواره با نام دب اکبر (Big Dipper) به عنوان پنجاه و پنجمین ماهواره خانواده بیدو توسط یک موشک حامل لانگ مارچ بی3 به فضا پرتاب شده است.

این ماهواره قرار بود روز سه شنبه گذشته برابر با 27 خرداد به فضا پرتاب گردد اما مقامات چین همان روز از تعویق پرتاب آن به دلیل مسائل فنی خبر دادند.

با پرتاب این ماهواره، سیستم ناوبری بیدو چین با بیش از 10 میلیارد دلار هزینه تکمیل می گردد و به مشترکان سراسر دنیا در 7 زمینه از جمله موقعیت یابی و ناوبری خدمات رسانی خواهد نمود.

چین می گوید با تکمیل این سیستم ناوبری، ضمن ایمن نگه داشتن ارتباطات نظامی، نیروی قوی محرکه برای توسعه صنایع مربوط ایجاد نموده و به کاربرد آن در فراوری و زندگی کمک خواهد نمود.

اکنون سامانه بیدو در بسکمک از زمینه ها و تجهیزات از جمله تجارت الکترونیک و گوشی هوشمند مورد استفاده گسترده قرار گرفته است به طوری که شرکت های اصلی فراوری تراشه در دنیا، تراشه سازگار با سامانه بیدو فراوری نموده و به فروش می رسانند.

این سامانه همچنین می تواند در بسکمک از دستگاه ها و تجهیزات پوشیدنی از جمله ساعت مچی بچه ها، دستبند موقعیت یاب سالمندان، قطارهای سریع السیر، ترابری ریلی و پروژه های مهندسی استفاده گردد.

سامانه بیدو با سامانه های ناوبری جی پی اس آمریکا، گلوناس روسیه و گالیله اروپا تفاوت دارد این سامانه با استفاده از سه ماهواره در مدار، یک صورت فلکی ناوبری ترکیبی را تشکیل داده است که ضمن پوشش دنیای، خدمات موقعیت یابی و ناوبری با دقت بیشتر را نیز ارایه می دهد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1036

به "چین دب اکبر را به فضا فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین دب اکبر را به فضا فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید