چین از کشورهای سازمان ملل خواست در نشست سین کیانگ شرکت نکنند

به گزارش ورزش من و تو، براساس یادداشتی که به دست رویترز رسید، چین از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته است تا در نشست روزهای آینده به درخواست آلمان، آمریکا و انگلیس درباره سرکوب مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت ها در سین کیانگ شرکت نکنند.

چین از کشورهای سازمان ملل خواست در نشست سین کیانگ شرکت نکنند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هیات چین در سازمان ملل در این یادداشت مورخ پنجشنبه نوشته است: این مراسمی با انگیزه سیاسی است. ما از هیات شما درخواست داریم تا در این مراسم ضد چینی شرکت ننمایند.

چین سازمان دهندگان این برنامه که از جمله شامل دیگر کشورهای اروپایی و استرالیا و کانادا هم می گردد، به استفاده از مسائل حقوق بشری به عنوان ابزاری سیاسی برای مداخله در امور داخلی چین مثل سین کیانگ، اختلاف افکنی و آشوب و مختل کردن توسعه چین متهم کرد.

این یادداشت تاکید داشت: آنها به فکر تحریک رویارویی با چین هستند. این مراسم تحریک آمیز تنها می تواند به رویارویی بیشتر منجر گردد.

هیات چین در سازمان ملل به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

سفیران آمریکا، آلمان و انگلیس قرار است چهارشنبه در نشست مجازی سازمان ملل در کنار کن روث، مدیرکل دیده بان حقوق بشر و انی یس کالامارد، دبیرکل عفو بین الملل سخنرانی نمایند. براساس دعوتنامه، هدف این نشست آنالیز اینکه چطور سیستم سازمان ملل، کشورهای عضو و جامعه مدنی می توانند برای حمایت و پشتیبانی از حقوق بشر اقلیت ها در سین کیانگ وارد عمل شوند خواهد بود.

کشورهای غربی و گروه های حقوق بشری، مقام های سین کیانگ را به بازداشت و شکنجه اویغورها در کمپ ها که ایالات متحده به ظن خود آن را نسل کشی قلمداد نموده است، متهم می نمایند. در ژانویه، واشنگتن واردات محصولات پنبه ای و گوجه فرنگی از سین کیانگ را بر سر ادعاهای کار اجباری منع کرد. پکن این ادعاها را رد نموده و این کمپ ها را مراکز آموزش داوطلبانه برای مقابله با افراطگرایی مذهبی توصیف می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1601

به "چین از کشورهای سازمان ملل خواست در نشست سین کیانگ شرکت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از کشورهای سازمان ملل خواست در نشست سین کیانگ شرکت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید