هشدار ایرلند درخصوص گسیختگی بیشتر روابط انگلیس و اروپا

به گزارش ورزش من و تو، وزیر امور خارجه جمهوری ایرلند هشدار داد، خواسته های انگلیس در قبال اصلاح توافق با اتحادیه اروپا، موجب گسیختگی بیشتر در روابط لندن و بروکسل خواهد شد.

هشدار ایرلند درخصوص گسیختگی بیشتر روابط انگلیس و اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایمون کاوینی وزیر امور خارجه جمهوری ایرلند روز یکشنبه درخصوص گسیختگی بیش از پیش در روابط انگلیس و اتحادیه اروپا هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه اِی بی سی نیوز، کاوینی هشدار داد، خواسته های انگلیس در زمینه اصلاح بخش هایی از توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) موجب گسیختگی بیشتر در روابط دو طرف خواهد شد.

در حالی که قرار است این هفته مذاکراتی میان لندن و بروکسل بر سر اختلافات برگزیتی انجام شود، وزیر امور خارجه جمهوری ایرلند گفت، خواسته های دیوید فراست مسئول مذاکرات انگلیس در امور برگزیت، خط قرمز جدیدی ایجاد می کند که پیشرفت این مذاکرات را سد می کند.

در حال حاضر ایرلند شمالی جزئی از بازار واحد اروپا به جای مانده است و استانداردها و قوانین اروپایی در مورد کالاهایی که به این بخش از بریتانیا وارد می شوند، اعمال می گردند. با این حال فراست می گوید، نقش دیوان دادگستری اروپا در تنظیم مقررات ایرلند شمالی و عدم توانایی انگلیس در معین مقررات مشابه را نمی پذیرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیش تر تلاش بروکسل برای برطرف کردن مسائل در ارتباط با ترتیبات پسابرگزیت برای ایرلند شمالی را رد و تأکید کرد توافق برگزیت که سال گذشته امضا شد باید دوباره مورد مذاکره قرار بگیرد.

طبق پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت، این بخش از بریتانیا، جزو بازار واحد اتحادیه اروپا باقی می ماند و ورود کالاهای ممنوع شده از سوی بروکسل، نمی توانند از انگلیس وارد ایرلند شمالی شوند.

این بخش از توافق برگزیت به این دلیل تنظیم شده است که از ایجاد مرز سخت میان ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می شود و جمهوری ایرلند که بخشی از اتحادیه اروپا است، جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا در پاسخ به درخواست دولت انگلیس برای تغییر در پروتکل ایرلند شمالی گفته، حاضر است در چارچوب این توافق مذاکره کند اما اصلاح آن را نمی پذیرد.

ماه گذشته کمیسیون اروپا یک سری پیشنهادات را با هدف تسهیل اجرای پروتکل ایرلند شمالی منتشر کرد که لندن آن ها را با توجه به میزان مسائل ناکافی خواند. یک سخنگوی دولت انگلیس گفت دو طرف در عوض، به راهکار های جامع و پایدار نیاز دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1791

به "هشدار ایرلند درخصوص گسیختگی بیشتر روابط انگلیس و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ایرلند درخصوص گسیختگی بیشتر روابط انگلیس و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید