امیکرون در چند کشور اروپایی دیده شد؟

به گزارش ورزش من و تو، سویه نو ویروس کرونا موسوم به امیکرون که در آفریقای جنوبی ظهور کرد، روز به روز در جهان و اروپا توسعه می یابد.

امیکرون در چند کشور اروپایی دیده شد؟

به گزارش خبرنگاران، بر اساس داده های مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری، نوع امیکرون از ماه نوامبر در مجموع در 5789 نفر در اروپا یافت شده است.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری (ECDC) اعلام کرده که تا 14 دسامبر، 4713 مورد از کل موارد مبتلا به امیکرون در اروپا متعلق به بریتانیا بوده است. در مجموع ابتلای 1076 نفر نیز در 22 کشور دیگر تایید شده است. یک نفر مبتلا شده در بریتانیا نیز جان باخت.

در آلمان ابتدا، دو مورد در استان باواریا در جنوب آلمان شناسایی شد. در این کشور 101 مورد تا 14 دسامبر مشاهده شده است. آلمان در راستا اجباری کردن واکسیناسیون علیه ویروس در کنار محدودیت های نو است.

در فرانسه، 130 مورد شناسایی شده است. به گفته اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه، 21 مورد از موارد تایید شده در افرادی که از آفریقای جنوبی بازگشته بودند و چهار مورد در نتیجه عفونت محلی یافت شد. اولین مورد شناخته شده در رئونیون، جزیره ای متعلق به فرانسه در اقیانوس هند، در فردی که پس از سفر به موزامبیک از موریس بازمی گشت، مشاهده شد.

علی رغم اعمال محدودیت های مرزی پس از کشف نوع امیکرون، مقامات بهداشت ایسلند اعلام کردند تعداد افراد مبتلا به امیکرون در این کشور به 20 مورد رسیده است.

مقامات بهداشت ایتالیا هم اولین مورد امیکرون را در مردی که در 27 نوامبر از موزامبیک به منطقه ناپل بازگشته بود تأیید کرد. حال این بیمار و خانواده اش خوب گزارش شده است. تا به امروز 23 مورد ابتلا به امیکرون در ایتالیا تایید شده است.

در نتیجه آزمایش هایی که در فرودگاه اسخیپول آمستردام انجام شد، از هر 600 مسافری که اخیراً از آفریقای جنوبی وارد هلند شده اند، 61 نفر به کووید-19 مبتلا شده اند. تا 14 دسامبر، تعداد کل موارد تایید شده 62 مورد است.

یکی از بالاترین موارد ابتلا به امیکرون در نروژ گزاش شده است. 19 نفر پس از یک جشن کریسمس اداری در اسلو مبتلا شده اند. تا روز گذشته، 1176 مورد ابتلا به امیکرون در این کشور تایید شد.

در نتیجه حضور یکی از بازیکنان یک باشگاه پرتغال در آفریقای جنوبی، امیکرون در 13 بازیکن این تیم شناسایی شد. تا به امروز 49 پرتغالی به امیکرون مبتلا شده اند. مقامات بهداشت دانمارک نیز شمار افرادی که به امیکرون مبتلا شده اند را 268 نفر اعلام کردند.

به گفته موسسه بهداشت و رفاه فنلاند (THL)، نوع امیکرون که 13 دسامبر در این کشور شناسایی شده تا به امروز 20 نفر را گرفتار کرده است.

مقامات بهداشت کرواسی اعلام کردند که اولین نوع امیکرون در 6 دسامبر در این کشور مشاهده شد. در کرواسی تا 13 دسامبر، 3 مورد ابتلا به امیکرون مشاهده شده است.

یک بیمارستان در منطقه لیبرک جمهوری چک، در 27 نوامبر از کشف نوع امیکرون در یک بیمار مبتلا به COVID-19 خبر داد. تعیین شد این زن که واکسینه شده بود و علائم خفیفی داشت، پس از سفرش به آفریقا، ویروس را به کشورش آورد. از 13 دسامبر، موارد امیکرون در چک به 9 نفر افزایش یافت.

در استونی، 317 نفر در یک روز به کووید-19 مبتلا شدند. در 3 نوامبر که بیشترین اندازه ابتلا به این بیماری مشاهده شد، 2300 مورد نو ثبت شد. تا 13 دسامبر، امیکرون در 26 شهروند استونی مشاده شهد است که تعیین شد که بیشتر آنان به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند.

در یونان، 5 نفر مبتلا به امیکرون شناسایی شدند. در مجارستان، جایی که این نوع ویروس تا 13 دسامبر یافت نشد، اما یک روز بعد اعلام شد که 2 نفر به امیکرون مبتلا شده اند.

در کشور لتونی تا به امروز 5 نفر به این ویروس مبتلا شده اند. در رومانی هم 2 مورد در مسافران بازگشته از آفریقای جنوبی در 30 نوامبر شناسایی شد.

روسیه هفته گذشته دو مورد مبتلا به امیکرون را تایید کرد. از 13 دسامبر اندازه موارد ابتلا در این کشور به 16 نفر افزایش یافت.

در اسلواکی هم تا به امروز 3 نفر آلوده به امیکرون شناسایی شده است. در ایرلند 18 مورد، رومانی 2، سوئد 51 و سوئیس 32 نفر به ویروس امیکرون مبتلا شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1924

به "امیکرون در چند کشور اروپایی دیده شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیکرون در چند کشور اروپایی دیده شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید