میرسلیم: اقتصادمان در حال غرق شدن نیست که کسی بخواهد نجاتش بدهد، مجلس یازدهم مشکل برنامه ندارد

به گزارش ورزش من و تو، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: شرایط مالی ما بر اساس داده های مراکز علمی هفدهمین اقتصاد دنیاست و این طور نیست که در حال غرق شدن باشیم تا عده ای در مقام نجات آن برآیند.

میرسلیم: اقتصادمان در حال غرق شدن نیست که کسی بخواهد نجاتش بدهد، مجلس یازدهم مشکل برنامه ندارد

سیدمصطفی میرسلیم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مهمترین برنامه های خود برای مجلس یازدهم، اظهار کرد: برنامۀ پنج سالۀ ششم تصویب و ابلاغ شده و ما مشکل برنامه نداریم! مشکل ما در عدم اجرای برنامه و بی اعتنائی به قانون است. مشکل ما در اعمال مدیریت کارآمد است. مردم با انتظاراتی در انتخابات دوم اسفند شرکت کردند. آنها البته پیروز مطلق این انتخابات اند که نمایندگان خود را برای برنامۀ نجات اقتصاد ایران به مجلس فرستادند.

وی اضافه نمود: نجات اقتصاد ایران شعار جریانی بود که مدعی است می تواند مسائل مالی را حل نماید و پاسخ درخور به مطالبات معیشتی مردم بدهد. هرچند معتقدم شرایط مالی ما بر اساس داده های مراکز علمی و بین المللی هفدهمین یا هجدهمین اقتصاد دنیاست و این طور نیست که در حال غرق شدن باشیم تا عده ای در مقام نجات آن برآیند. ما کشوری غنی هستیم بویژه با استعدادهای فراوان انسانی در موقعیت جغرافیایی عالی در دنیا.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ما 40 سال است با کمال اقتدار و امنیت روزگار می گذرانیم، اظهار کرد: آنچه به وسیلۀ آن نمایندگان می توانند بویژه اثرگذار بر بهبود وضع مالی مردم باشند، بر حسب قانون اساسی تصویب بودجه و برنامه و نیز نظارت هوشمندانه بر نحوۀ اجرای قوانین مالی کشور و نیز مراقبت بر اجرای سیاست های کلی ابلاغی رهبری خصوصاً در حوزه اقتصاد است. نماینده مجلس مطمئنا در این محدوده می تواند برای نجات اقتصاد ایران خودی نشان دهد. البته کسانی می توانند در این نجات مؤثرتر باشند که بر مبنای دانش و تجربه شناخت و فهم دقیق تری از مسائل مالی مبتلابه کشور دارند.

میرسلیم با بیان اینکه نمایندگان منتخب باید در اولین فرصت با فراخوان، زیر یک سقف برای گفت وگوی صمیمانه جمع شوند، اظهار کرد: ما باید فهم خود را در خصوص مهم ترین مسائل مالی یعنی برطرف بیکاری وگرانی و مهار نقدینگی و حفظ ارزش پول ملی به اشتراک بگذارند. پس از رسیدن به فهم مشترک در خصوص حل مهم ترین مسائل مالی کشور پیوند آن را با بودجه 99 و مقررات مالی موجود پیدا نمایند. برگزیدگان مردم در دوم اسفند کم تر از دو ماه کاری فرصت دارند با تشکیل یک باشگاه گفت وگو بر اساس فراخوان یاد شده خود را آماده اصلاحات قانونی ضروری در زمینۀ مالی نمایند.

وی تاکید نمود: جمعی از اقتصاددانان کشور که به مناسبت های گوناگون در دهۀ اخیر با نامه های سرگشاده به رئیس جمهوری راه چاره های مشفقانه برای حل مسائل مالی کشور ارائه نموده اند می توانند نمایندگان منتخب را در این باشگاه کمک دهند .تفریغ بودجه سال 97 به ما نشان می دهد بر سر قوانین اساسی و عادی در خصوص بودجه در مقام اجرا چه آمده است! تفریغ بودجه کلید فهم است برای آن چه بر سر اقتصاد کشور آمده. با این کلید می توان قفل سؤالات بی پاسخ اقتصاد کشور را باز کرد.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به مهمترین اولویت های مجلس آینده، گفت: مجلس آینده باید وحدت و انسجام خود را حفظ کند تا بتواند کار مؤثری انجام دهد: پرهیز از جنجالهای سیاسی لازم است و دادن ساختار مناسب به مجلس ابزار موفقیت در خدمت به مردم است. مجلس باید در نظارت بر رفتار نمایندگان دقیق و در تصمیم گیری های قانونی شفاف باشد. در برخورد با مسائل اجتماعی و عملکرد دولت ، مجلس باید بسرعت تباهی ها را مهار کند والا با ادامۀ فرایند فساد هیچ راه چارهی به نتیجۀ مطلوب نمی رسد.

میرسلیم در خاتمه اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله با همکاری دستگاه قضائی بتوان سریعا ریشه های فساد را خشکاند و مانع دوام کلیۀ فرآیندهای توأم با تخلف شد. به موازات این اقدام اساسی راه چاره های مسائل مالی را که در اولویت هستند نظیر رکود و سقوط ارزش پول و رونق دادن به فراوری و اشتغال جوانان، برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. کار ساده ای نیست ولی اگر خودباوری در دولتمردان و همدلی با نمایندگان برقرار باشد ثمربخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 880

به "میرسلیم: اقتصادمان در حال غرق شدن نیست که کسی بخواهد نجاتش بدهد، مجلس یازدهم مشکل برنامه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرسلیم: اقتصادمان در حال غرق شدن نیست که کسی بخواهد نجاتش بدهد، مجلس یازدهم مشکل برنامه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید