معجزه اردوغان: دمیدن روح آمریکایی در جنگنده KAAN، عکس

به گزارش ورزش من و تو، دو موتور F110 برای جت جنگنده KAAN و F404 برای هواپیماهای رزمی سبک HURJET به وسیله جنرال الکتریک (GE) ایالات متحده پیشرفته اند.

معجزه اردوغان: دمیدن روح آمریکایی در جنگنده KAAN، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، صنایع هوافضای ترکیه (TAI یا TUSAS) بسیار مطمئن است که ایالات متحده درخواست این کشور برای دستیابی به موتورهای جت جنگنده نسل پنجم KAAN و هواپیمای جنگی سبک HURJET که در حال حاضر در حال ساخت هستند را تایید خواهد نمود.

مهمت دمیروغلو، مدیرعامل TAI گفت: موتورهای هواپیما اجزای حیاتی هستند. در حال حاضر، موتورهای جت های جنگنده KAAN و HURJET در انتظار تایید کنگره ایالات متحده هستند. به نظر نمی رسد هیچ مسئله ای پیش آید. این روند گاهی اوقات ممکن است، زمان ببرد.

KAAN

با این حال، دمیروغلو همچنان امیدوار است و از قرارداد خرید F-16 اخیر به عنوان یک اتفاق مثبت یاد می نماید.

در اوایل امسال، واشنگتن با درخواست ترکیه برای دستیابی به 40 جنگنده نوع نو F-16 و 80 کیت نوسازی به ارزش 23 میلیارد دلار، پس از تصویب قانونی به وسیله آنکارا که به سوئد اجازه می دهد به ناتو بپیوندد، موافقت کرد. این تایید اختلاف طولانی مدت بین آنکارا و واشنگتن بر سر خرید F-16 را حل کرد.

دمیروغلو تاکید نمود که اگر درخواست برای دستیابی به موتورهای KAAN و HURJET موفقیت آمیز نباشد، TAI در پی راهکار های جایگزین خواهد بود.

HURJET

او گفت: ما اقدامات خود را انجام خواهیم داد. ما در اینجا متوقف نخواهیم شد. ما یا موتورهای نو پیدا خواهیم کرد یا موتورهای خود را توسعه خواهیم داد. ما قبلاً موتور خود را برای KAAN توسعه داده ایم و همین کار را برای هواپیمای سبک HURJET انجام خواهیم داد. ما برنامه توسعه KAAN را رها نخواهیم کرد.

هر دو موتور F110 برای جت جنگنده KAAN و موتورهای F404 برای هواپیماهای رزمی سبک HURJET به وسیله جنرال الکتریک (GE) ایالات متحده پیشرفته اند. پیش از این، ترکیه 100 موتور F404 برای HURJET سفارش داده بود و درخواست نموده بود که موتورهای F110 در داخل کشور ترکیه فراوری گردد تا تقاضای داخلی را برآورده کند.

به عنوان یک اقدام موقت، ترکیه در پی مجوز از ایالات متحده برای فراوری بومی نوع GE-129 موتور F110 است. درخواست فراوری موتورهای GE-129 تحت لیسانس در ترکیه در پی توافق بین صنایع موتور TUSAS (TEI) و GE Aerospace است.

موتور F110 جنرال الکتریک، یک موتور جت توربوفن دارای پس سوز است که از دهه 1980 به وسیله شرکت جنرال الکتریک ساخته می گردد. این موتور جت در هواپیماهای اف-14 تام کت، اف-15ئی، اف-16 و میتسوبیشی اف-2 (اف-16 ژاپنی) به کار برده می گردد. مدل 118 نمونه بدون پس سوز این موتور است. این موتور در ژاپن و ترکیه و کره جنوبی نیز تحت لیسانس آمریکا ساخته می گردد. جنرال الکتریک F404 نیز یک موتور هواگرد ساختِ کارخانه جی ئی اوییشن در کشور ایالات متحده آمریکا است.

منبع: defensenews

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مرداد 1403 بروزرسانی: 8 مرداد 1403 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2269

به "معجزه اردوغان: دمیدن روح آمریکایی در جنگنده KAAN، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه اردوغان: دمیدن روح آمریکایی در جنگنده KAAN، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید