خیابان ها، بلوارها و میدان های شهر باتومی، عکس

به گزارش ورزش من و تو، در میان شهرهای مختلف کشور گرجستان، باتومی یکی از شهرهای بندری و ساحلی است که زبانزد عام و خاص شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و مدرن خود دارای جاذبه های دیدنی مختلف و تفریحات آبی متنوعی است که سالانه توجه خیلی از گردشگران را به سوی خود جلب می نماید تا با خرید بلیط هواپیما سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنند.

خیابان ها، بلوارها و میدان های شهر باتومی، عکس

با اینکه شهر باتومی شهر چندان عظیمی نیست، اما همه امکانات یک شهر مدرن را دارد و به عنوان پایتخت جهانگردی کشور گرجستان شناخته شده است.

در طول تاریخ این شهر همیشه به خاطر موقعیت اسراتژیک و طبیعی خود نسبت به دیگر شهرها متمایز بوده است، مخصوصا از قرن 18 ام به بعد نیز باتومی تحت سلطه عثمانی قرار گرفته و بعد از جنگ ترکیه و روسیه این شهر بخشی از گرجستان شده است.

باتومی بعد از به وجود آمدن باکو به عنوان ترمینال دریایی مهم در دریای سیاه شناخته شده است. این شهر برای هموطنان ما نیز بسیار پر اهمیت است، زیرا هم به دلیل نزدیکی به ایران و هم از لحاظ هزینه می تواند گزینه مناسبی برای سفر در طول سال باشد.

در باتومی می توانید بدون کوچکترین دغدغه ای و در امنیت کامل در طول شبانه روز در خیابان ها قدم بزنید، حتی در نیمه های شب تاکسی بگیرید و درامنیت کامل به گردش بپردازید.

شهر باتومی با آب و هوای نیمه مرطوب دریایی خود دارای زمستان های سرد است، البته جالب اینجاست که زمستان های سرد بدون برف است و در مقابل نیز تابستان های گرمی در این شهر حاکم است و در بین ماه های جولای تا سپتامبر شهر باتومی نسبتا گرم بوده و با خیال راحت می توانید از مناطق زیبای ساحلی استفاده نموده و لذت ببرید؛ بر همین اساس بهترین زمان برای سفر به شهر باتومی تا اوایل پاییز است که این شهر شرایط خوبی را برای سفر دارد. شهر باتومی به عنوان شهر زیبا و جذاب کشور گرجستان به مروارید دریای سیاه نیز معروف است.

توجه داشته باشید در هنگام سفر به شهر باتومی حتما این موارد را از قلم نیاندازید؛ حتما غذاهای محلی باتومی را امتحان کنید، بازدید از پارک ها و جاذبه های طبیعی شهر باتومی جزو بایدهای سفرتان باشد. پنیر گرجی را از قلم نیاندازید.

پیاده روی در شهر باتومی یکی از اتفاقات خاطره انگیز در سفرتان خواهد بود. همچنین شب های باتومی بسیار زیبا در انتظار شماست تا در خیابان های باتومی شب گردی کنید و از فضای دلپذیر لذت ببرید، به یاد داشته باشید که بهتر است به عنوان جهانگرد قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان اطلاعات کافی درباره جاذبه های جهانگردی و محل های دیدنی آن مقصد داشته باشید؛ شاید با این توصیفات از شهر باتومی همین لحظه منتظر هستید تا در این مقاله در خصوص جاذبه های تاریخی و طبیعی شهر باتومی اطلاعات کسب کنید، اما این بار می خواهیم در خصوص خیابان ها، میدان ها و بلوارهای قدیمی و دیدنی شهر باتومی برایتان صحبت کنیم.

مطمئنا از گشت و گذار در میان خیابان ها و بلوارها یا خانه های قدیمی سیر نخواهید شد و برایتان بسیار جالب خواهند بود.

باتومی در طول تاریخ

همان طور که می دانید شهر باتومی از زمان های گذشته تحت فرمانروایی حکومت های مختلفی بوده است؛ قدیمی ترین امپراطوری حاکم بر شهر باتومی کلشیس هایی از کلنی های یونانی بوده اند. لغت باتومی نیز ریشه در باتیس دارد، به معنای بندرگاه عمیق. بعد از یونانی ها، شهر باتومی شاهد فرمانروایی رومی ها، عرب ها، ترک های عثمانی، روس های تزار و روس های اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

به دلیل امپراطوری های مختلف در این کشور، امروزه چندین نوع فرهنگ و زبان در این کشور وجود دارد، همچنین شاهد چندین فرقه از دین های مختلف نیز خواهید بود.

شهر باتومی جزو بندرهای مهم بین المللی در دریای سیاه محسوب می گردد و به دلیل قرارگیری در کنار دریای سیاه و آب وهوای معتدل درآمد زیادی از گردشگر ها و جهانگردان کسب می نماید. در ادامه مطلب می خواهیم در خصوص بلوار باتومی بنویسیم:

بلوار باتومی گرجستان Batumi Boulevard

شهر زیبای باتومی در کنار دریای سیاه واقع شده است و دارای آب و هوای معتدلی است که همین امر سبب شده بلوار باتومی به مکانی خاص برای قدم زدن در هنگام غروب تبدیل گردد و فضایی بی نظیر و بسیار لذت بخش از دریا را تماشا کنید یا اینکه می توانید در سفرتان با بلیط هواپیما ارزان به این شهر، در بلوار باتومی دوچرخه سواری نموده و از محیط جذاب و آرام لذت ببرید.

بلوار باتومی به عنوان مکانی شگفت انگیز برای گذراندن لحظات شاد برای جهانگردان باتومی محسوب می گردد. بلوار باتومی دارای دو بخش قدیم و جدید است که با طراحی معمار فرانسوی در سال 1885 به دستور فرماندار شهر باتومی ساخته شده است و بیشتر هدفشان از ساخت این بلوار، ایجاد فضایی دلنشین در کنار دریای سیاه بوده است و بر همین اساس شهر باتومی برای قایق رانی و برگزاری مراسم های اجتماعی بسیار مناسب است.

بلوار باتومی دارای فضای بسیار سرسبزی است و به دلیل قرار گیری در میان دریای سیاه از همان سال های اول تاسیس بلوار یعنی در سال 1890 چندین کافه و رستوران در این بلوار افتتاح شده است تا خودتان را به نوشیدنی های خوشمزه مهمان کنید.

در سال 1930 بلوار باتومی مورد بازسازی و باز سازی قرار گرفته و به پارک تبدیل شده است؛ سپس بلوار باتومی برای مدرن سازی و ایجاد طرح های پیشرفته به معماران اسپانیایی واگذار شد.

خیابان ها، بلوارها و میدان های دیدنی باتومی

این پارک زیبا حدودا یک و نیم کیلومتر در نوار ساحلی دریای سیاه امتداد دارد و امروز نیز بلوار باتومی دارای طولی حدودا 7 کیلومتری است. با اینکه بلوار باتومی امروزه سبک و ساختار قدیمی خود را حفظ نموده ولی با ورود به بلوار باتومی شاهد جایگاه های مدرن، مجسمه های زیبا و فواره های آب موزیکال خواهید شد. گفتنی است بلوار باتومی به دو بخش جنوب و شمال شرقی تقسیم می گردد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. همچنین جاذبه هایی مانند برج باتومی و چرخ و فلک باتومی نیز در نزدیکی این بلوار واقع شده اند.

میدان اروپا Europe Square

میدان اروپا یکی دیگر از میدان های مشهور شهر باتومی است و ساعت نجومی و بنای یادبود مدیا باتومی در آن قرار دارند، مدیا یک زن گرجی از افسانه یونانی آرگونتها است که به جیسون در پیدا کردن پشم زرین یاری نموده است. در سفر به باتومی مطمئنا توجه همه گردشگر ها به سوی میدانی عظیم و زیبا جلب خواهد شد و این میدان در واقع یکی از میدان های اصلی شهر محسوب می گردد. میدان اروپا با معماری ویژه خود چشم ها را خیره می نماید و شامل مجموعه ای از ساختمان های مدرن و قدیمی است که منظره ای دلنواز ایجاد نموده اند.

نامگذاری این میدان به خاطر شباهت آن به معماری شهرهای اروپایی است که در سال 2007 میلادی و تحت نظر شهردار باتومی ساخته شده است. میدان اروپای باتومی به عنوان میدانی عظیم در مرکز شهر باتومی و در خیابان آباشیدزه واقع شده است و علاوه بر معماری خاص خود، به عنوان تفرجگاه و محلی برای برگزاری مراسم های مختلف و گردهمایی ها از آن استفاده می گردد.

در میدان اروپا، ساختمان هایی با سبک معماری اروپایی در شکل های مختلف ساخته شده اند که بعضی از آن ها به سبک معماری قدیمی و بعضی به سبک مدرن هستند و این ساختمان ها کاربردهای گوناگونی دارند، مثلا بعضی کاربرد اداری دارند و بعضی دیگر مسکونی و تجاری هستند. همچنین این میدان مناسب کسانی است که به کتاب علاقه دارند، زیرا چندین کتاب فروشی در فاصله کمی از میدان اروپا قرار دارند.

خیابان ها، بلوارها و میدان های دیدنی باتومی

یکی از زیبایی های میدان اروپا وجود فواره های آبی است که موزیکال هستند و لحظات خوشی برایتان به ارمغان می آورند. میدان اروپا برای دوستداران ورزش نیز مناسب است، زیرا مکان های مخصوصی برای ورزش کردن تعبیه شده است و همچنین فضای سبز موجود در این میدان محل مناسبی برای ورزش است. در اطراف میدان اروپا، مکان هایی برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است که می توانید با کرایه دوچرخه در اطراف این میدان بچرخید و از فواره های موزیکال نهایت لذت را ببرید.

همچنین عمارت زیبایی به نام ساعت نجومی در میدان اروپا واقع شده است که یکی دیگر از جاذبه های زیبای میدان محسوب می گردد. با اینکه برج ساعت نجومی در سال های اخیر به این میدان اضافه شده اما هواداران زیادی دارد. برج ساعت نجومی محلی برای نشان دادن موقعیت خورشید و ماه و سیارات دیگر است.

بازدید از این برج رایگان بوده و توجه بسیاری از جهانگردان را از سراسر جهان را به سوی خود جلب می نماید، برج ساعت نجومی فقط مختص شهر باتومی نیست، بلکه انواع مشابه آن در شهر پراگ، ونیز نیز به چشم می خورد که بازدید از این برج و میدان خالی از لطف نیست.

میدان پیازا باتومی (Piazza Square batumi)

میدان پیازای باتومی یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین میدان های باتومی است و حس و حال شهرهای اروپایی را به همراه دارد که بازدید از این میدان به همه گردشگر ها و جهانگردان توصیه می گردد؛ مطمئنا از تماشای این میدان لذت خواهید برد. قدم زدن در میدان جذاب پیازا حس و حال خاصی دارد، به طوری که قاره زیبای اروپا را برایتان تداعی می نماید؛ این میدان زیبا دارای سبک و طراحی اروپایی و ایتالیایی است و با ساختارهای کشور گرجستان تفاوت دارد که همین امر توجه همگان را به سوی خود جلب می نماید.

در اطراف میدان پیازا یک هتل، رستوران های متنوع و چندین کافه به چشم می خورند که با طراحی منحصر به فرد خود از جنس موزائیک و شیشه هستند و همین ها باعث تبدیل شدن آن به یکی از جذاب ترین و شیک ترین مکان های باتومی شده است. در هنگام شب نیز نوازندگان معروف جشن و پایکوبی به راه می اندازند و با شرکت در کنسرت های برگزار شده در این میدان بی نهایت لذت ببرید و لحظات نابی را تجربه کنید.

خیابان ها، بلوارها و میدان های دیدنی باتومی

با تماشای این اجراها می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم گرجی ها آشنا شوید. کافه لابرییوژ به عنوان میزبان اصلی برنامه های زنده موسیقی و برگزاری کنسرت ها است و این کافه به محل های ایتالیایی شباهت دارد و حس و حال شهر اروپایی را در این محل تجربه خواهید کرد، پخش موسیقی زنده به صورت شبانه روزی در این مکان فضایی شاد و جذاب ایجاد می نمایند.

میدان اروپا بسیار تماشایی بوده و دارای معماری بی نظیری است که از تماشای موزائیک کاری ها و شیشه کاری های بی نظیر خود و سنگ فرش ها لذت خواهید برد.

همچنین بناهایی با معماری و تزئینات بسیار زیبا جهانگردان و گردشگر ها را مدهوش می نمایند؛ میدان اروپا با سبکی ایتالیایی در وسط بناهای تاریخی و خیابان های قدیمی و سنگ فرش خاطرات جذاب و شادی را برایتان ایجاد می نمایند.

خیابان کوتایسی Kutaisi Avenue

باتومی شهری زیبا و پوشیده از جنگل های انبوه و طبیعتی سرسبز است که دیدنی های خاص خود را دارد؛ یکی از جاهای دیدنی باتومی خیابان قدیمی و زیبایی به خیابان کوتایسی است؛ خیابانی تاریخی و دوست داشتنی جزو خیابان های زیبای شهر به شمار می رود و به سبک ترکی بسیار زیبا و حیرت انگیز طراحی شده است و قدم زدن در سنگ فرش های این خیابان شما را به خیابان های ترکی می برد.

در خیابان کوتایسی جاذبه های جهانگردی زیادی خواهید دید که عبارتند از مسجد قدیمی شهر، رستوران های ترکی، مغازه ها و فروشگاه های معروف و چندین رستوران گرجی. گشت و گذار در میان مغازه های دیدنی و رنگارنگ در اطراف خیابان کوتایسی زیباترین جلوه ها را برایتان به ارمغان می آورند.

بعد از کلی گشت و گذار و خرید می توانید به رستوران های موجود در خیابان کوتایسی بروید و از غذاهای خوش طعم ترکی و گرجی لذت ببرید. همچنین سال ها قبل مسجدی تاریخی در این خیابان قرار داشته است و اکنون می توانید آثار به جای مانده از این مسجد را تماشا کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1606

به "خیابان ها، بلوارها و میدان های شهر باتومی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان ها، بلوارها و میدان های شهر باتومی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید