لهستان: اظهارات ماکرون درباره ناتو خطرناک است

به گزارش ورزش من و تو، نخست وزیر لهستان بر این باور است که اظهارات انتقادآمیز رئیس جمهور فرانسه درباره ناتو، خطرناک است.

لهستان: اظهارات ماکرون درباره ناتو خطرناک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماتوژ موراویکی نخست وزیر لهستان در مصاحبه با فایننشال تایمز تاکید نموده است که اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره ناتو، خطرناک بوده است.

ماکرون هفته گذشته در مصاحبه با اکونومیست گفته بود که ناتو دچار مرگ مغزی شده است. اشاره ماکرون به عدم هماهنگی بین اعضای ناتو و غیرقابل پیش بینی بودن ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است.

نخست وزیر لهستان در ادامه اضافه کرد: ناتو مهمترین ائتلاف در دنیا است، آن هم زمانی که بحث دفاع و محافظت از آزادی و صلح به میان می آید و زیر سئوال بردن این مساله از سوی ماکرون که آیا اعضای این سازمان هنوز می توانند برای دفاع از خود روی دیگران حساب نمایند، خطرناک است.

وی گفت: تصور می کنم شک و تردیدهای ماکرون درباره پایبندی ناتو به تعهداتش در مورد دفاع متقابل، می تواند سایر اعضای ناتو را به فکر وادار کند که آیا فرانسه نگرانی هایی درباره پایبندی به این تعهدات دارد. امیدوارم هنوز بتوانیم روی فرانسه برای عمل به تعهداتش حساب کنیم.

نخست وزیر لهستان تاکید نمود: فرانسه کمتر از 2 درصد فراوری ناخالص داخلی خود را صرف هزینه های دفاعی می نماید. تصور می کنم طرح این سئوال ارزش داشته باشد که چرا زمینه ها و ابعاد اصلی ناتو آن طور که مورد انتظار و آرزو است، نبوده است. و این به خاطر فقدان پایبندی آمریکا نسبت به تعهداتش در قبال ناتو نبوده است بلکه به خاطر فقدان اقدام متقابل از سوی بعضی کشورهای اروپایی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 564

به "لهستان: اظهارات ماکرون درباره ناتو خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان: اظهارات ماکرون درباره ناتو خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید