قلعه آمبراس؛ از جاذبه های شگفت انگیز معماری در اتریش

به گزارش ورزش من و تو، قلعه آمبراس (Ambras) بر فراز تپه های مشرف به اینسبروک، مرکز ایالت تیرول در غرب اتریش، واقع شده است. این قلعه به خاطر اهمیت تاریخی و فرهنگی خود مشهور است و یکی از مهم ترین جاذبه های اینسبروک محسوب می گردد. قلعه بین سال های 1563 تا 1595 محل اقامت دوک عظیم، فردیناند دوم، بوده است.

قلعه آمبراس؛ از جاذبه های شگفت انگیز معماری در اتریش

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

آمبراس در زمره مهم ترین موزه های دنیا نهاده شده است. فردیناند دوم، مؤسس این بنای عصر رنسانس، کلکسیون آمبراس را نیز تأسیس کرد و در زیرزمین ساختمان یک موزه مدرن بنا نهاد. این موزه عظیم شامل سه تالار زره های جنگی، تالار هنر و اکتشافات و تالار عهد عتیق می گردد.

موزه بر اساس جدیدترین شیوه های معماری زمان خود ساخته شده است. احتمالاً یکی از جنبه های شگفت انگیز این قلعه، حتی در حال حاضر و پس از گذشت قرن ها، این باشد که می توان کلکسیون های موزه را دقیقاً به همان شکلی دید که در زمان اولیه بوده اند.

این قلعه مرتفع نه تنها در نوع خود یک جاذبه معماری است، بلکه بهشتی برای عاشقان هنر نیز محسوب می گردد. گالری پرتره هابسبورگ در سه طبقه این بنا گسترده شده است. قدیمی ترین قسمت قلعه، بخش فوقانی آن و خانه گالری پرتره هابسبورگ است.

در این گالری نقاشی هایی از چهره شخصیت های مشهور نظیر امپراطور ماکسیمیلیان اول، فردیناند اول، چارلز پنجم و حتی ناپلئون بناپارت دیده می گردد. بیش از 200 پرتره خلق شده از استادانی چون آرچیمبولدو (Arcimboldo)، کراناخ (Cranach)، روبنز (Rubens)، وَن دایک (van Dyck) و ولاسکز در این کاخ به نمایش درآمده است.

موزه شیشه، به عنوان یکی از مهم ترین کلکسیون های شیشه های قیمتی از دوران رنسانس تا باروک، از دیگر جاذبه های این قلعه به شمار می آید. قلعه آمبراس در مشارکت با موزه هنرهای زیبای وین، قبله آمال عاشقان هنر، به سبب نمایشگاه های ویژه هنری، محسوب می گردد.

امروزه گردشگران شاهد این موضوع خواهند بود که دوک عظیم، فردیناند دوم، به معماران ایتالیایی دستور داد تا این قلعه قرون وسطایی را تبدیل به امارتی با سبک رنسانس برای اقامت وی و همسرش نمایند. پس از مرگ فردیناند، قلعه به پسر وی، چارلز، به ارث رسید. او که علاقه اندکی به قلعه داشت، بعدها اینجا را فروخت و قلعه از آن روز به بعد مورد بی مهری نهاده شد و دوران اضمحلال خود را به چشم دید.

خاتمه در سال 1855، این قلعه به عنوان اقامتگاه تابستانی دوک عظیم، کارل لودویگ (Karl Ludwig)، مورد بازسازی نهاده شد. متأسفانه، دوباره این بنا به سرعت فرایند تخریب خود را در پیش گرفت و تا سال 1970 به آن توجهی نشد. از این سال به بعد مراحل بازسازی قلعه شروع شد و خاتمه درهای خود را در سال 1981 به روی عموم گگردد.

امروزه گردشگران قادر به تماشای انبوهی از گنجینه ها در قلعه خواهند بود. یک کلکسیون هنری ارزشمند در طبقه اول قلعه دیده می گردد و حمام فیلیپین وِلزِر (Philippine Welser)، همسر فردیناند، همچنان در بخش فوقانی قلعه به چشم می خورد. تالار اسپانیایی، در زمره باشکوه ترین تالارهای عصر رنسانس نهاده شده است.

این تالار بین سال های 1569 تا 1572 ساخته شده و در میان بخش فوقانی و پایینی قلعه واقع شده است. این مکان در فصل تابستان از کنسرت های مختلفی چون فستیوال موسیقی کهن اینسبروک و کنسرت های قلعه آمبراس میزبانی می نماید. حیاط داخلی قلعه با نقش و نگارهای دوران کهن تزیین شده است. نقاشی های فراوان در سراسر دیوارهای داخلی تالار ورودی به چشم می خورند. این جواهر عصر رنسانس تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران محسوب می گردد.

قلعه در فصل تابستان از ساعت 10 صبح تا 5 عصر پذیرای گردشگران است. بازدیدنمایندگان می توانند با پرداخت 12 یورو برای به ازای هر نفر یا 22 یورو برای تمامی اعضای خانواده از این عمارت باشکوه دیدن نمایند. در فصل زمستان این مبلغ به 8 یورو برای هر نفر و 14 یورو برای تمامی اعضای خانواده کاهش می یابد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 904

به "قلعه آمبراس؛ از جاذبه های شگفت انگیز معماری در اتریش" امتیاز دهید

1 کاربر به "قلعه آمبراس؛ از جاذبه های شگفت انگیز معماری در اتریش" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه آمبراس؛ از جاذبه های شگفت انگیز معماری در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید