فشارهای آمریکا و ادامه رایزنی های اشرف غنی با شخصیت های سیاسی در افغانستان

به گزارش ورزش من و تو، پس از مطرح شدن حکومت انتقالی و فشارهای آمریکا به دولت افغانستان، رایزنی های اشرف غنی با شخصیت های جهادی و سیاسی این کشور افزایش یافته است.

فشارهای آمریکا و ادامه رایزنی های اشرف غنی با شخصیت های سیاسی در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری افغانستان بیان نمود که رئیس جمهور این کشور با شماری از سران جهادی و شخصیت های سیاسی و ملی درباره فرایند صلح گفت وگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، این نشست مشورتی درباره صلح افغانستان در ارگ ریاست جمهوری و با حضور رئیس شورای عالی مصالحه این کشور برگزار گشت.

علاوه بر عبدالله چهره هایی دیگری مانند عبدالرب رسول سیاف رئیس حزب دعوت و شورای حراست و ثبات، مارشال دوستم رئیس جنبش ملی اسلامی، عطامحمد نور رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی، یونس قانونی معاون سابق ریاست جمهوری و شمار دیگری از سیاسیون افغانستان حضور داشتند.

بیانیه اظهارداشت که در این نشست بر بهبود شرایط عمومی امنیتی افغانستان، تقویت اجماع ملی و تداوم نشست های مشورتی تاکید شده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت که شرکت کنندگان با تاکید بر حمایت از تیم مذاکره صلح افغانستان خاطرنشان کردند که دولت و شورای مصالحه باید تلاش های بیشتری انجام دهد.

دیدارها در افغانستان برای اجماع ملی درحالی افزایش یافته است که در سفر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به کابل طرح ایجاد حکومت مشارکتی یا انتقالی نیز مطرح شد.

پس از آن نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نامه که به رسانه ها درز کرد، اظهارداشت: واشنگتن از سازمان ملل می خواهد یک نشست جهانی با حضور وزیران خارجه و فرستاده های ویژه آمریکا، روسیه، چین، پاکستان، ایران و هند را برای بحث روی ایجاد یک رویکرد واحد درباره فرایند صلح افغانستان، برگزار کند.

بلینکن در این نامه همچنین از برگزاری یک نشست به میزبانی ترکیه با حضور نمایندگان نظام جمهوری و طالبان برای نهایی سازی توافقنامه صلح خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در این نامه بر ضرورت همکاری اشرف غنی با عبدالله عبدالله، حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف تاکید کرده و نسبت به عدم اتحاد بین سران افغانستان هشدار داد.

این نامه واکنش های بسیاری داشت، امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان در واکنش به تلاش آمریکا برای تحمیل طرح خود جهت ایجاد دولت انتقالی شرح داد که ما تسلیم خواسته های نامشروع آمریکا نمی شویم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1498

به "فشارهای آمریکا و ادامه رایزنی های اشرف غنی با شخصیت های سیاسی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارهای آمریکا و ادامه رایزنی های اشرف غنی با شخصیت های سیاسی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید