زارع پور: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی مردم به اینترنت نیست ، ارتباطات پرسرعت ثابت تا 4 سال آینده تا درب منازل مردم می رسد

به گزارش ورزش من و تو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت ها، از نزدیک با توانمندی ها و ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات آشنا شد.

زارع پور: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی مردم به اینترنت نیست ، ارتباطات پرسرعت ثابت تا 4 سال آینده تا درب منازل مردم می رسد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت ها، با تاکید به این نکته که در این حوزه بین وزارت ارتباطات و بخش خصوصی فاصله ای نیست، گفت: هدف هر دو مجموعه حفظ استقلال کشور در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تمام زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در کشور وجود دارد، اضافه کرد: ظرفیت های کشور در این حوزه به میزان ای است که به غیر از تامین نیازمندی های تمام لایه های شبکه ملی اطلاعات در کشور می توانیم به فکر صادرات محصولات به کشور های منطقه و همسایه باشیم.

زارع پور به توانمندی ها در حوزه نرم افزار، سخت افزار و محتوا در کشور اشاره نمود و گفت: یکی از موانع پیش روی ما ناباوری ظرفیت ها و استعدادهای داخلی است، در صورتی که راه چاره تمام مسائل کشور در داخل وجود دارد و دولت سیزدهم بر این اعتقاد است که مسائل کشور با ظرفیت داخلی قابل حل است.

وی به بازدید خود از نمایشگاه حاشیه این کنفرانس و توانمندی های بعضی از شرکت ها در صادرات محصولات و خدماتشان به کشورهای اروپایی اشاره نمود و اضافه کرد: بعضی از شرکت های ایرانی محصولاتشان را حتی به کشورهای اروپایی با استانداردهای بالا صادرات می نمایند و این نشان از توانایی و دانش بالای جوانان ایرانی در این حوزه دارد.

وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بدون همکاری با بخش خصوصی امکان پذیر نیست، توضیح داد: تا به امروز از توانایی بخش خصوصی در این حوزه بسیار استفاده شده است اما جای کار بیشتری دارد و امیدواریم بر اساس برنامه ارائه شده تا سال 1404 و خیلی زودتر از آن با حداکثر استفاده از توان داخلی لایه های مختلف شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم.

وی به استفاده از تعابیر نامناسب درباره شبکه ملی اطلاعات اشاره نمود و اضافه کرد: به هیچ عنوان با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در پی قطع دسترسی مردم به اینترنت نیستیم و اتفاقا با شبکه ای باکیفیت و پرسرعت در داخل، تبادلات بین المللی بهتری خواهیم داشت.

زارع پور در سرانجام اعلام نمود: طبق برنامه تدوین شده در وزارت ارتباطات، تا 4 سال آینده ارتباطات پرسرعت را به درب منازل مردم در تمام شهر ها و روستاها می رسانیم تا بر این بستر سبد متنوعی از خدمات ارائه گردد و مردم بتوانند تمام کارهای خود را بدون مراجعه حضوری در منزل انجام دهند.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای حضور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایشگاه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت ها را افتتاح کرد و سپس طی دو ساعت از تک تک غرفه ها و پنل های شرکت نمایندگان در این نمایشگاه بازدید و با حاضران در غرفه ها تبادل نظر کرد.

در این نمایشگاه ظرفیت های نرم افزاری، سخت افزاری و فراوری محتوا و خدمات شرکت های عضو سندیکا، اتحادیه ها و اصناف حوزه ICT به نمایش گذاشته شده بود و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در پنل ها و غرفه های شرکت نمایندگان در این نمایشگاه با ظرفیت شرکت ها و فعالان این حوزه آشنا شد و از فراوریات و خدمات تک تک شرکت نمایندگان آگاهی یافت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1801

به "زارع پور: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی مردم به اینترنت نیست ، ارتباطات پرسرعت ثابت تا 4 سال آینده تا درب منازل مردم می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارع پور: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی مردم به اینترنت نیست ، ارتباطات پرسرعت ثابت تا 4 سال آینده تا درب منازل مردم می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید