ششمین همایش ملی انجمن علمی هنر های تجسمی ایران اسفندماه برگزار می گردد

به گزارش ورزش من و تو، ششمین همایش ملی انجمن علمی هنر های تجسمی ایران با رویکرد مبانی نظری هنر متعهد در ایران معاصر داول اسفندماه در سالن شهید آوینی پردیس هنر های زیبا دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

ششمین همایش ملی انجمن علمی هنر های تجسمی ایران اسفندماه برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، اول اسفند ماه 1398، ششمین همایش ملی انجمن علمی هنر های تجسمی ایران با رویکرد مبانی نظری هنر متعهد در ایران معاصر در راستای توسعه مباحث نظری هنر همسو با تحولات فرهنگی و دانش فنی کشور در سالن شهید آوینی پردیس هنر های زیبا دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

با در نظر دریافت این موضوع که هنر در ادوار مختلف تاریخ، بازتاب دهنده جریانات فکری و اندیشه های سیاسی -اجتماعی، مذهبی، مالی، فرهنگی-هنری و ... می باشد، عامل زمان می تواند نقشی اساسی در بنیان های فکری یک جامعه و تغییرات منتج شده از آن ایفا نماید. تغییراتی که به تبع آن، هنر معاصر هر دوره متأثر از آن و انعکاس دهنده آن است. جامعه معاصر ایران نیز در دهه های اخیر دچار تحولات و تغییرات بنیادی فکر، باوری، اجتماعی و فرهنگی شده که بنیان های نظری هنر را دچار چالش نموده است.

مفاهیم مبارزه و تغییرخواهی بنیادین در نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور در سال های پیش از انقلاب اسلامی، دغدغه اصلی در میان قشر متفکر، روشنفکر و جامعه ایرانی شد. پس از انقلاب نیز، در سال های دفاع مقدس و پس از آن مسئله وفاداری به آرمان های انقلاب همچنان مطرح بوده و جریان هنر متعهد ایران را شکل داده است. تعیینات اصلی هنر متعهد، آرمان خواهی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی، هویت مداری، بومی گرایی، استقلال طلبی، باور مداری و ارزش های والا می باشد.

محور های مطالعاتی در همایش هنر متعهد در ایران معاصر هنر انقلاب: (مفهوم و مبانی نظری هنر متعهد، هنرمتعهد انقلاب از سال 1355-59، هنر متعهد سال های جنگ تحمیلی (دفاع مقدس) از سال 1359-1367، هنر متعهد در سال های اصلاحات، هنر متعهد در دهه 80 و 90 هـ. ش)؛ هویت گرایی: (صندلی انسان در هنر امروز ایران، بومی گرایی در هنر، صندلی هنر های سنتی در هنر های معاصر، دغدغه نگاه به گذشته در هنر متعهد معاصر)؛ مطالعات زنان: (نقش و صندلی هنرمندان معاصر زن در فرایند شکل گیری جریانات هنر متعد ایران)؛ محیط زیست: (نگاه هنرمند متعهد به محیط زیست ایران و هنر بازیافت)؛ آموزش: (رویکرد آموزش هنر در شناخت هنر متعهد) و بازخورد های دنیای: (مطالعه تطبیقی هنر متعهد در ایران و دنیا) خواهد بود.

گفتنی است؛ ثبت نام جهت شرکت در کنفرانس با تعیین شدن نوع مشارکت (ارائه مقاله، سخنرانی، ویدئو کنفرانس، پوستر و یا شرکت به صورت مخاطب) از 25 تیرماه 1398 لغایت 25 دی ماه 1398 بوده و زمان دریافت مقالات 15 مرداد ماه لغایت 15 دی ماه 98 است؛ همچنین، 20 دی ماه زمان اعلام نتایج داوری اولیه مقالات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 699

به "ششمین همایش ملی انجمن علمی هنر های تجسمی ایران اسفندماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین همایش ملی انجمن علمی هنر های تجسمی ایران اسفندماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید