رویترز: حزب حاکم ترکیه به دنبال اخراج داود اوغلو است

به گزارش ورزش من و تو، یک مقام ارشد ترکیه ای مدعی شده که کمیته مرکزی حزب حاکم عدالت و توسعه تصمیم به اخراج نخست وزیر سابق از این حزب گرفته است.

رویترز: حزب حاکم ترکیه به دنبال اخراج داود اوغلو است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد ترکیه گفت که حزب حاکم عدالت و توسعه به دنبال اخراج احمد داود اوغلو نخست وزیر سابق و سه نماینده مجلس از این حزب است.

داود اوغلو سال 2016 از دولت خارج شد و بن علی یلدریم جایگزین وی به عنوان نخست وزیر ترکیه گشت. وی پیشتر سیاست های حزب عدالت و توسعه، مدیریت مالی دولت و شخص اردوغان را مورد انتقاد قرار داده بود.

این مقام ترکیه ای که خواست نامش فاش نگردد به رویترز گفت که در نشست روز دوشنبه کمیته مرکزی حزب عدالت و توسعه، خواسته شد تا داوداوغلو به همراه آیهان صفر اوستان، سلکوک اوزداگ و عبدالله باسکی از حزب حاکم اخراج شوند.

انتظار می رود که شورای انضباطی حزب این تصمیم را طی روزهای آینده تصدیق و اجرایی کند.

این اقدام در حالی اتخاذ می گردد که طی روزهای اخیر برآورد هایی مطرح شده که احزاب مخالف در پی شکست حزب حاکم در انتخابات شهرداری استانبول، به دنبال تشکیل حزبی رقیب هستند.

در جولای گذشته، علی باباکان معاون سابق نخست وزیر ترکیه کناره گیری خود از حزب عدالت و توسعه را اعلام و به اختلافات عمیق در حزب اشاره نمود و از تشکیل حزبی جدید اطلاع داد.

باباکان به همراه عبدالله گل رئیس جمهور اسبق ترکیه درصدد راه اندازی جنبشی هستند که بعضی افراد گفته اند می تواند به چالش جدیدی برای قدرت سیاسی اردوغان تبدیل گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 319

به "رویترز: حزب حاکم ترکیه به دنبال اخراج داود اوغلو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: حزب حاکم ترکیه به دنبال اخراج داود اوغلو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید