روایت رئیس سازمان بازرسی از عزم جدی کشور چین در برخورد با فساد و مسئولان فاسد

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران: رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، به تشریح اقدامات کشور چین در برخورد با فساد پرداخت.

روایت رئیس سازمان بازرسی از عزم جدی کشور چین در برخورد با فساد و مسئولان فاسد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرنگاران، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همایش مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین گفت: کنگره چین حدود 3 هزار عضو کومونیست دارد که با توجه به گزینش های مختلف، در نهایت یک شورای 7 نفره حکومت چین را اداره می نمایند.

وی ادامه داد: رئیس بازرسی و نظارت این کشور از طرف نخست وزیر به رئیس جمهور معرفی می گردد و با اختیار تام وظایف خود را انجام می دهد. کشور چین با وجود جمعیت زیادی که دارد به نظر می رسد در این زمینه پیروز بوده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در موضوع تخلف معروف به 12 هزار میلیارد تومانی، رقم تخلف به این میزانی که مطرح شد، نیست و مقداری کاغذ و سند تبادل شده است و به نظر در این زمینه سیاه نمایی اتفاق افتاده است.

سراج با اشاره مجدد به بحث مبارزه با مفاسد در کشور چین گفت: ارتش این کشور از نظر اقتصادی شاید جزو کشورهای برتر باشد. مدتی پیش مباحث اقتصادی ارتش را منفک نموده و آن را به چند شرکت سپرده اند که متوجه شده بودند معاون کمیسیون نظامی دارای رفتارهای مشکوکی است که پس از دستگیری این فرد، از خانه وی یک تن اسکناس کشف کردند که مجبور شدند برای خروج این اسکناس ها از 10 کامیون استفاده نمایند. کوشش کشور چین برای مشخص اشد مجازات این فرد در حالی است که در همین زمینه یک وزیر و یک شهردار نیز دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: کشور چین برای مبارزه با فساد مصمم است و در برخورد با فساد هیچ اغماضی نمی کند و مسئولان آن می گویند تحمل ما در برابر فساد به صفر رسیده است. در یکی از استان هایی که حاضر شدیم یک هزار دولتمرد لخت را مجازات نموده بودند که این دولتمردان لخت صاحب منصبانی هستند که تمام اقوام و خانواده آنها در خارج از کشور حضور دارند و تنها خودشان در کشور هستند بیشتر فسادها نیز توسط این افراد به وجود آمده است.

سراج با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور که نماد اصلی در خط مقابله با فساد است، به فعالیت های عملیاتی بسنده ننموده است، گفت: تحقیقات وسیعی را برای رسیدن به شناخت بهتر این پدیده و شیوه های مقابله دنبال می کنیم.

ادامه دارد....

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 536

به "روایت رئیس سازمان بازرسی از عزم جدی کشور چین در برخورد با فساد و مسئولان فاسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت رئیس سازمان بازرسی از عزم جدی کشور چین در برخورد با فساد و مسئولان فاسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید