وزیر خارجه نو ژاپن روابط خوب و رفتار مسوولانه از چین خواست

به گزارش ورزش من و تو، وزیر امور خارجه نو ژاپن امروز (پنج شنبه) بر اهمیت برقراری مناسبات سازنده و پایدار با چین تاکید نموده و هم زمان از همسایه قدرتمند خود خواست تا مسوولانه رفتار کند.

وزیر خارجه نو ژاپن روابط خوب و رفتار مسوولانه از چین خواست

به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه تازه ژاپن بعلاوه در کنفرانس خبری شروع به کار خود گفت که میخواهد از ریاست لیگ دوستان پارلمانی ژاپن-چین کناره گیری کند تا از ایجاد هرگونه سوءتفاهم غیرضروری جلوگیری کند.

رسانه های محلی گزارش دادند، تردیدهایی در میان قانونگذاران محافظه کار در حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن وجود دارد، مبنی بر اینکه شاید او نتواند با حفظ ریاست این لیگ، موضعی قدرتمند علیه چین نشان دهد.

به تازگی ژاپن بسیار قاطعانه قدرت نمایی چین در مسائلی نظیر مناقشات در دریای چین جنوبی و تایوان را به چالش کشیده است. به طور همزمان، حزب حاکم ژاپن در نظر دارد تا موضع دفاعی خود را در بحبوحه تقویت نظامی چین و هدفش برای افزایش ناگهانی بودجه دفاعی بازنگری کند.

یوشیماسا هایاشی در اولین کنفرانس خبری خود به عنوان وزیر خارجه ژاپن بر اهمیت مناسبات سازنده و راسخ با چین تاکید نمود. او گفت: روابط میان ژاپن و چین به شکلی چشمگیری اهمیت دارند، نه فقط برای دو کشور بلکه برای صلح و شکوفایی این منطقه و جامعه بین المللی. ما باید پافشاری کنیم و رفتار مسئولانه را بخواهیم و در عین حال گفت وگو را حفظ کنیم و در چالش های مشترک قاطعانه همکاری کنیم.

این وزیر ژاپنی شرح نداد که منظورش از رفتار مسوولانه چیست. روابط ژاپن و چین سال هاست روی یک مناقشه ارضی بر سر گروهی از جزایر کوچک در دریای چین شرقی و بعلاوه میراث خصمانه نظامی گذشته ژاپن تیره و تار است.

وزیر امور خارجه ژاپن بعلاوه گفت، به دلیل پاندمی کرونا زمان آن فرا نرسیده است که تاریخی برای سفر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به ژاپن معین گردد. سفر رسمی شی برای سال 2020 برنامه ریزی شده بود اما بابت این پاندمی به تعویق افتاد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1844

به "وزیر خارجه نو ژاپن روابط خوب و رفتار مسوولانه از چین خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه نو ژاپن روابط خوب و رفتار مسوولانه از چین خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید