رشوه آمریکا به کشورهای در حال توسعه برای عدم همکاری با هواوی

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، آمریکا تصمیم دارد میلیاردها دلار وام به کشورهای در حال توسعه بدهد تا آنها برای توسعه 5G به جای همکاری با شرکت های چینی هواوی و زد تی ای با همتایان اروپایی آنها همکاری نمایند.

رشوه آمریکا به کشورهای در حال توسعه برای عدم همکاری با هواوی

درهمین راستا وال استریت ژورنال در گزارشی فاش نموده اداره توسعه بین المللی آمریکا که به طور معمول برای تامین ذخایر مواد غذایی، امنیت یا آب به کشورها یاری می نماید، برای اعطای وام به این کشورها پیشگام شده است.

هم اکنون هواوی و زد تی ای 50 درصد بازار آفریقا و خاورمیانه را در اختیار دارند. همچنین هواوی قراردادی برای تامین تجهیزات 5G برای آفریقای جنوبی نیز امضا نموده است. علاوه بر آن هواوی فناوری های دیگر از جمله سیستم های شناسایی صورت را برای اوگاندا تامین نموده است.

به گفته بانی گلیک ازاداره توسعه بین المللی آمریکا، این سازمان به کشورهای در حال توسعه به خطرهای امنیت سایبری استفاده از تجهیزات هواوی هشدار می دهد. همچنین به این کشورها هشدار داده می گردد استفاده از خدمات اقتصادی شرکت های چینی مانند بانک دولتی توسعه چین، دارایی های ملی آنها را در معرض خطر قرار می دهد.

از سوی دیگر ارائه گزینه های جایگزین هواوی برای توسعه 5G موقعیت شرکت های نوکیا، اریکسون و سامسونگ را در بازار ارتقا می دهد. این شرکت ها مشغول توسعه تجهیزات نسل پنجم اینترنت همراه هستند تا با هواوی رقابت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1227

به "رشوه آمریکا به کشورهای در حال توسعه برای عدم همکاری با هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشوه آمریکا به کشورهای در حال توسعه برای عدم همکاری با هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید