حوزه قاچاق تجهیزات دندانپزشکی را ناامن می کنیم

به گزارش ورزش من و تو، ررئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: کوشش خواهیم کرد حوزه قاچاق تجهیزات دندانپزشکی را نا امن کنیم؛ حتما با قاچاق برخورد می گردد. اگر نتوانیم قاچاقچیان را رصد کنیم به دندانپزشکان می رسیم و از آنها می پرسیم که کارپول (ماده بی حسی دندان) خود را از کجا تهیه نموده اند.

حوزه قاچاق تجهیزات دندانپزشکی را ناامن می کنیم

مرتضی خدایی روز یکشنبه در آیین راه اندازی نخستین فروشگاه آنلاین دارو داروپخش (کارپول) در سالن کوشش اضافه نمود: قاچاق کارپول گسترده شده است. نمی خواهیم در حوزه تخلفات پزشکی تعزیرات حکومتی، دندانپزشکان و پزشکان را ملاقات کنیم اما با توجه به قاچاق کارپول و پروتزها از آنها می خواهیم که خرید خود را از جای مطمئن خریداری نمایند.

وی به دندانپزشکان توصیه کرد اگر مصرف کارپول ندارند، آن را خریدار ننمایند؛ بعضی دندانپزشکان کارپول مصرف ندارند اما آن را می خرند و انبار می نمایند و این کارپول ها در تعزیرات حکومتی کدگذاری می کنیم و به طور قطع ساماندهی می گردد.

خدایی تاکید نمود: اگر لازم باشد نزد پزشکان حضور خواهیم یافت و اگر پرونده ها نشان بدهد که کارپول مصرف ننموده اند با مشکل روبرو می شوند. بنابراین اگر دندانپزشکان نمی خواهند کارپول را مصرف نمایند آن را نخرند. کارپول فقط در دندانپزشکی استفاده نمی گردد، کارپول در آرایشگاه ها و بعضی مراکز غیرمجاز نیز استفاده می گردد.

وی با اشاره به مشکل ایجاد شده در حوزه توزیع کارپول (ماده بی حسی دندان) در سال گذشته اضافه نمود: کوشش کردیم این حوزه را به گونه ای ساماندهی کنیم تا جلوی قاچاق گرفته گردد و در اختیار مصرف نمایندگان اصلی قرار گیرد. هدف نهایی سازمان تعزیرات حکومتی سالم سازی فضای حوزه کسب و کار است.

رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سال گذشته، سال سختی در حوزه کارپول بود؛ سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی به دنبال این بودند که مشکل کارپول را رفع نمایند؛ سال گذشته مجبور شدیم ورود پیدا کنیم و جلوی مراکز غیرمجاز توزیع کارپول را بگیریم.

خدایی اعلام کرد: سال جاری به رغم اینکه قانون در توزیع دارو در فضای مجازی، محدودیت های ایجاد نموده بود، این مشکل را به صورت جلسه دستوری رفع کردیم. مشکل اصلی ما در حوزه تجهیزات پزشکی در حوزه تجهیزات دندانپزشکی است. صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی برای نظارت بر تجهیزات پزشکی ناچیز و حدود 3 تا 4 درصد است اما چون این تجهیزات با سلامت مردم سر و کار دارند این حوزه را مورد توجه جدی قرار داده ایم چون آسیب های آن غیرقابل جبران است.

وی با اشاره به نیروهای کم موجود در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای نظارت بر تجهیزات پزشکی گفت: حوزه تجهیزات دندانپزشکی رها شده بود و در زمینه تعرفه ها نیز به وزارت بهداشت گفتیم این حوزه حتما باید ساماندهی گردد درغیراین صورت دچار آسیب جدی خواهد شد.

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قانون مخالف انحصار است؛ داروپخش شرکت بزرگی است اما اجازه نمی دهیم که انحصار ایجاد کند. سازمان تعزیرات حکومتی آخرین حلقه نظارتی دولت در حوزه کسب و کار، تعادل ایجاد می نماید و اگر مشکلاتی برای حوزه های نظارتی ایجاد گردد حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 290

به "حوزه قاچاق تجهیزات دندانپزشکی را ناامن می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه قاچاق تجهیزات دندانپزشکی را ناامن می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید