طراحی داخلی - معرفی شغل طراحی داخلی در آمریکا

به گزارش ورزش من و تو، طراحی داخلی علاوه بر این که یک هنر است و نیازمند روحیه و شم هنرمندانه است، فن هم محسوب می گردد. اگر بخواهیم مختصر و مفید بگوییم که چه چیزی این رشته را انقدر جذاب نموده است، باید گفت آموزش و کیفیت! در واقع یک طراح داخلی با درکی که از رفتار انسان ها دارد، دست به طراحی و خلق فضا می زند و برای اغلب طراحان داخلی کاربرد فضاها اهمیت به نسبت قابل توجهی از شاخصه زیبایی فضا اهمیت خیلی بیشتری دارد! در این مقاله به سراغ رشته و شغل جالب طراحی داخلی رفته ایم، از ابعاد و زوایای مختلف آن را آنالیز کردیم و نهایتا صندلی، درآمد و بازار کاری آن را در کانادا مورد نقد قرار دادیم.

طراحی داخلی - معرفی شغل طراحی داخلی در آمریکا

جهت دریافت مشاوره خدمات طراح کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

طراحی داخلی چه تفاوتی با طراحی دکوراسیون دارد؟

طراحان داخلی اغلب دستی بر آتش دکوراسیون و اسباب و اثاثیه دارند، اما بیش از آن با نقشه ساختمان و موقعیت ساختمان سروکار دارند، به علاوه باید نوع مصالحی که باید برای هر پروژه مورد استفاده قرار بگیرد را به خوبی بشناسند و مراحل و شرایط کار را درست بسنجند.

به عبارتی یک طراح داخلی حتما یک طراح دکوراسیون هم هست، اما یک دکوراتور الزاما یک طراح داخلی نیست! طراح داخلی می تواند طراحی دکوراسیون هم انجام بدهد، اما یک دکوراتور نمی تواند طراحی داخلی انجام بدهد! این در حالی است که طراح داخلی عموما با معمارها کار می نماید و با نقشه ها کار را جلو می برد و اغلب در مراحل کار طراحی داخلی کاری با چندوچون دکوراسیون پروژه و پر شدن فضا با اسباب و اثاثیه ندارد.

یک طراح داخلی به علت این که با معمارها کار می نماید، در موارد بسیاری بسته به میزان تحصیلات، تجربه و تبحر فرد می توانند در موضوعاتی مثل لوله کشی، سیم کشی، تغییرات ساختاری ساختمان، ساخت و ساز و ... هم نظر بدهد و حتی نظراتش را اعمال کند.

یک طراح داخلی به چه مدارک، دانش و مهارتهایی احتیاج دارد؟

  • مدارک و مدارج مورد احتیاج برای یک طراح داخلی

  1. تحصیلات آکادمیک در زمینه طراحی داخلی یا معماری داخلی در یک مدرسه یا دانشگاه معتبر به مدت 4 سال، در بعضی موارد حتی بالاتر از مقطع لیسانس مورد احتیاج است.

  2. گذراندن دوره های کارآموزی یا کارورزی زیر نظر افراد حرفه ای و متخصص در زمینه طراحی داخلی
  3. مدرک آزمون National Council for Interior Designer Qualification ( NCIDQ)
  • دانش مورد احتیاج برای یک طراح داخلی
  1. داشتن سواد و دید هنری
  2. اطلاع از تاریخ هنر، معماری، فلسفه، ادبیات، طراحی صنعتی و...
  3. شناخت انواع مصالح، اسباب و اثاثیه و...
  4. داشتن دانش به روز از طراحی و ابزارهای تکنولوژیک پرکاربرد در اسکچ، مدل سازی و...
  5. داشتن خلاقیت و توانایی حل مساله

بعضی از گرایش های مختلف طراحی داخلی در آمریکا

طراحی داخلی رشته ای است که به طراحی و ایجاد تغییر در خانه و ساختمان محدود نمی گردد و پا را از حدود مشخص شده فراتر گذاشته و بسیار وسعت پیدا نموده است. به همین دلیل هم هست که درآمد طراحان داخلی در آمریکا یک طیف وسیع را شامل می گردد. در ادامه چند مورد از گرایش های طراحی را می بینید که احتمالا از آنها بی خبر بوده اید!

  • طراحی مراکز درمانی (HealthcareDesign)

طراحان مراکز درمانی کسانی هستند که مطب های پزشکان و دندان پزشکان، اتاق های فیزیوتراپی، بیمارستان ها، مراکز درمانی، درمانگاه ها، مراکز مراقبت و رسیدگی و... را طراحی و خلق می نمایند. در واقع این افراد با خلق فضاهای مناسب و دقیق به راحتی و آسودگی هر چه بیشتر بیماران یاری می نمایند.

یک طراح مرکز درمانی با پیش بینی و درک کارمندان آن مرکز درمانی و بیماران دست به طراحی می زند. در طراحی های این فرد حتما باید مسائل روزمره کارمندان و بیماران حتما لحاظ شده باشد و به این مسائل پاسخ دقیق و مناسب داده گردد.

  • طراحی حمام و آشپزخانه (KitchenandBathDesign)

همانطور که از اسم این نوع طراحی داخلی برمی آید مربوط می گردد به طراحی و تغییر مدل فضای داخلی حمام و آشپزخانه. در این بخش از خانه چیزهایی که بسیار اهمیت دارند مواردی از این قبیل هستند:

  1. نوع مصالح و مواد اولیه ای که به کار می رود.
  2. نوع چینش و کاربرد کابینت ها آویزها و کشوها که باید خلاقانه، کاربردی، زیبا و جوابگوی احتیاج مشتری باشد.
  3. لوله کشی، سیم کشی و چفت و بست ها باید طوری انجام شوند که در فضای گرم و مرطوب حمام و آشپزخانه آسیبی نبینند و به خوبی عمل نمایند.
  • طراحی پایدار (SustainableDesign)

طراحی پایدار در آمریکا زیر مجموعه انجمن ساخت وساز سبز ایالات متحده قرار می گیرد و داشتن مدرک یا اعتبارنامه از سمت این انجمن نشان می دهد که طراح مورد نظر از نظر تخصص و تجربه کاملا مورد تایید است. طراحان پایدار عموما در فرایند طراحی و ساخت وساز دقت می نمایند تا کمترین آسیب محیطی را به زمین وارد نمایند و با همین چشم انداز مواد و مصالح مورد احتیاج را هم انتخاب می نمایند.

  • طراحی دنیا شمول یا همگانی (UniversalDesign)

طراحان دنیا شمول با این هدف که سازه یا فضای خلق شده با تغییر یا بازطراحی در دسترس تر و کارامدتر باشد دست به طراحی می زنند. این لغت اولین بار توسط یک معمار به نام رونالد مک برای انتقال مفهومی در معماری استفاده شد که سعی داشت فضا و محصولاتی را شرح دهد که کاربرهای آنها آنقدر گسترده باشند که از نظر سن، جنس، موقعیت شغلی، شرایط سلامتی و... محدود نشوند و هر کسی بتواند از آنها استفاده کند.

درامد طراحان داخلی در آمریکا

همانطور که جلوتر از انواع و گرایش های مختلف طراحی داخلی گفتیم، طبیعی است که رنج متفاوتی از درامدها را هم ببینیم. درمورد امریکا در هر ایالت میزان دستمزد این افراد متفاوت و کاملا بسته به توانایی ها و تخصص طراح بالاتر یا پایین تر می اید.

به شکل کلی یک طراح داخلی معمولی در آمریکا سالانه پنجاه و دو هزار و هفتصد دلار، یک طراح داخلی کارکشته و عالی نود و دو هزار و پانصد دلار و یک طراح داخلی تازه کار باید انتظار سی هزار دلار را داشته باشند. عموما یک طراح داخلی خوش ذوق اما در ابتدای راه در آمریکا شانس پیشرفت و ارتقا را خیلی زود پیدا می نماید.

به این شکل که زمینه طراحی داخلی به شدت وسیع است و داشتن ذوق و قریحه هنری، سواد و تبحر به طراح یاری می نماید تا خیلی زود بتواند راستا خودش را پیدا کند. اما چیزی که یک طراح داخلی را از یک طراح داخلی معمولی متمایز می نماید، دقت به جزییات، خلاقیت، حل کردن مسائل است. این طراح داخلی حتما جای خود را در آمریکا پیدا خواهد نمود.

مهاجرت تحصیلی خبرنگاران

مهاجرت به آمریکا با خبرنگاران

منبع: اینترنت
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1378

به "طراحی داخلی - معرفی شغل طراحی داخلی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی - معرفی شغل طراحی داخلی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید