توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن

به گزارش ورزش من و تو، همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: افرادی که توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند می توانند به انتخاب خود، وام یاری ودیعه مسکن را با اقساط 30 ماهه و نرخ 12 درصد دریافت نمایند.

توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

در ادامه متن کامل این یادداشت را می خوانید:

چند نکته در مورد وام ودیعه مسکن

1 - این وام ودیعه مسکن نیست بلکه یاری ودیعه مسکن است. هدف؛ یاری به تامین افزایش تحقق یافته در ودیعه اجاره های مسکن اقشار کم در آمد و آسیب پذیر در امسال می باشد.

2- با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران و کنترل آثار شیوع کرونا برای سیستم بانکی (حداکثر 75 هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از بیست هزار میلیارد تومان با نرخ 13 درصد، آن هم با موکول کردن برگرداندن اصل وام به خاتمه دوره یک ساله، با در نظر دریافت سایر تعهدات کرونایی، مقدور نبود.

3- افرادی که با تائید وزارت راه و شهر سازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن در خاتمه سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط 30 ماهه و نرخ 12 درصد دریافت نمایند.

4- محدودیت منابع اختصاص یافته برای مقابله با آثار کرونا به علت تامین یک سوم آن منابع، از ذخیره قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی و در جهت فراهم سازی امکان تعدیل نرخ سود آن بوده است. بانک مرکزی ضمن جهت گیری برای یاری به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، تمام کوشش خود را بر کنترل نقدینگی و نیز آثار تورمی آن در شرایط سخت اقتصادی کشور متمرکز نموده است.

5- جامعه هدف این طرح اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است. از کلیه بانک ها می خواهم در کنار کوشش خود برای تامین اقتصادی واحد های تولیدی، برای سایر متقاضیان محترم نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (18 درصد) وام یاری ودیعه مسکن پرداخت نموده و اولویت لازم را به آن بدهند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 989

به "توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید