تحول مالی با توسعه زیرساخت های گردشگری سواحل مکران

به گزارش ورزش من و تو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تحول مالی با توسعه زیرساخت های گردشگری سواحل مکران صورت می گیرد.

تحول مالی با توسعه زیرساخت های گردشگری سواحل مکران

سواحل مکران که در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان قرار گرفته از حوزه گواتر و پسابندر منطقه چابهار سیستان و بلوچستان شروع شده است و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد. سواحل مکران در واقع دروازه طلایی ایران و از ایستگاه های مهم و اصلی در تجارت، اقتصاد و گردشگری کشور است که توسعه آن در بخش های مختلف در حال عملیاتی شدن است.

مشخص الدین سعیدی به ظرفیت های بی نظیر گردشگری پهنه سواحل مکران اشاره نمود گفت: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، جاده ساحلی تا مرز پاکستان، چشم اندازهای طبیعی و اکوتوریستی، کوههای مینیاتوری، گل فشان ها از جاذبه های شگفت انگیز منطقه جنوب شرقی کشور است که ظرفیت توسعه گردشگری منطقه را نشان می دهد.

عضو کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: منطقه چابهار دارای پوشش گیاهان و محصولات متنوع گرمسیری است که در هیچ نقطه ای از کشور دیده نمی گردد این ظرفیت بستر مناسبی برای توسعه گردشگری کشاورزی است. متاسفانه به این جاذبه ها توجه جدی نشده و انتظار می رود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیریت منطقه آزاد چابهار اقدامات گستره تر و متناسب با ظرفیت های این منطقه انجام دهند که قطعا بخشی از مسائل مالی جوامع محلی با رونق صنعت گردشگری حل خواهد شد.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه بر اقتصاد دریامحور همیشه تاکید کرده اند، مالی که بخش بزرگی از آن را گردشگری دریایی تشکیل می دهد. توسعه گردشگری دریایی احتیاجمند افزایش افق دید مدیریتی است؛ راه اندازی خط دریایی چابهار-مسقط (عمان) می تواند گردشگری میان دو کشور در منطقه را رونق دهد.

یک گذرنامه پر از مُهر ارزشمندتر از یک حساب پر از پول

سعیدی گفت: صنعت گردشگری تاثیر بنیادین در مولفه های مالی دارد و پرداختن به توسعه و تقویت زیرساخت های این صنعت در سواحل جنوبی کشور بویژه در منطقه و سواحل مکران تحول اساسی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

نماینده مردم چابهار در مجلس اعلام کرد: افزایش قیمت بلیت، سفر و گردشگری را برای مردم سخت کرده است، تسهیل و مقرون به صرفه سازی هزینه اقامت در تاسیسات گردشگری و بومگردی ها می تواند در شرایطی که کرونا این صنعت را با رکود و افت روبرو کرد، آن را مجدد احیا کند.

وی اضافه کرد: یک پاسپورت پر از مهر از یک حساب پر از پول ارزشمندتر است. سفر تجربه های بی بدیلی به انسان می دهد، اگرچه با این شرایط سخت مالی سفر و گردشگری برای مردم سخت شده، اما در همین شرایط هم گردشگری در هر شرایط ارزش های اضافه کرده بسیار زیادی دارد.

سعیدی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای سفر به چابهار دعوت کرد و اضافه کرد: توسعه گردشگری در منطقه آزاد چابهار احتیاج به تقویت ساختاری و اداری دارد. این ماموریت تاریخی را با یک اداره و یک نفر کارمند نمی گردد تحقق بخشید. اگر به توسعه گردشگری در سواحل مکران و چابهار می اندیشیم، معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در چابهار مستقر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1940

به "تحول مالی با توسعه زیرساخت های گردشگری سواحل مکران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول مالی با توسعه زیرساخت های گردشگری سواحل مکران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید