تماس های عجیب و غریب با سامانه 137 ، بعضی از تماس ها خارج از وظایف قانونی شهرداری تهران است

به گزارش ورزش من و تو، راه ارتباطی مستقیم مردم با شهرداری تهران به وسیله تماس با سامانه137محقق شد. این سامانه تحول بزرگی را در شهر تهران رقم زد تا خدمات شهرداری مرکز متناسب با تقاضاهای شهروندی انجام گردد.

تماس های عجیب و غریب با سامانه 137 ، بعضی از تماس ها خارج از وظایف قانونی شهرداری تهران است

به گزارش خبرنگاران، 137مسیری را فراهم کرد تا شهروندان تهرانی بتوانند در کمترین زمان ممکن نقدها، پیشنهادها و مشکلاتی که در سطح شهر با آن روبه رو هستند را به مدیریت شهری منتقل نمایند. این سامانه قبلا در 3شیفت به صورت شبانه روزی مشغول به کار بود. در دوره فعلی مدیریت شهری، سامانه 137 به 137پلاس ارتقا پیدا کرد و بعد از گذشت یک دوره افول و کاستی، دوباره فعال و تنور تماس ها با 137 به وسیله شهروندان مجددا داغ شد، اما این سامانه که انتقال دهنده درخواست های مردمی به بخش های اجرایی شهرداری تهران است، روزانه در کنار دریافت شکایت ها و درخواست های خدمات محور از مدیریت شهری، شاهد تماس های غیرمرتبطی است که جزو مسئولیت های شهرداری تعریف نشده و سایر دستگاه های اجرایی متولی آن هستند. شهرداری تهران در دوره نو براساس مسئولیت اجتماعی که برای خود قائل شده نسبت به این دسته از تماس ها بی تفاوت نبوده و اقدامات لازم را تا جایی که امکانش وجود دارد، انجام می دهد. در همین رابطه با رضا ناصری سرای، سرپرست سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران (سامانه137پلاس) گفت وگوکردیم.

در مورد تماس های غیرمرتبط چه اقدامی انجام می دهید؟

همکاران در 137، مردم را هدایت می نمایند و یک تعامل بین ما و دستگاه مربوطه برقرار می گردد تا هرچه زودتر به درخواست ها پاسخ داده گردد. اما در پی آن هستیم تا یک تعامل با سایر مراکز تماس ها داشته باشیم. درحال حاضر یک کارگروه هم تشکیل شده تا این همکاری با سایر نهادهای بیرون از شهرداری هم انجام گردد.

درباره تماس های غیرمرتبط با وظایف شهرداری تهران با سامانه 137پلاس شرح می دهید؟

تماس هایی از طرف مردم با سامانه137 گرفته می گردد که در مورد روشنایی معابر و یا مربوط به وظایف راهور بوده و شهرداری تهران تکلیفی در آن مورد برعهده ندارد؛ بعلاوه در حوزه بچه ها کار و تکدیگری تماس های زیادی را از سمت شهروندان دریافت می کنیم. شهرداری تهران تکلیف قانونی در حوزه مسائل اجتماعی ندارد، اما اقداماتی در دست انجام است.

درباره قطعی آب اخیر تماس با 137 گرفته شده است؟

بله؛ در همین مدت به علت افت فشار آب یا قطعی های آب، با سامانه 137تماس گرفته می شد؛ درحالی که برای قطعی آب باید با 122 تماس بگیرند.

برای تماس های غیرمرتبط با وظایف شهرداری تهران چه اقداماتی انجام می گردد؟

در بحث روشنایی معابر و ایمن سازی آن با اینکه وظیفه شهرداری تهران نبوده، اما درصورت دریافت تماس های مردمی ورود پیدا می کنیم. البته در بعضی از موضوعات امکان ورود شهرداری وجود ندارد. در دوره فعلی مدیریت شهری، شهردار تهران تأکید دارد که درخواست های مردم بدون پاسخ نماند؛ چراکه اگر مسئولیت مستقیم نداریم، اما به علت مسئولیت اجتماعی باید به تمامی درخواست های شهروندان رسیدگی کنیم؛ حتی اگر امکان حل آن به صورت مستقیم به وسیله شهرداری وجود ندارد، باید تسهیلگری صورت گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2217

به "تماس های عجیب و غریب با سامانه 137 ، بعضی از تماس ها خارج از وظایف قانونی شهرداری تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس های عجیب و غریب با سامانه 137 ، بعضی از تماس ها خارج از وظایف قانونی شهرداری تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید