تخلیه حباب اجاره مسکن در بعضی مناطق تهران

به گزارش ورزش من و تو، در حالی که قیمت گذاری حبابی برای نرخ اجاره بها بیش از یک ماه است که در بعضی نواحی بازار اجاره رواج یافته است، طی روزهای اخیر کاهش بهای پیشنهادی رهن و اجاره بعضی فایل های موجود نزد بنگاه های ملکی شروع شده و بعضی موجران رویه متفاوتی را در قیمت گذاری تابستانی در پیش گرفته اند.

تخلیه حباب اجاره مسکن در بعضی مناطق تهران

جهت دریافت خدمات آلاچیق شیشه ای با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، از آنجا که تابستان با توجه به تعطیلی مدارس و مراکز تحصیلی، فصل جابه جایی عده پرشماری از مستاجران در شهرهای عظیم از جمله تهران است، تعداد قراردادهایی که سررسید آنها در این بازه سه ماهه قراردارد نیز بسیار است. به این ترتیب یک گروه از موجران که سررسید قرارداد مستاجر آنها تیر بوده، از ابتدای خرداد وارد بازار اجاره 99 شدند و آپارتمان های خود را فایل کردند. در این بین با وجود اینکه بعضی موجران با علم به شرایط معیشت مستاجران در شرایط شیوع کرونا و رکود مالی دامنه دار ناشی از آن که برای ماه های آینده پیش بینی می گردد، قراردادهای خود را با حدود 10 درصد افزایش نرخ با مستاجران قبلی تمدید کردند، اما یک گروه نیز قیمت های پیشنهادی اعلامی برای سال بعدی را بسیار بیش از این و بعضا حتی تا 50 درصد افزایش دادند؛ موضوعی که سبب شد مستاجران آنها از تمدید قرارداد با موجر فعلی منصرف شوند.

تحقیقات میدانی دنیای اقتصاد از محله های نارمک، جنت آباد، ستارخان و تهرانپارس نشان می دهد تعدادی از موجران در این محله ها در طول یک هفته اخیر رقم پیشنهادی ودیعه و اجاره آپارتمان خود را برای سال آینده نسبت به آنچه ابتدا اعلام نموده بودند، تعدیل نموده اند. این تعدیل اجاره بها در خصوص آپارتمان های دچار نقص امکانات و با سن بنای بیش از 15 سال به مراتب بیشتر بوده است. همچنین میزان تغییر اجاره بهای پیشنهادی موجر در بعضی موارد ناچیز اما در بعضی موارد تا 25 درصد پایین تر از رقم اعلامی اولیه بوده و نشان می دهد موجران دریافته اند که برای انعقاد قرارداد با مستاجر جدید تا زمان سررسید قرارداد مستاجر قبلی، چاره ای جز تن دادن به رشد معقول اجاره بها ندارند. با این اوصاف به نظر می رسد تخلیه حباب اجاره پیشنهادی در بعضی از مناطق مصرفی تهران شروع شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 973

به "تخلیه حباب اجاره مسکن در بعضی مناطق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه حباب اجاره مسکن در بعضی مناطق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید