عاطفه احمدی تنها زن ایرانی در المپیک زمستانی

به گزارش ورزش من و تو، عاطفه احمدی تنها زن ایرانی است که جواز حضور در المپیک زمستانی پکن را کسب نموده است.

عاطفه احمدی تنها زن ایرانی در المپیک زمستانی

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: عاطفه احمدی ایرانی مدت کوتاهی پس از اینکه توانست راه برود، اسکی را یاد گرفت، اما جهت المپیک زمستانی برای این جوان 21 ساله کاملاً هموار نبوده است.

احمدی گفت سه ساله بود که والدینش برای اولین بار او را روی اسکی گذاشتند. این ورزشکار که اهل آبعلی در شرق تهران است، می گوید: آنقدر کوچک بودم که نفهمیدم این تکه های چوب برای چیست، اما یاد گرفتم.

پدرش عضو تیم ملی اسکی و مربی تیم بانوان بود. احمدی گفت: زمانی که حدیث خواهرم اولین مسابقات خود را آغاز کرد، گریه می کردم، چون می خواستم او را دنبال کنم.

یکی از سوغاتی هایی که خواهرش از بازی های المپیک زمستانی جوانان 2012 در اتریش به ارمغان آورد، نشان بازی ها بود. عاطفه احمدی گفت: از همان زمان بود که رویای المپیک را آغاز کردم. به یاد دارم که در کودکی به طرز ناشیانه ای پنج حلقه المپیک را در پشت دفترم می کشیدم. من خودم را متقاعد کردم که در آن شرکت خواهم کرد، بدون اینکه واقعاً بدانم بازی ها چگونه است.

او گفت که رقبای بین المللی اغلب با شنیدن اینکه او از ایران است، شوکه می شدند. از من می پرسند برف داریم یا نه... فکر می نمایند ما کشوری بیابانی مثل عربستان هستیم. اما حتی در تابستان نیز می توانید این ورزش را در دماوند یا علم کوه انجام دهید، یخچال هایی که 5600 متر ارتفاع دارند.

وی اضافه کرد که آن ها بعلاوه از اینکه زنان در یک کشور اسلامی اسکی می نمایند شگفت زده می شوند. من به آن ها می گویم که دین مانع ورزش زنان نمی گردد.

ایران دارای چندین پیست اسکی است که ورود به آن ها برای زنان و مردان بلامانع است.

عاطفه احمدی در 10 سالگی برای اولین مسابقه خارج از کشور به قزاقستان سفر کرد و در 16 سالگی به تیم ملی پیوست.

اولین ناامیدی بزرگ احمدی در آستانه بازی های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی رقم خورد. او گفت: من بی نهایت انگیزه داشتم. 17 ساله بودم و می خواستم تاریخ ساز شوم و جوان ترین اسکی باز ایرانی باشم که به المپیک رفته است. اما کمیته او را انتخاب نکرد و گفت که او خیلی جوان است.

عاطفه گفت: من ویران شده بودم. دو هفته گریه کردم. می خواستم اسکی را ترک کنم. دو ماه بعد، دوباره تمرین را آغاز کردم. می خواستم به همه ثابت کنم با وجود سنم چه توانایی هایی دارم.

احمدی گفت که می خواهد سفر ناتمام پدرش را پس از کمبود بودجه که او را مجبور به ترک ورزش حرفه ای کرد، به انتها برساند.

در سال 2019 او در مسابقات قهرمانی دنیا در اسلالوم چهل و ششم شد و در سال 2021 دقیقاً در همان مکان به انتها رسید.

یکی از تنها سه ایرانی که قرار است در پکن شرکت کند، در روستای خود به نمادی تبدیل شده است و امیدوار است بتواند الگوی سایر زنان جوان باشد.

وی گفت: من در یک شهر سنتی متولد شدم که در آن تعداد زیادی ورزشکار زن حرفه ای وجود ندارد. دختری از منطقه ما که به بزرگترین میدان ورزشی دنیا می رسد می تواند الگو باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1962

به "عاطفه احمدی تنها زن ایرانی در المپیک زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاطفه احمدی تنها زن ایرانی در المپیک زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید