تحولات درباره نفتکش ایرانی توقیف شده در اندونزی مثبت است

به گزارش ورزش من و تو، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تحولات درباره نفتکش توقیف شده ایرانی در اندونزی مثبت است، گفت: دولت اندونزی در این باره همکاری های خوبی با ما داشته که حاکی از فنی بودن مسئله است.

تحولات درباره نفتکش ایرانی توقیف شده در اندونزی مثبت است

به گزارش شانا، سعید خطیب زاده، امروز (دوشنبه، 13 بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره بازگشت آمریکا به برجام گفت: منتظر اقدام آمریکا یعنی برطرف تحریم مؤثر هستیم. برطرف تحریم مؤثر یعنی تحریم هایی که پس از روی کار آمدن ترامپ با گردن کشی درباره معاهده های بین المللی از جمله قطعنامه 2231 و برجام رخ داد، به شکل مؤثر لغو شوند.

وی اضافه نمود: باید سرمایه این ملت قابل دسترس باشد، نفت به راحتی فروخته گردد و پول آن برگشت داده گردد. هر وقت آنها این کار را انجام دادند، ما هم پاسخ می دهیم. بازگشت به آمریکا به شکل اتوماتیک و با یک امضا نیست. با یک امضا خارج شدند، اما با یک امضا نمی توانند بازگردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارنظر مقام های آمریکایی درباره برجام توضیح داد: تا اجرای تمام و کمال و بدون پیش شرط و برطرف مؤثر تحریم ها رخ ندهد، آمریکا به عنوان ناقض تعهدهایش ذیل برجام و قطعنامه 2231 شناخته می گردد. آنچه برای ما شناخته می گردد، تعهدات پذیرفته شده آمریکا در برجام و قطعنامه شورای امنیت است. دولت بایدن باید راستا غلط دولت قبل را جبران کند.

خطیب زاده عنوان نمود: مذاکره دوجانبه با آمریکا نه ضروری است و نه خواهیم داشت. آمریکا باید به تعهدهای خود بازگردد و برای این کار احتیاج به مذاکره دوجانبه ندارد. اگر این کار انجام گردد، درخصوص مسائل برجامی می تواند در کمیسیون مشترک حاضر گردد.

وی اظهار کرد: تا چند هفته دیگر به تاریخی که در قانون مجلس معین شده می رسیم و اگر تا آن زمان اقدام مؤثری انجام نشده باشد، دولت موظف به برداشتن اقدام ها و گام دیگری است. فکر می کنیم توپ در زمین کسانی است که چند سال کوشش کردند ایران از برجام و ابعاد برطرف تحریمی آن منتفع نگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره وضع نفتکش توقیف شده ایران در اندونزی، هم گفت: گزارش هایی که دولت اندونزی داشته حاکی از فنی بودن مسئله است. تحولات در این باره مثبت بوده و ما دسترسی های کنسولی به خدمه کشتی داشته ایم. کاپیتان و معاون وی روز یکشنبه (12 بهمن ماه) به عرشه بازگشتند. امیدواریم این مسئله را با توجه به قوانین اندونزی به زودی حل کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1417

به "تحولات درباره نفتکش ایرانی توقیف شده در اندونزی مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات درباره نفتکش ایرانی توقیف شده در اندونزی مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید