برومند: مجیدی را در ماجرای وزیر به بازی گرفتند ، پرسپولیسی ها تقصیر نداشتند؛ استقلال دنبال بهانه بود

به گزارش ورزش من و تو، پرویز برومند پیشکسوت استقلال گفت: دعواهای آخر دربی چیزی جز لوس بازی نبود و با دعوا های زمان ما زمین تا آسمان فرق داشت.

برومند: مجیدی را در ماجرای وزیر به بازی گرفتند ، پرسپولیسی ها تقصیر نداشتند؛ استقلال دنبال بهانه بود

تیم استقلال در آستانه ملاقات با ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با شکست از پرسپولیس با روحیه ای نسبتاً ضعیف باید به این رقابت ها گام بگذارد. پرویز برومند درباره دلایل شکست استقلال در دربی، گلی که رشید مظاهری دریافت کرد، درگیری های سرانجام بازی و مصاف با ذوب آهن حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

استقلال به پرسپولیس باخت. ارزیابی تان از دربی چیست؟

در واقع باید گفت بازی استقلال بد نبود ولی این شکست تا حدودی به مسائل انگیزشی و روحی و روانی برمی گردد.

چطور؟

استقلال باید با همان روحیه ای که در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت به لیگ برمی گشت. کادر فنی نتوانست به تیمش بفهماند فوتبال فقط در آسیا نیست بلکه در ایران، لیگ قوی تر و حریفان جدی تر از رقبای آسیایی هستند. مجیدی باید این روحیه را در تیم ایجاد می کرد که نکرد.

این باخت چه تاثیری در فرایند کاری استقلال داشت؟

خیلی بد شد! استقلال وقتی به ذوب آهن باخت خودش را از کورس دور کرد ولی می توانست با غلبه بر پرسپولیس یک بازی 6 امتیازی را برده و دوباره به کورس برگردد. چون یک بازی هم کمتر از پرسپولیس داشت. اما دیدیم که استقلال بازی مهمی را از دست داد.

ایراد کار کجا بود؟

من فکر می کنم بعضی بازیکنان به درد کار تعویضی نمی خورند. بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی یا دیاباته یا امثال کسانی که یک ربع، 20 دقیقه آخر به زمین رفتند، تا بخواهند به خودشان بیایند فوتبال تمام شده. این قبیل بازیکنان باید از ابتدا در زمین باشند تا اثرگذاری شان را نشان بدهند. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تا آنها خواستند به خودشان بیایند بازی تمام شد.

پرداخت پاداش قبل از دربی کار درستی بود؟

ما درون تیم نیستیم و نمی دانیم شرایط به چه ترتیب است. گاهی همین کارها باعث شارژ روحی می گردد. شاید هم باشگاه بابت بعضی بدهی ها خواسته دل بازیکنان را گرم کند.

رشید مظاهری روی گل پرسپولیس چقدر مقصر بود؟

ببینید من وقتی دروازه بان بودم گاهی برای اینکه روحیه بازیکن حریف را تخریب کنم ضرباتی که به دروازه می زدند را خیلی عادی و شاید به شکل مسخره می گرفتم طوری که به یار حریف بفهمانم برای من عددی نیست. این باعث می شد تا بازیکن مقابلم حساب کار دستش بیاد. درباره گل پرسپولیس باید بگویم اگر مظاهری داعیه پوشیدن دستکش تیم ملی را دارد باید شوت اول مغانلو او را مهار می کرد. یک توپ ساده بود که می شد آن را گرفت و نیازی به دفع کردن نداشت. ولی وقتی او این شوت آسان را نگرفت در ریباند گل خورد. این نوع توپ دریافت باعث می گردد بازیکن حریف این جرات را به خودش بدهد که حتی دفعه بعد از فاصله دورتر هم شوت بزند. چون با خودش می گوید من که از پشت 18 شوت زدم و شوت محکمی هم نبود و دروازه بان نتوانست آن را بگیرد حتماً باز هم این کار را تکرار می کنم.

در سرانجام دربی درگیری هایی رخ داد که منجر به دعوا بین بازیکنان شد. فکر می کنید چه کسی مقصر بود؟

در این درگیری ها پرسپولیسی ها هیچ تقصیری نداشتند. آنها محق بودند که در اعتراض به تکل خشن نادری اعتراض نمایند ولی بچه های استقلال مثل کسانی که منتظر بهانه بودند، رفتند و با شلوغ کاری خودشان را مقصر اندر مقصر جلوه دادند. نکته دیگر اینکه این اصلا دعوا نبود بلکه لوس بازی بود. در واقع همه داشتند ژست دعوا را می دریافتد و ادایش را درمی آوردند. زمان ما وقتی دعوا می شد اوضاع زمین تا آسمان فرق می کرد. همه واقعاً همدیگر را می زدند ولی آن روز همه دنبال لوس بازی بودند.

دخالت بهزاد غلامپور درست بود؟

متاسفم بگویم که اصلا از بهزاد توقع نداشتم. او اصلا اهل این کارها نیست. به جای این که دعوا را بخواباند، رفت و بدترش کرد. کادر استقلال یک نفر را لازم دارد که در این قبیل موارد تیم را آرام کند نه اینکه بدترش کند.

پس از بازی آذری جهرمی وزیر ارتباطات توییتی زد که باعث دلخوری استقلالی ها شد. نظر شما چیست؟

من این وزیر جوان را دوست دارم. همواره از او حمایت نموده و می کنم اما باید قبول کند که این کارش در حد یک وزیر نبود. یعنی یک وزیر اینقدر بیکار است که دائم دست به کامنت باشد و بخواهد در این قبیل مسائل خودی نشان بدهد؟ طرفداری از یک تیم اتفاقاً کار خوبی است و نشان می دهد وزیر ما ورزشی است ولی بازی با روح و روان هواداران استقلال کار خوبی نیست. او تازه وارد سیاست شده و قطعاً در آینده می خواهد در این عرصه پیشرفت کند با این شرایط او نیمی از مردم ایران را روبروی خودش قرار می دهد.

مجیدی پس از این اتفاق علیه وزیر مصاحبه کرد و خیلی ها او را حمایت کردند. آیا شما هم از مجیدی حمایت می کنید؟

الان دیگر نه! فکر می کنم فرهاد وارد بازی شد که برای او ایجاد کردند. مجیدی باید هرچه سریعتر خودش را از این شرایط خارج کند و به فکر تیمش باشد. اگر ما جام حذفی را هم از دست بدهیم دیگر فاجعه اندر فاجعه اتفاق افتاده است. اما حالا می توانیم در جام حذفی با دو سه بازی قهرمان شویم.

بازی با ذوب آهن را چطور پیش بینی می کنید؟

ذوب آهن اصلا تیمی نبود که بخواهد استقلال را شکست دهد. یک تیمی مثل استقلال باید مانند سپاهان روبروی مس رفسنجان، در همان نیمه اول به حریفش بفهماند که روبروی چه تیمی ایستاده است. نه اینکه بخواهید مدارا کنید، گل نزنید و بازی را به دقیقه 70 و 80 برسانید. این یعنی خیلی امیدوار به برد نیستید. استقلال باید از همان ابتدا خودش و قدرتش را به حریف تحمیل کند. استقلال تیم پر مهره ای است. نگاهی به تعویض های دربی تعیین می نماید استقلال چه نیمکت قوی دارد. مجیدی باید قدر این تیم را بداند و این فصل نتایج خوبی بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1628

به "برومند: مجیدی را در ماجرای وزیر به بازی گرفتند ، پرسپولیسی ها تقصیر نداشتند؛ استقلال دنبال بهانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برومند: مجیدی را در ماجرای وزیر به بازی گرفتند ، پرسپولیسی ها تقصیر نداشتند؛ استقلال دنبال بهانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید