توصیه های یک پیشکسوت شگفت زده به بازیکنان استقلال!

به گزارش ورزش من و تو، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به عملکرد این تیم در نیم فصل اول لیگ برتر به شاگردان فرهاد مجیدی توصیه هایی کرد.

توصیه های یک پیشکسوت شگفت زده به بازیکنان استقلال!

مهدی کریمیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر و صدرنشینی این تیم گفت: استقلال سال جاری به ساحل آرامش رسیده است. پیش از این گفته بودم با توجه به اتفاقاتی که برای پرسپولیس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا تا آغاز فصل افتاد، رقابت اصلی قهرمانی بین استقلال و سپاهان خواهد بود. بعضی می گفتند پرسپولیس قهرمان 5 ساله است و نباید با این تیم زاویه داشته باشم، در صورتی که برای پرسپولیس احترام قائلم و زاویه ای هم ندارم، ولی هنوز هم معتقدم رقابت اصلی قهرمانی بین استقلال و سپاهان خواهد بود.

خط دفاعی استقلال من را شگفت زده نموده است. وی با بیان این جمله توضیح داد: کاری به آمار ندارم، وقتی تیمی در فاز حمله خوب گل می زند، سخت است در بحث دفاعی هم خوب باشد. در استقلال اما خط دفاعی یا به اصطلاح تیمِ پشت سر مهاجمان حمایت خوبی می نمایند و آرایش مناسبی دارند. تیمی که سه گل می زند و سه گل نمی زند، صرفاً نشان دهنده خط حمله خوبش نیست، بلکه آرایش تیمی در بحث دفاع خوب بوده است. این کار استقلال من را تا حد زیادی شگفت زده نموده است. در فاز تهاجمی، کوین یامگا یک سر و گردن بالاتر از بقیه بازیکنان و خرید خوبی بوده است. بسیاری از بازیکنان مطرح جهان وقتی به تیم های دیگری می فرایند محتمل است به علت عدم تطابق با محیط محو شوند، اتفاقی که برای رونالدینیو و کاکا افتاد، اما در استقلال بازیکنان خارجی، خودشان را به خوبی با شرایط فوتبال ایران وقف دادند.

بازیکن پیشین استقلال اظهار داشت: استقلال هفته های زیادی وریا غفوری را در اختیار نداشت و فرایند مثبت این تیم بدون این مهره کلیدی ادامه پیدا کرد. با بهبود شرایط در نیم فصل دوم شاخصه های مثبت زیادی از این تیم خواهیم دید.

کریمیان در مورد اینکه چه توصیه ای به بازیکنان استقلال دارد، اظهار داشت: من راهنمایی شاهین بندرعامری در لیگ دسته دوم را برعهده دارم و تیم مان در صدر جدول است. به بازیکنانم می گویم به صدر جدول رفتن آسان است، حتی ممکن است پیش از آغاز فصل با خاطر حروف الفبا در صدر جدول باشید، ولی وقتی به صدر می روید همه تیم ها می خواهند مقابل شما شایستگی شان را ثابت نمایند. اولین توصیه من به شاگردان فرهاد مجیدی همین است.

وی درباره دومین توصیه خود یادآور شد: اگر مقابل تیم های مدعی در بازی های 6 امتیازی یک امتیاز هم بگیرید اشکالی ندارد چون آنها نیز امتیاز از دست داده اند، ولی مشکل اصلی بازی با تیم های هشتم به پایین جدول است. تیمی که در انتها فصل دوم یا سوم می گردد، به خاطر امتیازهایی است که در بازی با تیم های هشتم به پایین جدول از دست داده است. بازیکنان استقلال باید بازی با این تیم ها را خیلی جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1919

به "توصیه های یک پیشکسوت شگفت زده به بازیکنان استقلال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های یک پیشکسوت شگفت زده به بازیکنان استقلال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید