ایتالیا در ازای یاری اقتصادی به ترکیه برای بروکسل شرط گذاشت

به گزارش ورزش من و تو، نخست وزیر ایتالیا تاکید نمود قبل از اینکه کشورش سهم خود در یاری اقتصادی اروپا به ترکیه در ازای حل بحران پناهندگان را پرداخت کند، کمیسیون اروپایی باید شروط بودجه ای ایتالیا را بپذیرد.

ایتالیا در ازای یاری اقتصادی به ترکیه برای بروکسل شرط گذاشت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا در سفر روز گذشته خود به برلین و دیدار با صدر اعظم آلمان توضیح داد قبل از اینکه ایتالیا در بحران پناهندگان سهم مالی خود برای ترکیه را آزاد کند بروکسل باید انعطاف پذیری بیشتری در بودجه از خود نشان دهد.

به این ترتیب نخست وزیر ایتالیا همچنان آزادی یاری های میلیونی از طرف ایتالیا به ترکیه در ازای همکاری در حل بحران پناهندگان را منوط به کوتاه آمدن کمیسیون اتحادیه اروپا در مناقشات بر سر تفسیر قواعد بودجه اتحادیه اروپا دانست.

وی روز گذشته بعد از یک دیدار با صدر اعظم آلمان در برلین با نگاهی به کسری بودجه ایتالیا توضیح داد که انعطاف پذیری بروکسل لازم است. وی به این مسئله اشاره نمود که ایتالیا در نوامبر گذشته برای این منظور اعلام آمادگی نموده است که سهمی را در چارچوب یک بسته 3 میلیارد یورویی به ترکیه در ازای یاری این کشور برای حل بحران پناهندگان ایفا نماید. ایتالیا قرار شده حدود 300 میلیون یورو یاری کند.

البته ایتالیا تا به حال هنوز سهم خود برای این منظور را ارائه نداده است. رنزی در برلین اظهار داشت که هیچ شکی نیست که رم نیز در این یاری های مالی مشارکت خواهد نمود به محض اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا سوالات ایتالیا را با نگاهی به تفسیر بسته ثبات یورو پاسخ دهد.

به اعتقاد نخست وزیر ایتالیا این مسئله ممکن نیست که سیاست ریاضتی یک شکوفایی مالی را به ارمغان بیاورد. در این نکته ممکن است اختلاف نظرهایی با مرکل وجود داشته باشد. استفاده انعطاف پذیر از قواعد بودجه یورو یک پیش شرط اساسی برای انتخاب یونکر به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا بوده است.

مرکل و رنزی بر توافق و هماهنگی در سیاست پناهندگان تاکید کردند.

صدر اعظم آلمان نیز خواهان تجدید نظر در سیستم دوبلین پناهندگان اروپایی که فشار زیادی را بر کشورهای یونان و ایتالیا وارد می نماید شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 552

به "ایتالیا در ازای یاری اقتصادی به ترکیه برای بروکسل شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا در ازای یاری اقتصادی به ترکیه برای بروکسل شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید